Opel Astra 1.5CDTI 9AT Elegance 122Ps

Η αλήθεια είναι πως το ανανεωμένο Opel Astra εξωτερικά θυμίζει πολύ το προ-facelift μοντέλο, αφού οι αλλαγές που έγιναν είναι λίγες και ιδιαίτερα διακριτικές. Πιο συγκεκριμένα, θα δείτε πως τα μπροστινά φώτα είναι διαφορετικά, όπως και ο προφυλακτήρας, αλλά και η μάσκα, η οποία μάλιστα έχει ενεργές γρίλιες που κλείνουν για βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής του αμαξώματος. Ο συντελεστής στο προηγούμενο Astra ήταν στο Cd 0,29 ενώ τώρα έχει πέσει στο 0,26! Οι αλλαγές όμως στα μηχανικά μέρη είναι αρκετά περισσότερες από αυτές που αφορούν την εξωτερική του εμφάνιση.

 Opel Astra 1.5CDTI 9AT Elegance 122Ps

Βελτιώσεις ουσίας

Η ουσία βρίσκεται στα μηχανικά του μέρη και κατά κύριο λόγο στον νέο 1.5 diesel κινητήρα που το κινεί o οποίος προέρχεται από την BlueHDi οικογένεια του Group PSA. Ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας χρησιμοποιεί αλουμινένιο μπλοκ και κυλινδροκεφαλή, με αντικραδασμικό άξονα, που κάνει την λειτουργία του εξαιρετικά ομαλή. Χρησιμοποιεί υπερσυμπιεστή με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, υλικά χαμηλής τριβής σε κινούμενα μέρη και σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail, το οποίο λειτουργεί σε πιέσεις που φτάνουν μέχρι και τα 2.000bar. Παράλληλα, είναι εξοπλισμένος με φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου DPF, καταλύτη SCR και σύστημα ψεκασμού AdBlue με αποτέλεσμα τις μειωμένες εκπομπές ρύπων. Ο κινητήρας αποδίδει 122Ps (διατίθεται και σε έκδοση με 105Ps) και 30,6kgm ροπής, από τις 1.750rpm μέχρι και τις 2.500rpm, ενώ παράλληλα η Opel ανακοινώνει πως η μέση κατανάλωσή του είναι στα 5,5lt/100km στον κύκλο WLTP, μία τιμή άκρως ρεαλιστική, αφού κατά την διάρκεια της δοκιμής που έγινε εν μέσω καλοκαιριού με τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες, εμείς είδαμε μέση τιμή 5,7lt/100km. Ο κινητήρας συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων είτε με αυτόματο 9άρι. Εμείς είχαμε στα χέρια μας την πλούσια έκδοση Elegance με το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο συνδυάζεται άψογα με τον κινητήρα και λειτουργεί υποδειγματικά.

Opel Astra 1.5CDTI 9AT Elegance 122Ps 

Ποιότητα και εξοπλισμός

Το εσωτερικό του νέου Astra έχει έναν premium αέρα, με καλαίσθητο design και καλής ποιότητας υλικά. Η σχεδίαση είναι ξεκάθαρα Opel, με αρμονικές γραμμές και όχι κάτι το εξεζητημένο, που χωρίς να είναι άσχημο τείνει περισσότερο στο να χαρακτηριστεί ως συντηρητικό. Από την άλλη βέβαια το αγοραστικό κοινό του Astra στην συντριπτική του πλειοψηφία είναι ο μέσος οικογενειάρχης και όχι κάποιος που θέλει να ξεχωρίζει. Περισσότερο τείνει προς την πρακτικότητα και σε αυτό τον τομέα το Astra τα καταφέρνει με χαρακτηριστική άνεση. Διαθέτει μια πολύ καλή θέση οδήγησης, με άνετο και εργονομικά σχεδιασμένο κάθισμα με σωστή συγκράτηση του σώματος. Εκτός όμως από αυτό, στην έκδοση Elegance θα συναντήσουμε πολλά εξεζητημένα στοιχεία εξοπλισμού όπως adaptive cruise control, αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης που συνδυάζεται με αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας lane keep assist, θερμαινόμενα και αεριζόμενα μπροστινά καθίσματα, λειτουργία μασάζ, νέο σύστημα infotainment με οθόνη αφής 8in, το Multimedia Navi Pro, το οποίο φυσικά είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, ηχοσύστημα Bose και πολλά ακόμα. Ο πίνακας οργάνων στην έκδοση Elegance είναι κατά κύριο λόγο ψηφιακός, αλλά χρησιμοποιεί και τρεις συμβατικές βελόνες, για το στροφόμετρο το ρεζερβουάρ καυσίμου και την θερμοκρασία του ψυκτικού.

Opel Astra 1.5CDTI 9AT Elegance 122Ps

 

Ταξιδιάρικο!

Το πρώτο πράγμα που θα προσέξει κανείς οδηγώντας το, είναι η άνετη ρύθμιση της ανάρτησης και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που έχει το αυτοκίνητο. Η λειτουργία του τρικύλινδρου diesel παρουσιάζει κάποιους μικρο-κραδασμούς στο ρελαντί, στην πορεία όμως δεν αντιλαμβάνεσαι κάτι, ενώ η πολύ καλή ηχομόνωση κρύβει επαρκώς και τον θόρυβο του. Ο κινητήρας είναι δυνατός και ακούει σε κάθε πάτημα του δεξί πεντάλ και θα διαπιστώσετε και στην πράξη την αρμονική συνεργασία του με το κιβώτιο ταχυτήτων. Οι αλλαγές είναι πολύ ομαλές και δύσκολα θα μπορέσει να τις αντιληφθεί κανείς. Μάλιστα, γίνονται στο εύρος των στροφών που ο κινητήρας αποδίδει την μέγιστη ροπή του και έτσι ο οδηγός σπάνια θα ξεπεράσει τις 2.500rpm.

Το Astra της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο επίσης με το λεγόμενο Dynamic πλαίσιο με τον προαιρετικό σύνδεσμο Watt στον πίσω ηµιάκαµπτο άξονα (διατίθεται προαιρετικά με κόστος €417) που σε συνδυασμό µε το ανανεωμένο σύστημα διεύθυνσης και τις νέες ρυθµίσεις στην ανάρτηση δημιουργούν ένα σύνολο που συμπεριφέρεται αισθητά καλύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Το ανανεωμένο Astra παρέχει στον οδηγό καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη ακρίβεια στους χειρισµούς και παρά το γεγονός ότι δεν σου δίνει την κορυφαία αίσθηση που καταφέρνουν να σου προσδώσουν τα Ford Focus, Honda Civic, δεν απέχει και πολύ όμως από το best-seller που ακούει φυσικά στο όνομα VW Golf.

 

Έχει αρκετά ατού!

Το ανανεωμένο Opel Astra αν και φαινομενικά μοιάζει πολύ με το απερχόμενο μοντέλο, έχει ουσιαστικές διαφορές που θα το κρατήσουν στη μάχη ενάντια στον δύσκολο ανταγωνισμό του C-Segment που πρόσφατα έχει αποκτήσει πολλούς και ενδιαφέροντες παίκτες όπως το Mazda 3, το Toyota Corolla και το Skoda Scala. Τα €24.300 που κοστίζει η έκδοση που δοκιμάσαμε είναι μια λογική τιμή, με δεδομένο τον αποδοτικό κινητήρα, το αυτόματο 9άρι κιβώτιο, την ποιότητα κατασκευής και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού.

 

Τιμή βασικής έκδοσης Astra 1.5 6MT 105Ps: €20.800

Τιμή έκδοσης δοκιμής Astra 1.5CDTI  9AT 122Ps: €24.300

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Απόδοση κινητήραΣυντηρητικό design
ΕπιδόσειςΑίσθηση συστήματος διεύθυνσης
Ποιότητα κατασκευής
Οδική συμπεριφορά
Επίπεδο εξοπλισμού (έκδοση Elegance)
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.496cc
Διάμετρος x Διαδρομή84mm x 90mm
Σχέση συμπίεσης15,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.370
Ύψος (mm)1.485
Πλάτος (mm)1.871
Μεταξόνιο (mm)2.622
Βάρος (kg)1.371
Χώρος αποσκευών (lt)370 - 1.210
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 9 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 276mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι 264mm μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx17in
Ελαστικά225/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)122/ 3.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)30,6/ 1.750-2.500
0-100km/h (sec)9,6sec
Τελική ταχύτητα (km/h)210
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)130 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,5
Δοκιμής (lt/100km)5,7