Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Renault
Μοντέλο Captur
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
Renault Captur Initiale Paris 1.3TCe EDC 155PS

Κορυφή

Την γνώμη μας για το νέο Renault Captur πιθανόν να την έχετε ξαναδιαβάσει στην δοκιμή των εκδόσεων με τα 130Ps (είχαμε οδηγήσει τόσο το αυτόματο όσο και το χειροκίνητο μοντέλο), όπου μας είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις ειδικά από πλευράς εμφάνισης, αλλά και από τον εξαιρετικό αυτό κινητήρα. Αναλογικά λοιπόν, μπορείτε να φανταστείτε το ίδιο αυτοκίνητο, με πολύ καλύτερο εξοπλισμό, ακόμα καλύτερη εμφάνιση εντός και εκτός καμπίνας, ένα φοβερό μωβ χρώμα που πρέπει να το δείτε από κοντά στον δυνατό ελληνικό ήλιο για να το εκτιμήσετε και για κερασάκι, επιπλέον 25Ps ισχύος. Αν λοιπόν το «απλό» 1,3lt με τα 130Ps φλέρταρε με την κορυφή της κατηγορίας, αυτό εδώ τι θα έπρεπε να κάνει; Και εδώ έρχεται το ζήτημα της τιμής. Μπορεί το Captur Initiale Paris να είναι μία από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας, είναι όμως ακριβό. Δεν είναι αδικαιολόγητα ακριβό, αφού το εξοπλιστικό πακέτο δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την τιμή, αλλά όπως και να έχει, τα €32.880 για B-SUV είναι πολλά. Βέβαια, οι ανταγωνιστές του, λόγω πολυτελούς εξοπλισμού, δεν είναι πια το Ford Puma, το Hyundai Kona, το Skoda Kamiq και το Nissan Juke, αλλά το DS3 Sportback και το Mini Countryman, τα οποία είναι επίσης ακριβά, πολυτελή και ιδιαίτερα αγαπητά στις γυναίκες. Τόσο ωραίο χρώμα πάντως, δεν έχουν. Αυτό αν θα το πάρετε δώρο στην εκλεκτή της καρδιάς σας, θα πρέπει να βρείτε και το αντίστοιχο μανό να βάλετε στο ντουλαπάκι.

Renault Captur Initiale Paris 1.3TCe EDC 155PS

Exquis!

Η εμφάνιση ήταν πάντα το δυνατό όπλο του Captur και ο κύριος λόγος που είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία του στην Ευρώπη. Αυτή εδώ, η δεύτερη γενιά, βασίζεται στην νέα πλατφόρμα CMF-B, την ίδια με το νέο Clio, που ζυγίζει 50kg λιγότερο, ενώ είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη και αυτό φαίνεται και στις διαστάσεις του νέου Captur που είναι 110mm μακρύτερο με 20mm μεγαλύτερο μεταξόνιο από το προηγούμενο και είναι πλέον ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Με την χρήση του συρόμενου πίσω καθίσματος, σου δίνει την επιλογή για ακόμα μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες, ή μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που κυμαίνεται ανάλογα από 455 έως και 536lt! Το εσωτερικό του είναι το μοντέρνο “Smart Cockpit” με μεγάλη κεντρική οθόνη 9,3in με σύστημα πλοήγησης στα ελληνικά και όλες τις απαραίτητες λειτουργίες του οχήματος και ο πίνακας οργάνων έχει μια οθόνη 7in στο κέντρο. Η “αιωρούμενη” κεντρική κονσόλα, προνόμιο της έκδοσης Initiale Paris (δεν την έχουν οι άλλες εκδόσεις), είναι η πιο όμορφη της κατηγορίας και τονίζει ακόμα περισσότερο την πολυτέλεια και τον premium χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φοβερά καθίσματα με δερμάτινες επενδύσεις, ραφές στο ταμπλό, ηχοσύστημα της Bose που όταν ανοίγεις το ραδιόφωνο νιώθεις τον ήχο να σου έρχεται από παντού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, LED φώτα, θερμαινόμενο τιμόνι, καθώς και όλα όσα περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Γενικά το Initiale Paris, έχει όλο τον κατάλογο της Renault, δεν χρειάζεται να του προσθέσετε τίποτα. Είπαμε όμως... 33κ είναι αυτά.  

 Renault Captur Initiale Paris 1.3TCe EDC 155PS

Πολυτέλεια και δύναμη

Όπως είπα και στην αρχή, ο νέος 1,3lt της Renault είναι κατά την γνώμη μου ο καλύτερος μικρός κινητήρας, πιθανότατα όλων των εποχών. Διαθέτει υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικό wastegate actuator για άμεση απόκριση και ακρίβεια στον έλεγχο της πίεσης και υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής εντός της κυλινδροκεφαλής η οποία είναι τριγωνική (σαν σοκολάτα Toblerone) για εξοικονόμηση χώρου και καλύτερη ροή αερίων. Ο ψεκασμός του καυσίμου είναι άμεσος με μπεκ έξι οπών σε πίεση 250bar και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων στην εισαγωγή και στην εξαγωγή. Είναι ο πρώτος κινητήρας μαζικής παραγωγής με Mirror Bore Coating, μια τεχνολογία ψεκασμού υγρού χυτοσίδηρου στην επιφάνεια των κυλίνδρων που δημιουργεί μια σιδερένια επίστρωση πάχους 0,2mm δίνοντας στην επιφάνεια του αλουμινίου όλα τα πλεονεκτήματα του χυτοσίδηρου χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα!

Renault Captur Initiale Paris 1.3TCe EDC 155PS

Το βάρος του μπλοκ δεν αυξάνεται σχεδόν καθόλου και η επιφάνεια είναι σκληρή και λεία σαν γυαλί με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ισχύ με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης. Και στα “χαρτιά” και στην πράξη, είναι το καλύτερο μοτέρ 1,3lt που έχω οδηγήσει. Έχει δύναμη παντού, δεν “λαχανιάζει” ψηλά, είναι ροπάτο και σε συνδυασμό με το αυτόματο εφτάρι διπλού συμπλέκτη, νομίζεις πως οδηγείς τουλάχιστον 1,8lt turbo. Στην κορυφαία του έκδοση, των 155Ps είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό ψηλά από αυτήν με τα 130 και πραγματικά θα ήθελα με την πρώτη ευκαιρία να τα πάω και τα δύο σε ένα δυναμόμετρο, γιατί με αυτό το μοτέρ μου φαίνεται θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέραμε... Αν κάποιος το κάνει, ας μας στείλει ένα email με το αποτέλεσμα. Οι επιδόσεις του είναι απόλυτα ικανοποιητικές για το είδος και τον χαρακτήρα του μοντέλου, όπου και στην καθημερινή μετακίνηση εντός πόλης αλλά και στο ταξίδι, είναι ξεκούραστο και απροβλημάτιστο. Σε αυτό βοηθά πάρα πολύ και το κιβώτιο, που ενώ δεν είναι το πιο γρήγορο στις αλλαγές, είναι εξαιρετικά ομαλό και ταιριάζει απόλυτα με τον πολιτισμένο χαρακτήρα της έκδοσης. Το μόνο που είναι λίγο αμφιλεγόμενο, είναι το ασυμβίβαστο που έχουν οι μεγάλες ζάντες. Ποιο είναι αυτό; Είναι το ότι, σαν κορυφαία έκδοση πρέπει να φοράει τροχούς που “γεμίζουν” τους θόλους για να δείχνει όμορφο, αλλά και να διατηρεί ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Μπορώ να πω, πως στην περίπτωση του Initiale Paris, οι Γάλλοι, τα έχουν καταφέρει πολύ καλύτερα από όσο περίμενα. Μάλιστα εκτός από την εμφάνιση, το αυτοκίνητο, έχει κερδίσει πολύ σε οδική συμπεριφορά, ενώ έχει χάσει λιγότερο σε άνεση. Είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις, που αν είχα την επιλογή, μάλλον θα έπαιρνα τις μεγάλες ζάντες, γιατί βελτιώνουν αρκετά και την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, κάτι που λείπει από το μικρότερο μοντέλο. Η κατανάλωση του μέσα στην πόλη ήταν 8,0lt/100km, τιμή ικανοποιητική για το μέγεθος και την ιπποδύναμη του. Σαν συμπέρασμα, μπορώ να πω πως, η συγκεκριμένη έκδοση δεν μπορεί να αξιολογηθεί με βάση τα κριτήρια που έχουμε συνήθως για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, γιατί ουσιαστικά δεν ανήκει 100% σε αυτήν. Το Ininiale Paris δεν θα το πάρεις γιατί χρειάζεσαι ένα B SUV για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες σου σε μετακίνηση. Θα το πάρεις γιατί το είδες και δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς. 

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 16.880 (1,0lt)

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €32.880

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
ΕμφάνισηΤιμή
Χώροι
Οδική συμπεριφορά
Δυνατός κινητήρας
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός1.333cc
Διάμετρος x Διαδρομή72,2 x 81,34mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου με πίεση μέχρι 250bar, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 280mmμε μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα 9in
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5J x 18in
Ελαστικά225/45 R18
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.227
Πλάτος (mm)1.797
Ύψος (mm)1.576
Μεταξόνιο (mm)2.639
Βάρος (kg)1.270
Χώρος Αποσκευών (lt)422-536
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)155/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)27,5/ 1.800
0-100km/h (sec)8,6
Τελική Ταχύτητα (km/h)202
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)125-129
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,5-5,7
Δοκιμής (lt/100km)8,0