Porsche 911 Carrera 4S 450Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Porsche
Μοντέλο 911
Segment Sportscars
Power Train Βενζίνη
Porsche 911 Carrera 4S 450Ps

Παιδικός έρωτας

Αν «έπρεπε» να περιγράψεις με μια εικόνα μετά από χίλια χρόνια στον τότε κόσμο τι ήταν κάποτε το «αυτοκίνητο», μία φωτογραφία της 911 θα ήταν ο καλύτερος τρόπος. Μία σιλουέτα που έχει μείνει αναλλοίωτη στο πέρασμα του χρόνου, σχεδόν απαράλλακτη από την πρώτη γενιά πίσω στο 1964. Σε όποια από τις πολλές εκδόσεις και να την δεις, είναι πανέμορφη, ποιοτική, αξιόπιστη και άμεσα αναγνωρίσιμη από όλους. Αυτή εδώ, είναι η τελευταία της γενιά με κωδική ονομασία 992 και στην έκδοση Carrera 4S. Όπου 4 σημαίνει τετρακίνηση και όπου S σημαίνει Sport, όχι πως οι άλλες δεν είναι, απλά οι S είναι ακόμα πιο Sport. Είναι δυνατότερες από τις αντίστοιχες -σκέτο- Carrera και με περισσότερο εξοπλισμό. Η rear bias τετρακίνηση των 911 Carrera 4 εξασφαλίζει ασφάλεια και πρόσφυση στους γλιστερούς δρόμους της χώρας μας, χωρίς να της στερεί τον πισωκίνητο χαρακτήρα (σκεφτείτε πως εδώ είναι όλα ανάποδα, όπως κατηγορούμε τα τετρακίνητα με τον κινητήρα εμπρός που είναι στην ουσία προσθιοκίνητα και στέλνουν με συνεκτικό συμπλέκτη ισχύ πίσω, έτσι εξυμνούμε αυτό εδώ), δίνοντάς σου το θάρρος να παίξεις και να εξερευνήσεις περισσότερο τις αρετές της, με σεβασμό, όμως, γιατί δεν είναι εύκολο αυτοκίνητο η 911, ούτε πισωκίνητη, ούτε τετρακίνητη. Ποτέ δεν ήταν «εύκολη» αλλά γενιά με την γενιά αυτό βελτιώνεται και πλέον έχει απομακρυνθεί χιλιόμετρα από τον τίτλο “widow maker” που είχε η 911 964 Turbo, όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Κανένα δεν βλέπει το φως της μαζικής παραγωγής αν δεν μπορεί να οδηγηθεί (ακόμα και γρήγορα) από όλους.

Porsche 911 Carrera 4S 450Ps 

Living with a legend

Μέσα στην πόλη, είναι ένα κανονικό αυτόματο αυτοκίνητο. Ευέλικτη, λόγω κοντού μεταξονίου, εξαιρετικά γρήγορης κρεμαγιέρας (πιο κοντή κατά 30% από την 991, με 2,4 στροφές από άκρη σε άκρη) και τετραδιεύθυνσης που είχε η συγκεκριμένη, επαρκώς άνετη στην normal ρύθμιση της ηλεκτρικής ανάρτησης του PASM (Porsche Active Suspension Managment) και εντυπωσιακά ήσυχη. Αξίζει να σημειωθεί ότι έμπαινε στο γκαράζ μου με μία μόνο «μανούβρα», ενώ αυτοκίνητα με πολύ μικρότερο πλάτος μπορεί να χρειαστούν και δεύτερη.

Στα προγράμματα Sport και Sport+ τα πράγματα αλλάζουν, με το τελευταίο να κρατάει τις σχέσεις στο νέο 8αρι διπλού συμπλέκτη σχεδόν πάντα κοντά στον κόφτη, προφανώς για οριακή οδήγηση, αφού εκτός από το κιβώτιο, μεταμορφώνει όλο το αυτοκίνητο (ιδιαίτερα τα αμορτισέρ..) από καθημερινό σπορ μοντέλο σε πολεμικό! Η απόκριση του γκαζιού, το ESP, το τιμόνι, όλα γίνονται «ετοιμοπόλεμα» και κοφτερά σαν μαχαίρι. Δεν είχα ξανά οδηγήσει 911, αλλά δεν είμαι αδιάβαστος... ήξερα ότι δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο και περίμενα να φτάσω σε ασφαλές περιβάλλον για να την πιέσω. Και δικαιώθηκα, μιας και ακόμα και με την τετρακίνηση, παραλίγο να κάνω τετ-α-κε στην πρώτη στροφή... Σε ξεγελάει, είναι ελαφριά μπροστά, υποστρέφει ελάχιστα αρχικά, πατάς περισσότερο γκάζι και μετά γυρίζει την ουρά της απότομα, με την αδράνεια από το βάρος των μηχανικών μερών να κάνουν δύσκολη την επαναφορά. Την δεύτερη όμως, που πλέον έχεις δει τι κάνει, είσαι προετοιμασμένος και κάνεις ανάποδο νωρίτερα, όπου και περνάει πλαγιολισθαίνοντας με χάρη... Τρίτη προσπάθεια δεν έκανα γιατί δεν είναι δικά μου τα λάστιχα (πίσω φοράει 305/30). Αφού όμως βρήκα τον τρόπο με την δεύτερη, σημαίνει ότι για όποιον την οδηγεί καθημερινά θα είναι ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι, αρκεί να το χρησιμοποιεί μυαλωμένα, γιατί τα χιλιόμετρα που μαζεύει στα πρώτα μέτρα από στάση, δεν συγκρίνονται με κανένα άλλο αυτοκίνητο. Έχει τόσο μεγάλη ελκτική πρόσφυση από την κατανομή του βάρους πίσω και τόσο καλό πάτημα στον δρόμο γενικά που πιάνει 103km/h σε 60 μέτρα! Από στενό σε στενό στην Κυψέλη... σκοτώνεις και σκοτώνεσαι. Το δεύτερο βέβαια είναι λίγο δύσκολο μιας και είναι γνωστό «σφυρί» η 911 διαχρονικά, που ό,τι βαρέσει το κόβει στα 2 και συνεχίζει. Σίγουρα θέλει μυαλό και σύνεση, όπως όλα τα γρήγορα αυτοκίνητα, μόνο που αυτή θέλει και «χέρια» για να πεις ότι την πήγες όσο πάει. Απλώς γρήγορα, όμως, μπορούμε να την οδηγήσουμε όλοι, μιας και το όριό της είναι τόσο ψηλά, που μόνο σε πίστα και σε εντελώς ασφαλές περιβάλλον έχει νόημα η αναζήτησή του. Σε οποιαδήποτε άλλη διαδρομή, για να ακούσεις τα λάστιχά της να στριγγλίζουν, θα πρέπει να είσαι ή παρανοϊκός ή εγκληματίας.

Porsche 911 Carrera 4S 450Ps

Οι εξωπραγματικές επιδόσεις από στάση για τα 450Ps και τα 1.640kg, όπου χρειάζεται μόλις 3,64sec για τα πρώτα 100km/h και 11,67sec για τα 400m, με 195,86km/h, είναι άπιαστες για οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο με την ίδια ιπποδύναμη και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κατά την εκκίνηση πατάει τόσο δυνατά τα πίσω λάστιχα στον δρόμο που εξαλείφει εντελώς το σπινιάρισμα. Έχει και καταπληκτικό launch control, έχει και την τετρακίνηση να στέλνει δύναμη μπροστά και γίνεται ρουκέτα. Φαντάζομαι τι θα κάνει η Turbo S... θα ζαλίζεσαι και θα στενεύει ο δρόμος. Ο ανανεωμένος τρίλιτρος boxer twin-turbo έχει ανασχεδιασμένους θαλάμους καύσης και νέο κύκλωμα άμεσου ψεκασμού με πίεση 200bar, καθώς και εξελιγμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού VarioCam Plus. Έχει μεγαλύτερα τούρμπο (+3mm φτερωτή στροβίλου που πλέον είναι 48mm, +4mm φτερωτή συμπιεστή που φτάνει στα 55mm) συμμετρικά τοποθετημένα (στην 991 δεν ήταν) για καλύτερη και ισόποση ροή, άμεση απόκριση και 30 επιπλέον ίππους σε σχέση με την προηγούμενη 991. Η πίεση φτάνει στα 1,2bar... αστείο ποσό για κινητήρα Porsche, δεν την βλέπει καν, θα νομίζει ότι είναι ακόμα ατμοσφαιρικός... 

Porsche 911 Carrera 4S 450Ps 

Πάντα στην κορυφή

Είπαμε ότι η 911 είναι το πιο αναγνωρίσιμο αυτοκίνητο στον κόσμο διαχρονικά, αλλά  κάθε γενιά του που αλλάζει εξελικτικά και λίγο κάθε φορά που βγαίνει η επόμενη, με αποτέλεσμα να καταλαβαίνουν αμέσως όλοι για ποιο μοντέλο πρόκειται, από 10 χρονών παιδιά μέχρι 80 χρονών γιαγιάδες. Από το 1964, γενιά με τη γενιά, εξελίσσεται, βελτιώνεται, ωριμάζει και παραμένει 911. Σε αυτήν εδώ, την νεότερη, με τον κωδικό 992, έχει φαρδύτερα κατά 45mm εμπρός και 44mm πίσω μετατρόχια και κατά 75% αλουμινένιο αμάξωμα. Είναι η πρώτη γενιά που δεν υπάρχει διαφοροποίηση στο πλάτος του πίσω μέρους ανάμεσα στις εκδόσεις Carrera 2 και Carrera 4, ενώ και τα εμπρός φτερά είναι αρκετά φαρδύτερα, αφαιρώντας λίγο από την σφηνοειδή εμφάνιση των προηγούμενων γενεών, όπου ειδικά στις Turbo, έβλεπες τα πίσω φτερά ακόμα και κοιτάζοντάς τες από εμπρός. Η επιμονή στην αρχική «κακή ιδέα» να τοποθετηθεί το μοτέρ πίσω από τον πίσω άξονα απαιτούσε διαχρονικά σκληρή δουλειά και πολλή μελέτη (στην 992 ο κινητήρας είναι 200mm πιο μπροστά από την 991) για να κάνει ένα αυτοκίνητο με τον κινητήρα σε λάθος θέση να κερδίζει τον τίτλο του καλύτερου σπορ μοντέλου, του πιο driver's car, του πιο all around sportscar και πολλούς ακόμα.

Porsche 911 Carrera 4S 450Ps

Ο διακόπτης εκκίνησης του μοτέρ από τα αριστερά είναι η μοναδική εργονομική «ιδιαιτερότητα» της 911. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός διατηρώντας όμως την παράδοση του αναλογικού στροφομέτρου στο κέντρο. Η εικόνα του εσωτερικού είναι σπορ αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό που θα ξέφευγε από ένα «κανονικό» αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης, ενώ τα καθίσματα είναι μία τέλεια μίξη πολυτέλειας, ιδανικής θέσης οδήγησης και εξαιρετικής στήριξης. Είναι τετραθέσια και μπορείς να την χρησιμοποιείς κάθε μέρα, όλη μέρα. Στα πίσω καθίσματα βέβαια μπορούν να κάτσουν παιδάκια μέχρι 12 ετών (και μεγαλύτερα να είναι δεν θα παραπονεθούν ποτέ...). Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και το extra πακέτο Sport Chrono, που προσθέτει τη λειτουργία launch control, και τις επιπλέον Sport Plus ρυθμίσεις για ανάρτηση, κινητήρα, κιβώτιο και ESP, ενώ διαθέτει και τον περιστροφικό διακόπτη mode switch. Πατώντας τον συγκεκριμένο διακόπτη στο κέντρο, ο οδηγός έχει για 20 δευτερόλεπτα τις πιο επιθετικές ρυθμίσεις όλων των συστημάτων για κορυφαία ισχύ και επιδόσεις.

Η ευκολία με την οποία αλλάζει κατεύθυνση σε προϊδεάζει για τις ανεξάντλητες δυνατότητες του πλαισίου με τον έλεγχο του βάρους να είναι εξαιρετικός. Το αμάξωμα στο πρόγραμμα Sport Plus δεν παίρνει την παραμικρή κλίση, προσφέροντας μηδενική αδράνεια. Η ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα είναι πολύ γρήγορη και σπάνια θα χρειαστείς περισσότερη από μισή στροφή στο τιμόνι. Στα σπορ προγράμματα ο flat-six των 3lt ανταποκρίνεται ακαριαία στέλνοντας την βελόνα ταχύτατα στην κόκκινη περιοχή. Και παρότι οι 7.400rpm δεν έχουν επαφή με τις 9.000rpm που γυρνάει η εξωφρενική GT3 RS, η ισχύς είναι παραπάνω από αρκετή για να φτάσει ταχύτατα τα 200km/h. Σε τέτοιες ταχύτητες ανακουφίζεσαι από την δύναμη που οι εξαπίστονες δαγκάνες δαγκώνουν τους μπροστινούς δίσκους των 350mm, ενώ το τιμόνι παρέχει σιγουριά με σωστό βάρος και πληροφόρηση.

Αυτά και άλλα πολλά, όπως το ότι είναι ένα «κανονικό» αυτοκίνητο, με φυσιολογική περιοδική συντήρηση κάθε 20.000km και όχι κάποια εξωτική ματαιοδοξία που για να αλλάξεις λάδια πρέπει να λύσεις 12 τάπες ή για αλλαγή συμπλέκτη να πρέπει να το στείλεις στη μαμά του μαζί με μια επιταγή που αγοράζει άλλο ένα αμάξι, με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η 911 -ειδικά στην έκδοση Turbo S- είναι το ταβάνι των σπορ αυτοκινήτων. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχοληθείς με κάτι περισσότερο, το αντίθετο, μάλιστα, υπάρχουν πάρα πολλοί για να μην. Για εμένα όποιος θέλει ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο και όχι ένα μέσο επίδειξης πλούτου, σταματά εδώ, στην 911, στο καλύτερο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο.          

Τιμή βασικής έκδοσης 911 Carrera 3.0 385Ps: 161.100

Τιμή έκδοσης δοκιμής 911 Carrera 4S 3.0 450Ps: 193.600

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Μοναδικός σπορ χαρακτήρας Τιμή
Κινητήρας – επιδόσεις
Ήχος
Λειτουργία κιβωτίου
Εμφάνιση
Ποιότητα κατασκευής
Υψηλή τεχνολογία
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΕξακύλινδρος boxer με μπλοκ και κυλινδροκεφαλές από αλουμίνιο, 4ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό VarioCam Plus
Κυβισμός2.981cc
Διάμετρος x Διαδρομή91mm x 76,4mm
Σχέση συμπίεσης10,2
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, 2 υπερτροφοδότες καυσαερίων της Borg Warner
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
ΔιαφορικάΠίσω μπλοκέ, εμπρός ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 350mm με εξαπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 330mm με τετραπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8,5Jx20in εμπρός, 11,5Jx21in πίσω
Ελαστικά245/35 εμπρός, 305/30
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.519
Πλάτος (mm)1.852
Ύψος (mm)1.300
Μεταξόνιο (mm)2.450
Βάρος (kg)1.640
Χώρος αποσκευών (lt)132
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)450/6.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)54/2.300-5.000
0-100km/h (sec)3,6
Τελική ταχύτητα (km/h)306
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)239-253 WLTP
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)10,5-11,1
Δοκιμής (lt/100km)12,8
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-601,92
0-802,73
0-1003,64
0-1204,84
0-1406,22
0-1607,88
0-1809,86
0-20012,18
0-22015,21
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
181,9962,17
603,80103,27
1005,07123,47
2007,62157,16
40011,67195,86