Jeep Compass 1.3T DDCT 150Ps

Premium

Το Compass είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την Jeep το οποίο έχει σχεδόν την ίδια βαρύτητα με το μικρότερο Renegade για την ευρωπαϊκή αγορά, αφού αντιπροσωπεύει το 40% των συνολικών πωλήσεων της αμερικάνικης φίρμας.  Πρόσφατα παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή του, με διακριτικές πλην όμως ουσιαστικές αλλαγές εξωτερικά, στα νέα Full-LED (παρέχονται από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού) φωτιστικά σώματα, στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, αλλά και στα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου όπως οι πολύ όμορφες ζάντες 19άρες της έκδοσης Limited, όπως αυτού που είχαμε στη διάθεση μας. Η κλασσική μάσκα με τις επτά κάθετες γρίλιες εξακολουθεί να κυριαρχεί στο μπροστινό μέρος δίνοντας το κύρος μίας premium κατασκευής. 

Jeep Compass 1.3T DDCT 150Ps

Hello there!

Οι μεγαλύτερες διαφορές όμως, εντοπίζονται στο εσωτερικό του, που είναι ριζικά ανανεωμένο και φέρνει το Compass στο 2021. Το νέο ταμπλό είναι σαφώς πιο μοντέρνο αλλά και πολυτελές, προσφέροντας ένα σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, με οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10,25in για τον πίνακα οργάνων και άλλη μια αφής 10,1in (8,4in στις βασικές εκδόσεις) στο πάνω μέρος του ταμπλό, που ενσωματώνει το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5, το οποίο ανάμεσα σε όλες τις κλασικές λειτουργίες που έχουν τα μοντέρνα συστήματα, μπορεί να κάνει ασύρματο mirroring με συσκευές Smartphone, επιτρέπει την ταυτόχρονη σύνδεση δύο συσκευών και είναι συμβατό με δίκτυα 5G. Γενικότερα η εικόνα στο εσωτερικό, αποπνέει έναν αέρα πολυτέλειας και στιβαρότητας, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και σίγουρα όχι αμερικάνικο. Τα πλαστικά του είναι πολύ καλά σε ποιότητα, αναλόγως και η συναρμογή και όλα δείχνουν πως πρόκειται για ακριβό αυτοκίνητο, καμία σχέση δηλαδή με τα Jeep του παρελθόντος, που σε αυτό τον τομέα υστερούσαν έναντι του ανταγωνισμού.

Βελτιωμένη είναι και η πρακτικότητα του ανανεωμένου μοντέλου καθώς οι μπροστά επιβάτες έχουν στη διάθεση τους επιπλέον 7,2lt αποθηκευτικού χώρου, νούμερο 3 φορές μεγαλύτερο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Χωροταξικά δεν άλλαξε κάτι  με το Compass να μπορεί να φιλοξενήσει πολύ άνετα 4 άτομα, ενώ ικανοποιητικός είναι ο χώρος αποσκευών με τα 438lt.

 Jeep Compass 1.3T DDCT 150Ps

Premium και στον δρόμο

Το νέο Compass, όπως και τα συγγενικά του Renegade (Fiat 500X και λοιπά του ομίλου της FCA), εξοπλίζεται και αυτό με την νέα γενιά βενζινοκινητήρων FireFly Turbo με κωδική ονομασία GSE (Global Small Engine). Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας βρίσκεται ο τετρακύλινδρος των 1.332cc, στην ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις του, αυτήν των 150PS με 27kgm ροπής, που συνδυάζεται με εξάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (η μικρότερη είναι με 130Ps και χειροκίνητο κιβώτιο).

To νέο Compass, έχει εξαιρετική ηχομόνωση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης ακόμα και με τους τροχούς των 19in της έκδοσης Limited. Είναι αθόρυβο, άνετο, δεν χτυπάει στις ανωμαλίες και με το αυτόματο κιβώτιο είναι εξαιρετικά ξεκούραστο στις μετακινήσεις εντός πόλης. Το κιβώτιο όμως, ειδικά στο πρόγραμμα normal, είναι προγραμματισμένο με έμφαση στην χαμηλή κατανάλωση, αλλά όχι ιδανικά. Αλλάζει ταχύτητες πολύ νωρίς και «κρεμάει» το αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να πατάς περισσότερο γκάζι, να αργεί να κάνει kick down, και όταν το κάνει, λόγω της θέσης του γκαζιού το κάνει απότομα κάτι που μπορεί να ενοχλεί ορισμένες φορές. Το βάζεις από την αρχή στην θέση Sport και ησυχάζεις, μόνο που η κατανάλωση σε αυτήν την περίπτωση ξεφεύγει από την εργοστασιακή τιμή και φτάνει στα 9,6lt/100km, τιμή αποδεκτή για το είδος και το βάρος του. Επιπλέον το πρόγραμμα Sport «σφίγγει» λίγο και το πολύ ελαφρύ τιμόνι, που πλέον «ακούει» καλύτερα, κάτι που ισχύει και την πεταλούδα του γκαζιού και έτσι μπορείς να κινηθείς με άνεση και ασφάλεια παντού. Το μοτέρ έχει δύναμη από χαμηλά και κινεί πρόθυμα τα 1.505kg του Compass, με σύμμαχο βέβαια τα 27kgm ροπής από τις μόλις 1.560rpm. Καμιά φορά αναφέρουμε τους αριθμούς χωρίς να τους συνειδητοποιούμε... Αυτός ο 1,3lt έχει 27kgm στις 1.560rpm! Πριν 15 χρόνια, θα έπρεπε να είναι 2,0lt diesel για να έχει τόση ροπή σε τόσο χαμηλές στροφές!

Jeep Compass 1.3T DDCT 150Ps

Οι επιδόσεις του είναι πολύ καλές για το μέγεθος και το βάρος του, με τα 0-100km/h να έρχονται σε 9,2sec και την τελική του να αγγίζει οριακά τα 200km/h. Όσο για την ιδιότητά του σαν Jeep, η δικίνητη έκδοση με τις 19άρες δεν είναι για ακραίες εκτός δρόμου εξορμήσεις, αλλά τα 198mm απόστασης από το έδαφος, εξασφαλίζουν πως δεν θα βρει κάτω πουθενά, όσο κακοτράχαλος και να είναι ο χωματόδρομος. Επίσης του εξασφαλίζουν μεγάλες γωνίες ράμπας και διαφυγής, αρκεί να υπάρχει η πρόσφυση για να τις ανέβει. Σε καλό “πατημένο” χώμα πάντως, πηγαίνει όπως και στην άσφαλτο, μιας και η σχετικά μαλακή ανάρτηση εξασφαλίζει πως δεν θα βγει ο καφές από το ποτήρι. Είναι μαλακή μεν, αλλά στην άσφαλτο κρατάει αρκετά καλά και σε συνδυασμό με τα φαρδιά λάστιχα, εμπνέει εμπιστοσύνη για να κινηθείς σβέλτα εκμεταλλευόμενος την δύναμη του κινητήρα και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η τιμή εκκίνησης του ανανεωμένου Compass στην βασική έκδοση 1.3lt 130Ps Sport είναι €23.300 ευρώ, ενώ η πλούσια έκδοση Limited με τους 150 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο (όπως της δοκιμής μας) κοστίζει €31.200. Γενικά, το νέο Compass, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην C-SUV κατηγορία, με χαρακτήρα, ποιότητα και εντυπωσιακή εμφάνιση.

Τιμή βασικής έκδοσης Compass 1.3T FWD MT 130Ps (Sport): €23.300

Τιμή έκδοσης δοκιμής Compass 1.3T FWD DDCT 150Ps (Limited): €31.200

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
DesignΛειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Απόδοση κινητήραΑίσθηση τιμονιού
Αναβάθμιση στο εσωτερικόΚατανάλωση
Ποιότητα κατασκευής
Άνεση ανάρτησης
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.332cc
Διάμετρος x Διαδρομή70mm x 86,5mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8Jx19in
Ελαστικά235/45
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.404
Πλάτος (mm)1.874
Ύψος (mm)1.629
Μεταξόνιο (mm)2.636
Βάρος (kg)1.505
Χώρος Αποσκευών (lt)438
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)150/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)27/1.560
0-100km/h (sec)9,2
Τελική Ταχύτητα (km/h)199
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)152-159 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,6-8,7 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)9,6