Porsche Taycan 4S 530Ps

Porsche Taycan 4S 530Ps

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει να δημιουργούν ορισμένες «κλισέ» εκφράσεις, όπως το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω μπαταρίας στο πάτωμα, όπως το ότι είναι γρήγορα παρά τη μεγάλη μάζα τους, αθόρυβα, ευκολοδήγητα και τα λοιπά. Δικαιολογημένα βέβαια, γιατί αναπόφευκτα μέχρι σήμερα τα συγκρίνουμε με τα «κανονικά» θερμικά μοντέλα. Αυτό όμως σιγά-σιγά πρέπει να αλλάξει, γιατί πλέον αυτές οι εκφράσεις έχουν αρχίσει να χάνουν το νόημά τους, όταν πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να δείξουν τις διαφορές μεταξύ τους. Δεν πρέπει πλέον να τα συγκρίνουμε με όλα, αλλά μόνο μεταξύ τους, άρα σε σχέση με αυτό εδώ το έργο τέχνης, ένα ηλεκτρικό ας πούμε SUV, δεν έχει ούτε καλή οδική συμπεριφορά, ούτε χαμηλό κέντρο βάρους.

Supercar thrills

Η Porsche Taycan, είναι σαν ένα μοντέρνο γλυπτό, με επιδόσεις και συμπεριφορά από άλλο πλανήτη και όποιος έχει την τύχη να βρεθεί πίσω από το τιμόνι της, θα καταλάβει πως τα sport αυτοκίνητα, ευτυχώς έχουν ακόμα μέλλον. Είναι κάπως αστείο το γεγονός ότι η ανάγκη για χαμηλότερο μέσο όρο στις εκπομπές CO2 για ολόκληρη την γκάμα της Porsche δημιούργησε ουσιαστικά την Taycan, η οποία από ένα «αναγκαίο κακό», καταλήγει σε αυτό εδώ το στολίδι. Μόνο ένας κατασκευαστής με την τέχνη και την εμπειρία της Porsche θα μπορούσε να το κάνει αυτό «με το καλημέρα». Στο σχεδιασμό της υπάρχουν στοιχεία από την 911 ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία για τις καταβολές της, ενώ το μεγάλο αμάξωμα έχει διαστάσεις υπεραυτοκινήτου, με μήκος που φτάνει τα 4.693mmπλάτος 1.966mm και φυσικά χαμηλό ύψος 1.379mm.

Porsche Taycan 4S 530Ps

Ο κορυφαίος συντελεστής οπισθέλκουσας Cd 0,22, είναι φυσικό επακόλουθο, αλλά και απαραίτητος για να μπορεί να ταξιδέψει γρήγορα χωρίς να εξαφανίσει τη μπαταρία πολύ νωρίτερα απ’ όσο περιμένεις. Βλέπετε, αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στα οποία, ενώ το εντός πόλης σταμάτα-ξεκίνα ανακτά σημαντικό μέρος της ενέργειας και βοηθά την αυτονομία, στο ταξίδι, η αεροδυναμική αντίσταση και το συνεχές φορτίο την εξαντλεί πολύ γρήγορα. Επειδή όμως η Taycan μόνο ως οικονομικό αυτοκίνητο πόλης δεν μπορεί να «πλασαριστεί», η Porsche έπρεπε να βρει μία λύση για το θέμα της μπαταρίας. Έτσι στην Taycan 4S, η στάνταρ μπαταρία έχει τάση από 520 έως 720V, διαθέτοντας χωρητικότητα 79,2kWh, ενώ σαν extra υπάρχει και η Performance Battery Plus των Turbo και Turbo S που λειτουργεί σε τάση από 610 έως 835V και έχει χωρητικότητα 93,4kWh. Οι δύο μπαταρίες έχουν διαφορά και στη μέγιστη ισχύ φόρτισης, με 225 και 270kW αντίστοιχα, έτσι ώστε το 80% της φόρτισης να ολοκληρώνεται σε μόλις 22,5 λεπτά, ενώ με μόλις 5 λεπτά φόρτισης κερδίζει 100km! Τόσο δυνατός φορτιστής βέβαια δεν υπάρχει πουθενά (μόνο στην αντιπροσωπεία της Porsche έχουν), αλλά ακόμα και σε ταχυφορτιστή 50kW, η φόρτιση μέχρι το 80% απαιτεί 93 λεπτά, ενώ κερδίζεις 100km σε 28 λεπτά, μία πληροφορία που θα σας χρησιμεύσει περισσότερο απ’ όλες τις άλλες αν προγραμματίζεται κάποιο ταξίδι μαζί της. Σε Wallbox 11kW, η πλήρης φόρτιση απαιτεί εννέα ώρες, ενώ διατίθεται και 22kW on-board φορτιστής που τον μειώνει στο μισό. Η αυτονομία της κυμαίνεται μεταξύ 360 και 380km, αν φυσικά δεν σε παρασύρει η δύναμη και η εθιστική της επιτάχυνση να πατάς βαθιά το γκάζι σε κάθε ευκαιρία.

 Porsche Taycan 4S 530Ps

Τετράπορτη, τετραθέσια βολίδα

Η Taycan μοιάζει σαν να είναι η ηλεκτρική εκδοχή μιας διασταύρωσης της 911 με την Panamera, με λίγες δόσεις από τη θηριώδη 918. Έχει άνετους χώρους για 4 ενήλικες, δύο χώρους για αποσκευές, έναν μικρό 84lt εμπρός και ένα κανονικό 407lt πίσω και είναι χαμηλή σαν την 918 παρά την μπαταρία που βρίσκεται στο πάτωμα. Έχει δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, έναν σε κάθε άξονα, με τον πίσω να διαθέτει μάλιστα και κιβώτιο δύο σχέσεων μετάδοσης, το οποίο της εξασφαλίζει αμείωτη επιτάχυνση μέχρι την τελική ταχύτητα. Ενώ στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λοιπόν, ο ρυθμός επιτάχυνσης φθίνει όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, στην Taycan παραμένει εντυπωσιακά αμείωτος μέχρι την τελική των 250km/h.

Στις μετρήσεις που κάναμε με 2 άτομα μέσα, έδειξε επιτάχυνση 0-100km/h σε μόλις 3,94sec, ενώ σε άλλα 8,43sec είχε φτάσει στα 200km/h, όπου ούτε εκεί έκοψε... μέχρι να αφήσουμε εμείς το γκάζι στα 220km/h, 2,56sec μετά. Έκανε με λίγα λόγια 2,5sec από τα 200-220km/h... που σημαίνει πως επιταχύνει αδιάκοπα μέχρι την τελική της.

Porsche Taycan 4S 530Ps

Η Taycan 4S είναι απίστευτα γρήγορη, ειδικά αν αναλογιστείς το μεγάλο της βάρος. Τα 64,2kgm ροπής δίνουν το παρόν, με την τετρακίνηση και τους τεράστιους τροχούς να την κάνουν πραγματικά να εκτοξεύεται από στάση και να προκαλεί ενθουσιασμό στους μυημένους σε δυνατά αυτοκίνητα και ζαλάδα σε αυτούς που δεν το περιμένουν ή δεν έχουν αντίστοιχες εμπειρίες. Όχι ότι δεν το περιμένει κανείς από το παρουσιαστικό της, όμως άλλο πράγμα να το φαντάζεσαι και άλλο να είσαι μέσα στη ρουκέτα. Φυσικά κατά τη διαδικασία των μετρήσεων, η κατανάλωση ενέργειας είναι η μέγιστη και φτάνει σε σημείο που, αν το κάνεις αυτό 20 φορές, θα μείνεις ακόμα και αν ξεκίνησες με γεμάτη μπαταρία. Δεν χρειάζεται όμως να το κάνεις περισσότερες από δύο φορές όσο εθιστικό κι αν είναι, γιατί δεν είναι το μόνο που έχει να σου προσφέρει αυτό το καταπληκτικό αυτοκίνητο.

Παρά το μεγάλο της βάρος, είναι τόσο απολαυστική στην οδήγηση, που η καταιγιστική επιτάχυνση μπορώ να πω ότι είναι το λιγότερο εντυπωσιακό στοιχείο της. Είναι τόσο άμεση και τόσο “κοφτερή” στις εντολές του οδηγού, που πραγματικά σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Νομίζεις πως ξέρει τι σκέφτεσαι, θέλεις να στρίψεις εδώ, στρίβει, θέλεις να φρενάρεις εκεί, φρενάρει. Ο χρόνος που μεσολαβεί από την εντολή του εγκέφαλου στα άκρα σου, είναι ο ίδιος που μεσολαβεί και από αυτά στην άσφαλτο. Χρειάζεται συνήθεια να αντιληφθείς το πόσο άμεσα και με ακρίβεια εκτελεί τις εντολές σου αυτό το αυτοκίνητο, είτε θέλεις να στρίψεις είτε να επιταχύνεις είτε να επιβραδύνεις με τα τεράστια φρένα του και την αστραπιαία ηλεκτρική του απόκριση. Βλέπεις ένα κενό μπροστά αριστερά σου ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα μέσα στη ροή της κίνησης και είσαι εκεί πριν προλάβουν να δουν ή να ακούσουν κάτι... σαν teleport.

Τα 2.140kg, που ζυγίζει, είναι ένα ψέμα, δεν τα νιώθεις πουθενά, με την αδράνεια να είναι πραγματικά ελάχιστη και ο μόνος τρόπος να καταλάβεις πόσο γρήγορα πηγαίνεις είναι ο ήχος που παίζουν τα ηχεία, ώστε να μην είσαι εντελώς ανυποψίαστος όταν θα σε κοιτάζει ο αστυνομικός σαν να έχεις κάνει τετραπλό φόνο.

Porsche Taycan 4S 530Ps

Το 4D Chassis Control, με ενεργή τετραδιεύθυνση, το χειρουργικό τιμόνι μεταβλητού λόγου και το Torque Vectoring Plus λειτουργούν επικουρικά σε ένα ήδη απίστευτο πλαίσιο, κάνοντας την Taycan 4S να αψηφά κάθε λογική για το πώς μπορεί να κινηθεί ένα αυτοκίνητο 2 τόνων. Είναι ένα ρομπότ, απόλυτο οδηγικά, απίστευτα γρήγορο και διασκεδαστικό στο πως «καταναλώνει» τον δρόμο, ενώ αν θελήσεις να κάνεις κάποια υπερβολή ή κάτι πιο θεαματικό από τη στυγνή ταχύτητα, καλύτερα να φροντίσεις να υπάρχει και ο ανάλογος χώρος, γιατί θα τον χρειαστεί. Είναι μεγάλο αυτοκίνητο και έχει υπερβολικά πολλή πρόσφυση, άρα τα «κόλπα» με την ουρά δεν θα είναι απλή υπόθεση. Φυσικά, όταν το θελήσεις, υπάρχει ο τρόπος να γίνει και άνετη και ήρεμη για μια ωραία βόλτα, με την αερανάρτηση στη ρύθμιση Comfort να φροντίζει για την άψογη απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου.

Οικονομία...

Καταλαβαίνω και είμαι ο πρώτος που το λέει σε συζητήσεις ότι η λέξη οικονομία με την λέξη Porsche δεν μπαίνουν στην ίδια πρόταση, αλλά, τηρουμένων των αναλογιών, πείτε μου κάτι με το χέρι στην καρδιά. Αν σας περιέγραφε κάποιος αυτό το αυτοκίνητο, δηλαδή μία Porsche με αυτά τα χαρακτηριστικά, αυτές τις επιδόσεις, αυτή την εμφάνιση και όλα τα σχετικά και σας ζητούσε να μαντέψετε την τιμή, πόσο θα την κοστολογούσατε; Εγώ πάντως θα απαντούσα τα διπλάσια χρήματα από όσο κάνει, με την «απλή» πισωκίνητη έκδοση των 408Ps, που είναι ίδια με αυτήν εδώ, με εξαίρεση τους τροχούς, να ξεκινά από 92.400 ευρώ. Ό,τι μα ό,τι αυτοκίνητο και να παρκάρεις δίπλα της σε αυτήν την τιμή, το εξαφανίζει. Δεν το βλέπεις. Αυτό από μόνο του, συν όλα αυτά που αναφέραμε πριν, την κάνουν μία πραγματική «ευκαιρία», μία ευκαιρία που εκμεταλλεύεται ένα φορολογικό καθεστώς που τιμωρεί το καλό και γρήγορο αυτοκίνητο, με την «τρίπλα» των μηδενικών ρύπων του ηλεκτρικού, που σου επιτρέπει να αποκτήσεις ένα αυτοκίνητο βγαλμένο από τα πιο τρελά σου όνειρα, σε τιμή... πολυτελούς SUV, το οποίο οδηγικά μπροστά της μπορεί να χαρακτηριστεί ως τραγελαφικό, ακόμα κι αν προέρχεται από μεγάλους premium κατασκευαστές.

Ο εξοπλισμός της είναι υπερπλήρης με τέσσερις συνολικά οθόνες, τον πίνακα οργάνων των 16,8in με τα γραφικά του αντίστοιχου της 911, την πολύ χαμηλή θέση οδήγησης, το τιμόνι που έρχεται τόσο κοντά στα χέρια σου, αλλά τον διακόπτη εκκίνησης στα αριστερά, σε κάνουν να νιώθεις πως είσαι σε μια πραγματική Porsche, μια Porsche που ήρθε από το μέλλον.

Τιμή βασικής έκδοσης Taycan 408Ps: €92.400

Τιμή έκδοσης δοκιμής Taycan 4S 530Ps: €113.600

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Αυτονομία αν παρασυρθείς
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κατασκευής
Υψηλή τεχνολογία
Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος2 Ηλεκτροκινητήρες AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΕμπρός και πίσω, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΣυστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα79,2kWh
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΔιπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο1 σχέσης εμπρός/2 σχέσεων πίσω
ΔιαφορικάΕλεύθερα
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 415mm με δεκαπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 365mm με τετραπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες9Jx20in εμπρός/11Jx20in πίσω
Ελαστικά245/45 εμπρός - 285/40 πίσω
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.693
Πλάτος (mm)1.966
Ύψος (mm)1.379
Μεταξόνιο (mm)2.900
Βάρος (kg)2.140
Χώρος αποσκευών (lt)407 + 84
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)530
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)64,2
0-100km/h (sec)4,0
Τελική ταχύτητα (km/h)250
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km)19,8-24kWh/100km (κατά WLTP)
Δοκιμής (kWh/100km)27,5kWh/100km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Ονομαστική (km)370-454 (κατά WLTP)
Δοκιμής (km)360
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-602,22
0-803,00
0-1003,94
0-1205,12
0-1406,52
0-1608,16
0-18010,13
0-20012,37
0-22014,93
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,1758,55
604,03101,72
1005,31122,82
2007,87156,51
40011,93196,23