Test: Hyundai Ioniq 6 AWD 77kWh 325Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Hyundai
Μοντέλο Ioniq 6
Segment D-Segment
Power Train Electric
Test: Hyundai Ioniq 6 AWD 77kWh 325Ps

3 μέτρα!

Το τεράστιο μεταξόνιο κάνει τους πίσω να νιώθουν προεδρικά αφού αν δεν ανήκουν σε ομάδα του NBA, δεν πρόκειται ποτέ τα γόνατά τους να πλησιάσουν την πλάτη των εμπρός καθισμάτων! Υπάρχει λόγος που έγινε αυτό, αν κάτσεις πίσω και είσαι άνω του 1,85m, θα ακουμπάει το κεφάλι σου επάνω λόγω της έντονης κλίσης της οροφής, καμιά φορά τα όμορφα και αποτελεσματικά σχήματα έχουν και μερικά μειονεκτήματα... Η λύση είναι να κάθεσαι λίγο πιο ξαπλωτά και το πρόβλημα εξαφανίζεται! Η απουσία τούνελ μετάδοσης εξασφαλίζει άνεση ακόμα και για έναν τρίτο στο πίσω κάθισμα.

Test: Hyundai Ioniq 6 AWD 77kWh 325Ps

Το εσωτερικό είναι σύγχρονο και όμορφο, αν και ξενίζει λίγο η τετραγωνισμένη κεντρική κονσόλα ειδικά στο τελείωμά της κοντά στις πόρτες. Αμέσως όμως θα το συνηθίσεις, μαζί με το ότι προσφέρει τεράστιους χώρους και πολλά αλλά και χρήσιμα σημεία για μικροαντικείμενα, όπως το έξυπνο συρόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Αυτό που δεν μπόρεσα ποτέ να συνηθίσω είναι η θέση των διακοπτών των παραθύρων (είναι στην κεντρική κονσόλα και όχι στην πόρτα, όπως στο 99% των οχημάτων εκεί έξω) και το αρκετά πολύπλοκο μενού του infotainment.

Οι δύο οθόνες διαθέτουν αμφότερες διαγώνιο 12,3in και είναι στην ουσία ενοποιημένες, με την αριστερή να αποτελεί τον πίνακα οργάνων και την δεξιά να ελέγχει τα πολυμέσα και πολλές λειτουργίες του Ioniq 6. Και οι δύο είναι εξαιρετικής ευκρίνειας, πρέπει όμως το μενού να το σχεδίασε πρώην χακεράς, δεν εξηγείται αλλιώς το πόσα εικονίδια και υπομενού υπάρχουν. Μπορείς να τροποποιήσεις τα πάντα στο Ioniq με τον άπειρο εξοπλισμό του, όμως τα 2/3 των επιλογών στο μενού είναι κάτι που θα ρυθμίσεις μία μόνο φορά, όταν το αγοράσεις και το πρωτοσετάρεις και ποτέ ξανά. Ταυτόχρονα τα αναλογικά πλήκτρα είναι ελάχιστα οπότε αν δεν είσαι σταματημένος κάπου, δεν μπορείς να αλλάξεις εύκολα κάποια ρύθμιση.

Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου και δεν θα ακούσεις τριγμούς μολονότι ακετά πλαστικά είναι σκληρά γιατί είναι ανακυκλωμένα/ανακυκλώσιμα! Όπως τονίζουν οι Κορεάτες, τα πατάκια είναι από Econyl, δηλαδή ανακυκλωμένα δίχτυα ψαράδων και άλλα πλαστικά που βρίσκονται να μολύνουν τις θάλασσες, ενώ τα καθίσματα, η επένδυση οροφής και ορισμένα άλλα σημεία είναι από ανακυκλωμένο ύφασμα PET και με βιολογικά συστατικά από ζαχαροκάλαμο και καλαμπόκι! Στην Hyundai πήραν πολύ ζεστά το θέμα της ανακύκλωσης και μπράβο τους. 

Test: Hyundai Ioniq 6 AWD 77kWh 325Ps

Τα εμπρός μαλακά καθίσματα είναι θερμαινόμενα και αεριζόμενα, ενώ και το τιμόνι είναι θερμαινόμενο. Έτυχε να έχω το αμάξι στα τσουχτερά κρύα και μόνο μέσα σε 3min απ’ την στιγμή που καθόμουν στο κάθισμα είχα αρχίσει να ζεσταίνομαι για τα καλά! Ολοκληρώνουμε την περιήγηση στο εσωτερικό με τον χώρο αποσκευών με τα 401lt, νούμερο που σίγουρα δεν ικανοποιεί για ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,85m.

Είναι γρήγορο το 6άρι

Oι δύο ηλεκτροκινητήρες σε κάθε άξονα αποδίδουν 325 ίππους (61kgm ροπής), οι οποίοι περνάνε και στους 4 τροχούς και μόλις πατήσεις απότομα το δεξί πεντάλ, το αμάξι ανεβάζει αμέσως χιλιόμετρα χωρίς ποτέ να υπάρξει η παραμικρή απώλεια πρόσφυσης. Η μόνη φορά που άκουσα τους τροχούς να σπινιάρουν ήταν με το Traction Control εντελώς -έχει και μερικώς- απενεργοποιημένο και πάνω στις μετρήσεις. Και αφού ανέφερα τις μετρήσεις, 5,1sec για το 0-100km/h λέει η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία στο press kit της. Το VBOX συμφώνησε μαζί της αφού σε 3 διαδοχικές μετρήσεις και με την μπαταρία να είναι στο 80+, έδειξε 5,01sec-5,03sec-5,01sec!!! Λες και ήταν το “τετρακοσάρι της Μαρμότας”, τα πατήματα ήταν ολόιδια, ακόμη και στο πολύ μικρό σπινιάρισμα των εμπρός τροχών στην γρήγορη εκκίνηση με Sport mode και TRC off. Όχι ότι το μικρό σπινιάρισμα επηρεάζει ιδιαίτερα, αφού για το 18μετρο χρειάζεται μόνο 2,27sec (55,9km/h), ενώ αν κάνεις το πεντάλ ένα με την μοκέτα, τότε θα διανύσεις το τετρακοσάρι σε 13,38sec (167,71km/h). Ξέρω τι σκέφτεσαι... “3 πατήματα; Δεν θα σου έμεινε μπαταρία ούτε να ανάψεις φλας”.

Σε κάθε τετρακοσάρι ξόδεψε μόνο 2% μπαταρία, όμως τα 77kWh (74kWh ωφέλιμα) προσφέρουν αυτονομία της τάξεως των 350-400km, ενώ το Ioniq έχει έναν επιπλέον «άσσο» στο μανίκι του… έχει την δυνατότητα να φορτίσει με 800V. Αυτή τη στιγμή η αρχιτεκτονική που κυριαρχεί είναι τα 400V, αλλά Hyundai, KIA (EV6) και Porsche ήδη μεταπήδησαν στην 800V. Έτσι σε ρεύμα DC το Ioniq μπορεί να φορτίσει μέχρι 350kWh χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Τι σημαίνει αυτό; Αν το συνδέσουμε στο αργό εναλλασσόμενο του σπιτιού μας, κάθε ώρα που περνάει θα κερδίζουν οι μπαταρίες ρεύμα που θα μπορεί έπειτα να μας ταξιδέψει 56km (ρυθμός φόρτισης 56km/h). Με 350kWh ταχυφορτιστή όμως η μπαταρία γεμίζει από το 10% στο 80% σε μόλις 16min, δίνοντάς μας έτσι έναν ρυθμό φόρτισης 1.150km/h!!! Κάτι που είναι πολύ καλό αν βιάζεσαι ή αν είσαι σε κάποιο ταξίδι και δεν θες να σταματάς συχνά.

Όμως ας αφήσουμε την θεωρία, ας μιλήσει η πράξη. Για να είναι ρεαλιστικό το σενάριο για την χώρα μας, άφησα το αμάξι να αδειάσει στο 18% και πήγα σε 50άρη φορτιστή μέχρι να γεμίσει στο 92%. Χρειάστηκε 69min και πήρα 55kW, όπου με 52cents/kW έδωσα 28,5 ευρώ. Η πραγματική κατανάλωση του 6αριού σε μεικτό κύκλο, μαζί και τις μετρήσεις στο καταχείμωνο, είναι στο 20,3kwh/100km, άρα φόρτισα επιπλέον 270km πραγματικής αυτονομίας και αυτό αντιστοιχεί σε 9,5euro/100km. Με τιμή βενζίνης στο 1,8€/lt, βγαίνει σαν βενζινοκίνητο που καίει 5,26lt/100km.... σε μονοψήφιες θερμοκρασίες από ένα μεγάλο αμάξι 325Ps και έχοντας φορτίσει σε ακριβό ταχυφορτιστή! Φορτίζοντας δηλαδή με ένα απλό Wallbox στο σπίτι, το κόστος πέφτει μέχρι και στο ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ!!! Ναι, το Ioniq 6 είναι γρήγορο και οικονομικό ταυτόχρονα! Για full φόρτιση στο σπίτι με 11άρη φορτιστή θες ένα γεμάτο 8ωρο, πράγμα που σημαίνει πως αν κάθε 2 ημέρες το φορτίζεις 6-7 ώρες όταν κοιμάσαι, δεν θα ξέρεις τι είναι το range anxiety.

Εντυπωσιακές 20άρες ζάντες

Αυτές φορούσε το συγκεκριμένο που δένουν οπτικά τέλεια με το μέγεθός του, αλλά του «κοστίζουν», αφού, σύμφωνα με την Hyundai, χάνει περίπου 67km στην αυτονομία σε σχέση με τις πιο αεροδυναμικές 18άρες και τα λιγότερο ενεργοβόρα ελαστικά (Hankook 225/55R18 αντί για Pirelli 245/40R20). Μπορείς να το επιλέξεις με τις 18άρες, που επειδή φοράνε λάστιχα με μεγαλύτερο προφίλ, θα προσφέρουν κάτι περισσότερο και στον τομέα της άνεσης και θα αφαιρέσουν κάτι από αμεσότητα. Πριν καν ρωτήσεις θα σου απαντήσω: ΔΕΝ πάσχει στον τομέα της άνεσης ακόμη και με τα 40άρια ελαστικά, είναι απλά σχετικά σφιχτό για να μπορεί να συγκρατήσει την μεγάλη μάζα του. Ποτέ δεν θα αισθανθείς κάποιο «κοπάνημα» ή έντονο κραδασμό, καθώς τα γόνατα McPherson εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω κάνουν πολύ σωστά την δουλειά τους. Κλίσεις παίρνει, λιγότερες όμως απ’ ό,τι φαντάζεσαι, γενικά θυμίζει κάτι από sport sedan.

Test: Hyundai Ioniq 6 AWD 77kWh 325Ps

Παντού θα διαβάσεις ή θα ακούσεις πως έχει έναν εκπληκτικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,217, κάτι που είναι πραγματικό μεν, υπό προϋποθέσεις δε! Για να έχεις την έκδοση με τον τόσο χαμηλό συντελεστή θα πρέπει να το πάρεις με τις 18άρες ζάντες και τις κάμερες αντί για πλευρικούς καθρέφτες. Αυτό που βλέπεις στις φωτό έχει Cd 0,246, οπότε κάτι λίγο χάνεις κι εδώ από αυτονομία. Για να πετύχει η Hyundai τόσο χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας επέλεξε το καμπύλο σχήμα που βλέπεις (ομαλή ροή αέρα), αλλά χρησιμοποίησε και μερικά αεροδυναμικά τρικ ακόμη. Στον εμπρός προφυλακτήρα υπάρχουν ενεργά πτερύγια που ανοιγοκλείνουν ώστε να κατευθύνουν τον αέρα εκεί που χρειάζεται (π.χ. ψύξη μηχανικών μερών μόνο όταν είναι αναγκαία), το πάτωμα είναι καλυμμένο-επίπεδο, ενώ το διάκενο ανάμεσα σε θόλους και τροχούς είναι μικρό για να μειωθούν οι στροβιλισμοί! Μαζί με τα αναδυόμενα χερούλια και τις δύο αεροτομές, το αποτέλεσμα είναι χαμηλή κατανάλωση και μειωμένοι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Πραγματικά, σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, μέσα βρίσκεσαι σε ένα πολύ ήσυχο περιβάλλον.

Πιέζοντας

Με τις 20άρες και τα σπορ 245/40 ελαστικά, το αμάξι στρίβει με ακρίβεια και χωρίς ποτέ να σε φοβίσει. Αντίθετα, το εμπιστεύεσαι από νωρίς και αρχίζεις να πλησιάζεις έντονα τα όριά του. Καταλαβαίνεις πως οδηγείς γρήγορα ένα μεγάλο όχημα 2+ τόνων, όμως απορείς πώς μπορεί να πάει τόσο σβέλτα χωρίς δράματα, φαίνεται ξεκάθαρα πως οι μηχανικοί του N Division έβαλαν το χεράκι τους για να ρυθμίσουν την οδική του συμπεριφορά! Απ’ το τιμόνι μην περιμένεις πολλά πράγματα, η πληροφόρηση είναι κάτω του μετρίου, έχει όμως σωστό βάρος, τα φρένα είναι δυνατά (βοηθάει βέβαια και το regen, εγώ πάντα το έχω στο full για να χρησιμοποιώ και το 1-pedal drive) και μαζί με όλους του ηλεκτρονικούς φύλακες που έχει επάνω του, είναι σχεδόν αδύνατο να καταφέρεις να βρεθείς σε δύσκολη θέση.

Test: Hyundai Ioniq 6 AWD 77kWh 325Ps

Μαζί με τον τρόπο που επιτυγχάνει δυνατά στις εξόδους των στροφών, είναι τετρακίνητο με πισωκίνητη κατανομή δύναμης, μπορείς να κινηθείς αρκετά διασκεδαστικά με το Ioniq 6. Αν μας έλεγε κάποιος πριν 10 χρόνια ότι ένα μεγάλο, βαρύ, ηλεκτρικό, κορεάτικο sedan μπορεί να σε κάνει να χαμογελάς, θα παίρναμε αμέσως τηλέφωνο το Δαφνί!

Συνολικά;

Εντυπωσιακό σε εμφάνιση, γρήγορο στον δρόμο, οικονομικό στην χρήση, άνετο στην καθημερινή συμβίωση, ξεχωριστό σαν πρόταση. Και όλα αυτά με την αξιοπιστία της Hyundai. Δεν πιστεύω να περιμένατε ότι θα είναι και φτηνό... Στα €58.490 δεν είναι, χωρίς ωστόσο να μπορείς να το χαρακτηρίσεις και ακριβό, όταν η BMW i4 eDrive40 340Ps κοστίζει €59.900 και η Mercedes EQE 350 ξεκινάει από τα €80.500.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ HYUNDAI IONIQ 6 53KWH RWD 151PS PREMIUM : €49.490

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ HYUNDAI IONIQ 6 77KWH AWD 325PS DISTINCTIVE: €63.790

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Αεροδυναμική σχεδίαση Χώρος αποσκευών
Επιδόσεις Πολύπλοκο μενού infotainment
Οδηγική συμπεριφορά
Ποιότητα κύλισης
Χώροι εσωτερικού
Αυτονομία
Υψηλή τεχνολογία
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΗλεκτροκινητήρας σύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΕμπρός και πίσω, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΣυστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα77,4kWh (74kWh ωφέλιμα)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους 4 τροχούς
ΚιβώτιοΜιας σχέσης
ΔιαφορικάΕλεύθερα
ΑΜΑΞΩΜΑ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 325x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι 325x12mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες20in
Ελαστικά245/40
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps)325
Ονομαστική ροπή (kgm)61
0-100km/h (sec)5,1
Τελική ταχύτητα (km/h)185
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (kWh/100km)16,9
Δοκιμής (kWh/100km)20,3
Ονομαστική Ηλεκτρική Αυτονομία (km)519
Ηλεκτρική Αυτονομία Δοκιμής (km)410