Στο δρόμο με την Bugatti Centodieci

Στο δρόμο με την Bugatti Centodieci

Η δημιουργία των 10 Bugatti Centodieci, ορίζεται από την τελειότητα. Έχοντας υποβληθεί σε χιλιάδες ώρες δοκιμών κάθε εξαρτήματος, η Centodieci συναρμολογείται σχολαστικά με ακρίβεια χιλιοστού στο Bugatti Atelier στο Molsheim. Αλλά πριν παραδοθεί στον ιδιοκτήτη της, πρέπει να πάρει την έγκριση από τον πιο έμπειρο οδηγό δοκιμών της Bugatti, τον Steve Jenny.

Ο Jenny δίνει προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια, εξοικειωμένος με κάθε χαρακτηριστικό των σύγχρονων Bugatti. Έχει διανύσει περισσότερα από 350.000 χιλιόμετρα με τις Veyron, Chiron, Divo και Centodieci, καθώς και το μοναδικό La Voiture Noire και είναι δουλειά του να διασφαλίσει ότι κάθε ένα από αυτά μοντέλα είναι μία Bugatti, απαλλαγμένη από ατέλειες.

Παρά το γεγονός ότι μοιράζεται τον κινητήρα της Chiron Super Sport (το μοτέρ 8,0 λίτρων W16 που παράγει 1.600 Ps) οι μηχανικοί της Bugatti εργάστηκαν εκτενώς για να τελειοποιήσουν τη συμπεριφορά του Centodieci για να δημιουργήσουν μια μοναδική δυναμική εμπειρία που συνδυάζει άνεση και επιδόσεις. Με την παραγωγή μόλις 10 αυτοκινήτων, η εμπειρία του Jenny από την οδήγηση περίπου 800 διαφορετικών οχημάτων Bugatti είναι ζωτικής σημασίας.

Για τις δοκιμές το πρωτότυπο είχε χρώμα «EB110 Argent». Οι διαδρομές στις οποίες δοκιμάστηκε στην ύπαιθρο γύρω από το σπίτι της Bugatti στο Molsheim είχαν διάρκεια περίπου πέντε ώρες, καλύπτοντας τουλάχιστον 300 χιλιόμετρα σε μια ποικιλία διαφορετικών δρόμων και επιφανειών. Οι διαδρομές καθορίζονται ανάλογα με την εποχή και ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες, επιτρέποντας στον Steve Jenny να κρίνει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Από τις στροφές σε ορεινούς δρόμους, τη διάσημη Route des Vins d'Alsace, που περιβάλλεται από αμπελώνες, ή μέσα από τα χωριά της Αλσατίας, η διαδρομή έχει σχεδιαστεί για να αναπαράγει όλες τις συνθήκες που μπορεί να συναντήσει ένας πελάτης και αναδεικνύουν τον χαρακτήρα του Centodieci.

Για αυτό το μοντέλο, που έχει κατασκευαστεί με έμπνευση από την Bugatti EB110 Super Sport, ο κινητήρας W16 βρίσκεται κάτω από ένα γυάλινο φύλλο, σε αντίθεση με το ακάλυπτο μοτέρ όπως είναι στη Chiron. Με τον κινητήρα απομονωμένο με αυτόν τον τρόπο, η Centodieci έχει διαφορετική ακουστική υπογραφή από την Chiron Super Sport.

Η ποσότητα του θορύβου από το δρόμο και την ανάρτηση απομονώνεται από την καμπίνα ή ακόμα και οι λεπτοί ήχοι από δέρμα και ανθρακονήματα που αλλάζουν με τη θερμοκρασία και την υγρασία. Όλα πρέπει να πληρούν τα υψηλά πρότυπα που απαιτούνται από την Bugatti.

Η Centodieci επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 2,4 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 380 χλμ/ώρα. Το σλάλομ υψηλής ταχύτητας, οι αλλαγές λωρίδας έκτακτης ανάγκης (λειτουργία 'Handling') και το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης δοκιμάζονται όλα για να διασφαλιστεί ότι ακόμη και σε αυτές τις ταχύτητες και υπό έντονες συνθήκες, το Centodieci είναι αψεγάδιαστο.

Μόλις εκπληρωθεί ένας μακρύς κατάλογος αυστηρών κριτηρίων Bugatti, ένα αυτοκίνητο θεωρείται έτοιμο για το επόμενο στάδιο του. Το φίλτρο στο κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει, τοποθετείται το τελικό σετ τροχών, διορθώνονται τυχόν ατέλειες ή αντικαθίστανται ανταλλακτικά εάν χρειάζεται, και το αυτοκίνητο οδηγείται σε μια τελική δοκιμαστική διαδρομή περίπου 50 χλμ, για να συμπληρωθούν τα 350 χλμ πριν παραδοθεί στον πελάτη. Στη συνέχεια, το μοντέλο φόρος τιμής στα 110 χρόνια ιστορίας της Bugatti, εγκαταλείπει το Molsheim.

Ο Steve Jenny, οδηγός δοκιμών της Bugatti, δήλωσε: «Δεν υπάρχει κανένας συμβιβασμός στη δημιουργία μιας Bugatti, ειδικά μιας τόσο σπάνιας και μοναδικής όσο η Centodieci».