Porsche Dakar: Η επίσημη παρουσίαση της ιδιαίτερης 911

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Porsche
Μοντέλο 911 Dakar
Porsche Dakar: Η επίσημη παρουσίαση της ιδιαίτερης 911

Όταν όλοι νόμιζαν πως οι παραλλαγές της 911 έφτασαν στο τέλος τους, η Porsche βρήκε ένα… κενό στην αγορά και φτιάχνει μία νέα κατηγορία με την 911 Dakar. Πρόκειται για μια τετρακίνητη 911 που δεν θα… ιδρώσει αν την οδηγήσετε με τέρμα γκάζι σε χωματόδρομο.

 Ξεχάστε αυτές τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες με τα μονότονα, μαύρα ματ πρωτότυπα. Το μοντέλο Dakar έχει έντονη προσωπικότητα, ειδικά όταν συνδυάζεται με το προαιρετικό πακέτο Rally Design, που παίρνει στοιχεία από τον σχεδιασμό της αγωνιστικής τετρακίνησης 911 που κέρδισε το 1984 στο Ράλι Paris-Dakar, ανοίγοντας το δρόμο για την 959 .

Κεντρικό στοιχείο του χαρακτήρα (και της εμφάνισης) της 911 Dakar είναι το ύψος από το έδαφος, το οποίο είναι μεγαλύτερο κατά 50 mm (+ επιπλέον 30mm) σε σχέση με μία stock τετρακίνητη 911. Η Porsche λέει ότι η λειτουργία εκτός δρόμου "High Level", η οποία ενεργοποιείται μέσω του περιστροφικού διακόπτη, δίνει στην Dakar παρόμοιο επίπεδο απόστασης από το έδαφος και γωνία ράμπας με αρκετά SUV. Η λειτουργία αυτή είναι διαθέσιμη σε ταχύτητες έως και 170 χλμ/ώρα. Το εκτός δρόμου μοντέλο έχει επίσης σχεδιαστεί για να κινείται σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, ενώ μια άλλη νέα λειτουργία που η Porsche αποκαλεί «Rally» έχει set – up για σαθρές, ανώμαλες επιφάνειες και στέλνει το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος της στον πίσω άξονα. Οι δύο λειτουργίες διαθέτουν το Rally Launch Control, το οποίο επιτρέπει 20% ολίσθηση τροχού για γρήγορες εκκινήσεις σε χωμάτινες επιφάνειες και αξιοποιεί την πρόσφυση που δίνουν τα ελαστικά Pirelli Scorpion  παντός εδάφους (245/45 ZR19 και 295/40 ZR20). Δυστυχώς, τα ελαστικά εκτός δρόμου έχουν αναγκάσει την Porsche να βάλει περιοριστή τελικής ταχύτητας στα 240 χλμ/ώρα, (0-100 χλμ/ώρα 3,4”) κάνοντας την Dakar την πιο αργή 911 από το τη δεκαετία του ’80. Το 3,0-λίτρων twin-turbo flat-six μοτέρ από την 911 Carrera 4 GTS στέλνει 480 ίππους (570 Nm ροπής) στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου οκτωτάχυτου κιβωτίου PDK.H Dakar έχει επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης, αγωνιστικές  βάσεις κινητήρα και ζυγίζει 1.611 κιλά. Για το τελευταίο η Porsche εργάστηκε σκληρά, αντικαθιστώντας την ηλεκτρική πίσω αεροτομή με μια σταθερή, τοποθετώντας το ελαφρύ πλαστικό καπό από το GT3, λεπτότερο γυαλί, bucket καθίσματα και αφαιρώντας εντελώς τα πίσω καθίσματα .

Ο έξτρα εξοπλισμός είναι λίγο διαφορετικός και περιλαμβάνει: Βάψιμο στα αγωνιστικά χρώματα και τη σχάρα/καλάθι οροφής εκτός δρόμου, η οποία μπορεί να χωρέσει έως και 42 κιλά εξοπλισμού όπως εφεδρικά δοχεία καυσίμου/νερού και φτυάρια, ενώ είναι εξοπλισμένη με φώτα οροφής. Μπορείτε ακόμη να παραγγείλετε μια σκηνή οροφής.

Η Porsche θα κατασκευάσει μόνο 2.500 911 Dakar, με τιμή περίπου 220.000 ευρώ (στη Γερμανία).