Η ζήτηση έφερε κέρδη στην BMW

Η ζήτηση έφερε κέρδη στην BMW

Χάρη σε μία ανανεωμένη γκάμα μοντέλων, η BMW (και οι υπόλοιπες εταιρίες που είναι στο group) είχαν μία επιτυχημένη πορεία του το πρώτο τρίμηνο του 2023. Τι έγινε με τα ηλεκτρικά μοντέλα; Ποιες εταιρίες ξεχώρισαν και σε ποιες αγορές;

Η ισχυρή λειτουργική απόδοση της εταιρείας επιβεβαιώθηκε από τα περιθώρια κέρδους: Το περιθώριο EBT του Ομίλου για το τρίμηνο διαμορφώθηκε στο 13,9%, ενώ το περιθώριο EBIT του Αυτοκινητιστικού τομέα αυξήθηκε στο 12,1%. Η λειτουργική οικονομική ευρωστία του BMW Group αντικατοπτρίζεται επίσης στις ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους  1,98 δισ. στον τομέα Αυτοκινήτου.

 Με τα δημοφιλή πολυτελή οχήματά του, το BMW Group επωφελήθηκε από τη θετική εξέλιξη σε πολλές αγορές και από τη συνεχιζόμενη σταθερή τιμολόγηση τόσο για τα καινούργια όσο και για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Η δυναμική των πωλήσεων προήλθε από την ηλεκτροκίνητη γκάμα, καθώς και από τα μοντέλα υψηλότερων κατηγοριών, τα οποία είναι από τα νεότερα στην αγορά. Οι πωλήσεις των μοντέλων BMW BEV (ηλεκτρικά) υπερδιπλασιάστηκαν φτάνοντας τις 55.979 παραδόσεις (2022: 26.362 μονάδες/+ 112,3%).

 «Το πρώτο τρίμηνο υπογραμμίζει ότι τα ελκυστικά προϊόντα είναι η καλύτερη απάντηση σε ένα σταθερά δύσκολο περιβάλλον. Τόσο τα ηλεκτρικά οχήματα όσο και η ανανεωμένη γκάμα μοντέλων μας με υπερσύγχρονη τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης εμπνέουν τους πελάτες σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο CEO της BMW AG , Oliver Zipse.

 Αύξηση των πωλήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

 Το BMW Group επεκτείνει συστηματικά τη γκάμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων του. Το πρώτο τρίμηνο του 2023, το μερίδιο των BEV στις συνολικές παραδόσεις αυξήθηκε στο 11,0% (2022: 5,9%/+84,6%), ενώ το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων μοντέλων σκαρφάλωσε στο 19,0%. Για όλο το 2023, το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων επί του συνόλου των πωλήσεων αναμένεται να φτάσει το 15%.

Ποια μοντέλα ξεχώρισαν

Συνολικά, οι παραδόσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων (μοντέλα BEV και PHEV) αυξήθηκαν σε 110.486 μονάδες το πρώτο τρίμηνο (2022: 89.669 μονάδες/+ 23,2%). Τα μοντέλα που «οδήγησαν» τις πωλήσεις ήταν η BMW i4 sport coupé και η plug-in υβριδική X5, ενώ σημαντική συμβολή είχαν επίσης η BMW iX3 και το MINI Cooper SE. Η ηλεκτρική, πολυτελής BMW i7, η BMW iX1 και η plug-in υβριδική BMW XM λανσαρίστηκαν με επιτυχία στην αγορά.

Ισχυρή αύξηση της ζήτησης σημειώθηκε για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) - με τις συνολικές παραδόσεις σε πελάτες να αγγίζουν τις 64.647 μονάδες (2022: 35.289 οχήματα/+ 83,2%). Το BMW Group επεκτείνει τη γκάμα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων του, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμά του. Οι αμιγώς ηλεκτρικές BMW i5 και BMW iX2 θα κυκλοφορήσουν στην αγορά προς το τέλος του έτους. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι κύριες σειρές μοντέλων του BMW Group θα διαθέτουν τουλάχιστον μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση το 2023. Μέχρι το 2024, τουλάχιστον ένα στα πέντε νέα οχήματα της εταιρείας θα είναι BEV (αμιγώς ηλεκτρικό). Μέχρι το 2025, η αναλογία αυτή θα είναι ένα στα τέσσερα.

 Οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης το 2023 θα είναι τα ηλεκτρικά οχήματα (BEV) και τα μοντέλα της ανώτερης πολυτελούς κατηγορίας - όπως η νέα BMW Σειρά 7, η BMW XM και η οικογένεια μοντέλων Rolls-Royce, καθώς και η ανανεωμένη BMW X7 και οι αναβαθμίσεις των μοντέλων BMW X5 M και X6 M.

Στην ανώτερη κατηγορία, το BMW Group αναμένει μία μεσαία διψήφια αύξηση το τρέχον οικονομικό έτος, ενώ για τα μοντέλα BEV ακόμη και υψηλή διψήφια αύξηση. Το BMW Group προβλέπει μια μικρή αύξηση των παγκόσμιων παραδόσεων αυτοκινήτων το 2023. 

Η ζήτηση φέρνει πωλήσεις

Το πρώτο τρίμηνο του 2023, πωλήθηκαν συνολικά 588.138 οχήματα (2022: 596.907 μονάδες/-1,5%). Η μάρκα BMW παρέδωσε 517.957 οχήματα σε πελάτες τους πρώτους τρεις μήνες (2022: 519.796 οχήματα/- 0,4%). Ιδιαίτερα τα μοντέλα BMW M είχαν και πάλι υψηλή ζήτηση, με σημαντική αύξηση των παραδόσεων κατά 18,9% φτάνοντας τις 46.430 μονάδες. Ο κύριος μοχλός ανάπτυξης ήταν η αμιγώς ηλεκτρική BMW M Performance i 4 M 50*.

Μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς καταναλωτών υπάρχει για τη νέα M3 Touring, που παρουσιάστηκε πρόσφατα, καθώς και για τις BMW M3 Sedan και BMW M4, που είναι ήδη καθιερωμένα μοντέλα στην αγορά. Η έναρξη πωλήσεων των αναβαθμισμένων X5 M και X6 M, καθώς και των X5, X6 M60i και BMW M2 Coupé, έχει προγραμματιστεί για τους επόμενους μήνες.

Οι άλλες μάρκες

Η Rolls - Royce βελτίωσε και πάλι το ισχυρό, περσινό πρώτο τρίμηνο, με παραδόσεις 1.640 αυτοκινήτων σε πελάτες (2022: 1.624 οχήματα/+1,0%). Οι Rolls-Royce Cullinan και Ghost συγκέντρωσαν τη μεγαλύτερη προτίμηση. Η είσοδος της ηλεκτρικής Rolls-Royce Spectre στην αγορά προς το τέλος του 2023 αναμένεται να δημιουργήσει περαιτέρω δυναμική στις πωλήσεις.

Η μάρκα MINI ανακοίνωσε πωλήσεις 68.541 μονάδων (2022: 75.487 μονάδες/-9,2%). Τα ηλεκτροκίνητα MINI Cooper SE και MINI Countryman Plug-in-Hybrid αύξησαν και πάλι το μερίδιό τους στο 19% στις συνολικές πωλήσεις MINI. Το λανσάρισμα του MINI Cooper SE Cabrio περιορισμένης παραγωγής αποτελεί ένα ακόμη στρατηγικό βήμα προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση της μάρκας.

Οι χώρες που πρώτευσαν

Στην Αμερικανική ήπειρο, οι παραδόσεις του BMW Group το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 8,8%, με πωλήσεις 107.855 οχημάτων (2022: 99.169 οχήματα). Στις ΗΠΑ, 90.174 οχήματα (2022: 80.974 μονάδες/+11,4%) παραδόθηκαν σε πελάτες.

Στην Ευρώπη, σε ένα περιβάλλον επίμονου υψηλού πληθωρισμού και ανοδικών επιτοκίων, το BMW Group παρέδωσε συνολικά 216.270 οχήματα (2022: 220.393 μονάδες/- 1,9%). Οι σταθερές νέες παραγγελίες και ένα βιβλίο παραγγελιών που φτάνει μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2023 επιβεβαίωσαν την ισχυρή θέση του BMW Group στην περιοχή της Ευρώπης κατά το πρώτο τρίμηνο.

Τα επακόλουθα της πανδημίας στην Κίνα επιβάρυναν την επιχειρηματική ανάπτυξη του BMW Group στην Ασία το διάστημα του πρώτου τριμήνου. Η εταιρεία κατέγραψε συνολικές πωλήσεις 251.927 οχημάτων (2022: 265.065 οχήματα/-5,0%) στην Ασία και 195.100 στην Κίνα (2022: 208.953 οχήματα/-6,6%). Οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων μοντέλων σκαρφάλωσαν κατά 79% στις 22.390 μονάδες