Test: BMW 430i xDrive 245Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα BMW
Μοντέλο 4 Series
Segment Sportscars
Power Train Βενζίνη
Test: BMW 430i xDrive 245Ps

Η BMW και τα κουπέ της μοντέλα είχαν πάντα μια ξεχωριστή «αύρα» μέσα στην γκάμα της. Διαχρονικά διαμόρφωναν έναν ιδιαίτερα θελκτικό χαρακτήρα και ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που η μοναδική κουπέ τους σχεδίαση συνδυαζόταν με έναν ισχυρό κινητήρα. Και δεν μιλάμε για τις εκδόσεις Μ που αλλάζουν ολοκληρωτικά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αλλά και για τις πιο συμβατικές εκδόσεις, αφού και αυτές είχαν -και έχουν- ένα εξαιρετικό πλαίσιο και έντονα οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Αυτό το κεφάλαιο συνεχίζεται τώρα και με την ανανεωμένη «4άρα» που μαζί με τη Σειρά 2, διατηρούν ζωντανές τις κουπέ προτάσεις της BMW, άσχετα αν ως κατηγορία πνέει τα λοίσθια εδώ και αρκετά χρόνια και ανεξάρτητα από το γεγονός πως και οι δύο είναι διαθέσιμες και σε άλλες παραλλαγές αμαξώματος όπως σε Gran Coupe (4θυρες) εκδόσεις αλλά και σε cabrio.

Test: BMW 430i xDrive 245Ps

Η ΒΜW Σειρά 4 αρχικά είναι ένα μοντέλο που έχει μεγαλώσει πολύ σε σχέση με το παρελθόν, αφού στην τελευταία της γενιά φτάνει τα 4.768mm μήκους. Όταν η πιο διάσημη κουπέ γενιά του μοντέλου η Σειρά 3 Ε36 Coupe (στην Ελλάδα τουλάχιστον), είχε μήκος στα 4,43m, το λες και δύο κατηγορίες πάνω, αφού είναι πολύ κοντά στις διαστάσεις της επιβλητικής και μοναδικής Σειράς 8 (Ε31 χρονολογίας 1989-1992). Σε κάθε περίπτωση οι διαστάσεις της είναι αυτές που διαμορφώνουν τον επιβλητικό και αθλητικό της χαρακτήρα, με το αυτοκίνητο να είναι μεγάλο, φαρδύ και χαμηλό.

Test: BMW 430i xDrive 245Ps

Από εκεί και ύστερα αναλαμβάνει η έντονα κουπέ σχεδίαση και οι λεπτομέρειες της BMW που αφορούν στην ανασχεδιασμένη εμπρός μάσκα με τα μεγάλα νεφρά, τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και μερικές αλλαγές στην εμφάνιση, ανάλογα με την έκδοση. Ο άκρατος δυναμισμός είναι το κύριο χαρακτηριστικό της και μετά την ανανέωση της, με την σήμα κατατεθέν μάσκα να έχει κερδίσει πια το στοίχημα τόσο σε αισθητικό επίπεδο, τουλάχιστον στα δικά μας μάτια όσο και περισσότερο, σε εμπορικό. Πάντως και έχοντας πρόσφατα οδηγήσει την λίγο μεγαλύτερη Mercedes-Benz CLE, οφείλω να ομολογήσω πως η τελευταία με κέρδισε περισσότερο στην ισορροπία μεταξύ δυναμισμού και πολυτέλειας. Γούστα είναι αυτά βεβαίως και ακόμα κι έτσι, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τον ενδιαφέρον σχεδιασμό της 4άρας την οποία ενισχύουν οι λεπτομέρειες του πακέτου «M».

Test: BMW 430i xDrive 245Ps

Excellence

Το σημείο ωστόσο που δεν επιδέχεται κριτική όσον αφορά την αρτιότητά του, είναι το εσωτερικό της ανανεωμένης 4άρας. Με το καλημέρα κάνει γνωστή τη δήλωση του καλοφτιαγμένου αυτοκινήτου, με όλα τα στοιχεία που γνωρίζουμε σε όλες τις νεότερες προτάσεις των Βαυαρών να σε κερδίζουν με την premium υπόστασή τους και την συνολικά εντυπωσιακή εικόνα. Ίσως ωστόσο να χωρούσε μια μικρή διαφοροποίηση στο ταμπλό, για να αναδείξει τη διαφορετικότητά της ως κουπέ. Την οποία βεβαίως εκφράζουν τα στάνταρ πλέον paddles πίσω από το τιμόνι με την παχιά στεφάνη και η σπορ αλλά και άνετη θέση οδήγησης, θυμίζοντάς σου πόσο ιδιαίτερο είναι να κάθεσαι σε ένα αυτοκίνητο που ουσιαστικά το φοράς, αφού δεν υπάρχουν πια πολλά τέτοια.

Test: BMW 430i xDrive 245Ps

Το πάνελ με τις δύο ψηφιακές οθόνες όπως σε όλες τις BMW δίνει τον ψηφιακό και σύγχρονο παλμό και εδώ (12,3in ο πίνακας οργάνων και 14,9in του infotainment), ενώ τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά είναι κορυφαία συνοδευόμενα από εξαιρετική συναρμολόγηση και προσεγμένο φινίρισμα. Το κακό είναι πως τα περισσότερα από τα παραπάνω απευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά για τους εμπρός επιβάτες, αφού πίσω οι χώροι είναι περιορισμένοι τουλάχιστον κρινόμενη από το μήκος της που πλησιάζει τα 4,8 μέτρα. O χώρος αποσκευών είναι επαρκέστατος, με 440 διαθέσιμα λίτρα. Αν οι χώροι αποτελούν πάντως σημαντικό τομέα για εσάς, υπάρχει πάντα και η επιλογή της Σειράς 8 μιας και η 6άρα δεν διατίθεται σε κουπέ. Με το ανάλογο τίμημα βεβαίως…

Το δίλιτρο, το καλό

Κάτω από το μυώδες καπό της ανανεωμένης 430i xDrive, συναντάμε τον γνωστό δίλιτρο (Β48) κινητήρα της εταιρείας, στην πιο «φορμαρισμένη» του εκδοχή, αυτή με τους 245 ίππους και τα 41kgm ροπής. Δεν είναι νούμερα που αρχικά μπορούν να σε πείσουν για τις ικανότητές της, δεδομένου και του βάρους των 1.605kg της, ωστόσο ο συγκεκριμένος συνδυασμός σε συνάρτηση και με το εξαιρετικό 8τάχυτο Steptronic κιβώτιο, διαμορφώνουν ένα απόλυτα ικανό και κυρίως ραφιναρισμένο σύνολο που εκφράζει τον GT χαρακτήρα του. Αυτό στη νορμάλ χρήση γιατί αν τον πιέσεις, θα σε εκθέσει για την αρχική σου πρώτη εντύπωση.

Test: BMW 430i xDrive 245Ps

Το 0-100km/h από στάση έρχεται σε 5,7sec και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα «νόμιμα» 250km/h. Και όσο καλές κι αν είναι τελικά οι επιδόσεις, ακόμα καλύτερα είναι τα νέα στο κομμάτι της κατανάλωσης, αφού στο ταξίδι που είναι απολαυστική η 4άρα, βλέπεις ψηλά 6άρια με ζωηρές ταχύτητες και τη μέση τιμής της να ανέρχεται στα 8,5lt/100km. Νot bad at all…

Δρόμο παίρνω, δρόμο αφήνω

Η άκαμπτη πλατφόρμα CLAR, το μεγάλο μεταξόνιο και τα φαρδιά μετατρόχια της Σειράς 4 αποτελούν ακλόνητη βάση για να προσαρμοστούν πάνω της το σύστημα τετρακίνησης xDrive, η ιδανική κατανομή βάρους και η προαιρετική ρυθμιζόμενη ανάρτηση Adaptive M suspension (αποτελεί μέρος του πακέτου M Sport) για να ορίσουν τον απόλυτα ευχάριστο οδηγικό της χαρακτήρα σε όλα τα επίπεδα. Οδηγώντας την 430i xDrive νιώθεις άμεσα την ενδοτικότητα της ανάρτησης ακόμα και στην νορμάλ θέση της, ωστόσο δεν την λες σκληρή δεδομένων και των 19in ζαντών της.

Όσο ανεβάζεις χιλιόμετρα όμως αυτή δείχνει να δουλεύει καλύτερα, απορροφώντας με εντυπωσιακό τρόπο τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου. Στην πράξη μιλάμε για ένα απολαυστικό GT αυτοκίνητο «παλαιάς κοπής» με την έννοια πως κινείται αρχοντικά και δείχνει πιο μαλακό από όσο είναι στην πραγματικότητα σε συνθήκες ταξιδιού.

Test: BMW 430i xDrive 245Ps

Το οποίο GT κουπέ ωστόσο μοντέλο, έχει στο DNA του και τα χαρακτηριστικά των BMW μοντέλων που πληρώνεις στην ουσία, είναι δηλαδή ικανή να σε ανταμείψει όταν αναζητήσεις την σπορ πλευρά της οδικής της συμπεριφοράς. Εκεί και με επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα που σκληραίνει την ανάρτηση και βάζει στο πιο επιθετικό mode το μοτέρ-κιβώτιο, το τιμόνι, τα ηλεκτρονικά «δεσμά» και την τετρακίνηση που ξεκινάει πάντα από πίσω και εμπλέκει τους εμπρός τροχούς μόνο όταν χρειαστεί, απολαμβάνεις ένα πολύ ικανό στην γρήγορη οδήγηση αυτοκίνητο το οποίο γίνεται ιδιαίτερα fun to drive σε αργές και κλειστές στροφές. Και όπως πάντα που σε ικανοποιεί με την γεμάτη της αίσθηση από το τιμόνι (προαιρετικά με  μεταβλητή υποβοήθηση) και το ξυραφένιο μπροστινό της αλλά και τα δυνατά της φρένα (οι τετραπίστονες δαγκάνες στον μπροστινό άξονα είναι στάνταρ στην M Sport έκδοση).

Επί της ουσίας η ανανεωμένη BMW 430i xDrive συνιστά ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που έχει το στυλ, τις αναλογίες και τις ικανότητες ενός GT, προσθέτοντας τη χάρη ενός fun-to-drive μοντέλου, το οποίο ωστόσο για πολλούς λόγους ανάγεται σε μια ειδική πρόταση. Οι βασικότεροι περιορισμοί της είναι η κουπέ κατηγορία και έπειτα το χρηματικό της κόστος, το οποίο μόνον αμελητέο δεν είναι στα 76.000 ευρώ (χωρίς το πακέτο M Sport που κοστίζει €5.249 επιπλέον). Πάντως αν έχεις λύσει τις χωροταξικές σου ανάγκες όσο και τις οικονομικές σου, αξίζει να τη δεις και στην 3λιτρη diesel εκδοχή της με τους 286 ίππους και τιμή εκκίνησης τα 72.000 ευρώ.

Τιμή βασικής έκδοσης 420i Coupe 184Ps: €64.350

Τιμή έκδοσης δοκιμής 430i Coupe xDrive 245Ps: €76.000

 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Σχεδίαση αμαξώματος-εσωτερικού Tιμή
Ποιότητα κατασκευής Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
Απόδοση κινητήρα
Λειτουργία κιβωτίου
Οδική συμπεριφορά
Επιδόσεις
Κατανάλωση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής-εξαγωγής
Κυβισμός1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή94,6mm x 82mm
Σχέση Συμπίεσης10,2
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΔιαφορικόΗλεκτρονικά ελεγχόμενο Μ Sport
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.768
Πλάτος (mm)1.852
Ύψος (mm)1.390
Μεταξόνιο (mm)2.851
Βάρος (kg)1.605
Χώρος αποσκευών (lt)440lt
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα ΜacPherson, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 348mm με τετραπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8J x 19in (Ε) 8,5J x 19in (Π)
Ελαστικά225/40 (Ε) 255/35 (Π)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)245/4.500-6.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)40,8/1.600-4.000
0-100km/h (sec)5,7
Τελική ταχύτητα (km/h)250
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)157-166
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,9-7,7
Δοκιμής (lt/100km)8,5