Test: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 130Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Peugeot
Μοντέλο 408
Segment C-SUV
Power Train Βενζίνη
Test: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 130Ps

Δεν μπορείς να το αρνηθείς, το Peugeot 408 έχει προσωπικότητα. Όσοι το βλέπουν στέκονται στην εμφάνισή του η οποία ξεχωρίζει. Αν δεις μεμονωμένα τα χαρακτηριστικά του, θα σταθείς σε πολλά σχεδιαστικά μοτίβα και στοιχεία από πολλές κατηγορίες αυτοκινήτων. Τότε το 408 γίνεται θέμα συζήτησης και έχει κερδίσει κάτι σημαντικό: «Την προσοχή μας».

Ο φωτογράφος μας εντυπωσιάστηκε από την σιλουέτα του αμαξώματος, που όπως την χαρακτήρισε: «Ξεφεύγει από τα τετριμμένα». Αντίθετα για κάποιον άλλον στην παρέα: «Το σχήμα του 408 είναι σαν να το σχεδίασε παιδί που έπαιζε με γεωμετρικά όργανα.» Ποιος είχε δίκιο δεν βρήκαμε, μάθαμε όμως ότι το 408 δεν περνούσε απαρατήρητο

Test: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 130Ps

Επιχειρώντας να το κατατάξουμε κάπου καταλήξαμε ότι: Το Peugeot 408 είναι ένα πεντάθυρο μοντέλο το οποίο στη γκάμα της Peugeot βρίσκεται (ως προς το μέγεθος, με 4,69m μήκος) μεταξύ του 508 (4,75m) και του 3008 (4,47m). Το πρώτο είναι ένα sedan, το δεύτερο ένα SUV. Το 408 είναι κάτι ενδιάμεσο και εδώ πάλι σκέφτηκαν… πονηρά οι Γάλλοι καθώς κρατούν όποια κριτική τους συμφέρει. Η θέση οδήγησης είναι πρακτικά αντίστοιχη με ενός παραδοσιακού sedan, αλλά το αμάξωμα έχει τόση απόσταση από το έδαφος όσο ένα SUV (18,9cm). Και εδώ έρχεται η ερώτηση που τα ανατρέπει όλα: «Μήπως είναι και crossover;».

Οι τιμές για το 408 ξεκινούν από τα €39.900 και φτάνουν τις 55.000 ευρώ. Η γκάμα ξεκινά με τον 1200άρη κινητήρα των 130Ps στις εκδόσεις εξοπλισμού Allure, Allure Plus και GT, ακολουθούν οι Plug-in Hybrid (180Ps) με τα ίδια επίπεδα εξοπλισμού και η γκάμα κορυφώνεται με την έκδοση Plug-in Hybrid 225Ps, με εξοπλισμό Allure Plus και GT. Όλα τα 408 διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, ενώ στις αρχές του 2024 θα έρθει και το e-408 που θα είναι ηλεκτρικό.

Τι εναλλακτικές έχεις;

Το πιο «κοντινό» μοντέλο στο Peugeot 408 είναι το Citroen C5 X, αφού μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα -EMP2-, αν και το Citroen είναι μακρύτερο σε διαστάσεις (4,8m μήκος). Η τιμή τους αντίθετα έχει μεγάλη διαφορά, καθώς το C5 X κοστίζει… 3.050 ευρώ λιγότερα από το 408. Άλλη πιθανή εναλλακτική είναι και το Cupra Formentor, αν και σε αυτό είναι λίγο πιο κοντά στα SUV και είναι και 6.910 ευρώ φτηνότερο (1.5TSI 150Ps).

Εσωτερικό με πλουραλισμό

Αν κάτι σου θυμίζει το ταμπλό του 408, είναι φυσικά πανομοιότυπο με το τελευταίο 308, με τα οποία η διαμόρφωση και γενική εικόνα του ταμπλό είναι ίδια. Ίδιο σχέδιο, ίδια ποιοτικά υλικά και στις 2 περιπτώσεις οι Γάλλοι έχουν βάλει τα δυνατά τους για φτιάξουν μία πραγματικά premium καμπίνα με lounge αίσθηση και εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία.

Test: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 130Ps

Για το φαινόμενο i-Cockpit έχουμε μιλήσει ξανά, αλλά μάλλον οι Γάλλοι θα χρειαστούν και άλλες παρατηρήσεις μέχρι να δημιουργήσουν μία κοινής αποδοχής λύση. Το κατά τα άλλα άκρως εντυπωσιακό και πρωτοποριακό i-cockpit δεν ταιριάζει σε όλους τους σωματότυπους οδηγών. Μερικοί πρέπει να τοποθετήσουν το -πολύ μικρό σε διάμετρο- τιμόνι σε χαμηλή θέση ή να σηκώσουν το κάθισμα ψηλότερα από όσο χρειάζεται για να δουν καλά τον πίνακα οργάνων.

Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει όμορφα γραφικά και άμεση απόκριση στις  εντολές αφής. Θα χρειαστεί χρόνος να την μάθεις, αλλά μόλις τη συνηθίσεις, θα δημιουργήσεις και τις δικές σου συντομεύσεις χάρη στα πανέξυπνα πλήκτρα i-toggle. Η επιφάνειά τους είναι πολύ μεγάλη, οπότε είναι πολύ εύκολο να το χρησιμοποιήσεις με το δάχτυλό σου ενώ οδηγείς. Από το σύνολο των διακοπτών δεν λείπουν και οι αναλογικοί για την επιλογή ορισμένων βασικών λειτουργιών, όπως του κλιματισμού, των θερμαινόμενων παρμπρίζ, των alarm κ.α. Στο τμήμα της κονσόλας ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα υπάρχουν αρκετές θέσεις για την αποθήκευση αντικειμένων. Η μεγαλύτερη είναι κρυμμένη κάτω από το υποβραχιόνιο, φωτίζεται και διαθέτει πρίζα USB-C και είναι πραγματικό… σπήλαιο.

Test: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 130Ps

Τα εμπρός καθίσματα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχουν πιστοποίηση AGR, είναι πολύ άνετα και στηρίζουν καλά το σώμα. Το σημαντικότερο όμως είναι πως δεν κουράζουν στις πολύωρες μετακινήσεις.

Το Peugeot 408 έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο από το 5θυρο 308, κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο στον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Εδώ το 408 είναι λίγο μεγαλύτερο και από sedan μοντέλα (Skoda Octavia), αλλά και από Crossover (Cupra Formentor). Στο μοναδικό κομμάτι που το… ιδιαίτερο Peugeot χάνει είναι ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών. Εκεί ακόμη και το 308 είναι καλύτερο λόγω του coupe σχήματος (δεν μπορείς να τα έχεις όλα). Πάντως το 408 μπορεί να φιλοξενήσει ενήλικες έως 1,85m χωρίς να ακουμπούν το κεφάλι τους στην οροφή.

Στο σημείο που κερδίζει το 408 -έναντι των SUV ανταγωνιστών- είναι ο χώρος αποσκευών, αφού με 536lt ξεπερνά το Renault Arkana (513 lt), αλλά και το Formentor (450lt).

Show(er) or Go(er)? 

Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν αυτή με τον τρικύλινδρο κινητήρα PureTech των 1.200cc, των 130Ps και του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων. Για το 0-100km/h χρειάζεται 11,1sec, που είναι ένας φυσιολογικός χρόνος για ένα όχημα με το μέγεθος, το βάρος (1.467kg) και την ισχύ του. Ο 1.2PureTech σίγουρα δεν είναι ο ιδανικός κινητήρας για όσους θέλουν να παίζουν με την επιτάχυνση ή για όσους θέλουν μια σπορ εμπειρία οδήγησης, αλλά είναι ένας απόλυτα επαρκής κινητήρας στις περισσότερες περιπτώσεις μετακίνησης. Δεν θα προσφέρει συγκινήσεις, αλλά σε βοηθά να ταξιδεύεις ξεκούραστα και με καλό ρυθμό στον αυτοκινητόδρομο. Η κατανάλωση είναι γενικά μέτρια (η Peugeot δίνει 6lt/100km, εμείς τις μέρες της δοκιμής μας είδαμε μέση τιμή 7,9lt/100km) και με το ρεζερβουάρ των 52lt η αυτονομία πολλαπλασιάζεται.

Test: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 130Ps

Πίσω από το τιμόνι του 408 αναγνωρίζεις αμέσως ότι είναι μοντέλο Peugeot, όχι μόνο λόγω της θέσης οδήγησης, αλλά και λόγω της αίσθησης του τιμονιού του (που είναι άμεσο και γρήγορο) και της ιδανικά ρυθμισμένης ανάρτησης (σφιχτή, αλλά αρκούντως άνετη). Εδώ έχουν ρόλο και οι ζάντες των 19 ιντσών που έχουν ελαστικά με αρκετό προφίλ 55άρι (στάνταρ από την έκδοση Allure Plus) που δεν μεταφέρει τις κακοτεχνίες της ασφάλτου στην καμπίνα. Αν ανεβάσεις ρυθμό σε δρόμο με συνεχόμενες στροφές, θα διαπιστώσεις ότι το αμάξωμα παίρνει μονάχα μικρές κλίσεις και το μόνο που θα ήθελες είναι περισσότερη ισχύ και συμμετοχή από το αυτόματο κιβώτιο ιδιαίτερα στα κατεβάσματα. 

Ο κινητήρας ακούγεται λίγο, έχει ευχάριστη χροιά και λιγοστούς κραδασμούς, η ανάρτηση φιλτράρει σχεδόν τα πάντα και το κιβώτιο EAT8 συμπληρώνει τον κινητήρα και δεν τον… αφήνει εκτεθειμένο είτε κινείσαι σε εθνικό είτε σε επαρχιακό δίκτυο. Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται άμεσα και ομαλά, διαπιστώσαμε όμως μερικά μικρά τραντάγματα κυρίως σε πολύ χαμηλή ταχύτητα κατά τη διάρκεια της στάθμευσης, αλλά αυτό συνηθίζεται γρήγορα.

Test: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 130Ps

Η Peugeot, με το 408, τόλμησε να παντρέψει τρεις κατηγορίες σε μία, αλλά δεν έπεσε στην παγίδα να χάσει τα πλεονεκτήματά τους. Κράτησε τα πλεονεκτήματα (Coupe στυλ, sedan θέση οδήγησης και SUV χώρους) και δημιούργησε ένα νέο trend για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν. Το μοτέρ με τους 130 ίππους είναι απλά ικανοποιητικό και για να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του πλαισίου και της ανάρτησης θα πρέπει να επιλέξεις κάποια από τις υβριδικές εκδόσεις (180 ή 225Ps) οι οποίες όμως ανεβάζουν πολύ ψηλά το κόστος του 408._

Τιμή βασικής έκδοσης 408 1.2 PureTech 130Ps EAT8 Allure: €39.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής 408 1.2 PureTech 130Ps EAT8 Allure Plus: 42.500

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εντυπωσιακό design Τιμή αγοράς
Χώροι Νωχελικός σε απόδοση κινητήρας
Η απόσταση από το έδαφος θυμίζει SUV Χώροι για το κεφάλι των πίσω επιβατών
Σχεδίαση-ποιότητα εσωτερικού
Άνεση ανάρτησης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύπoςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.199cc, με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος x Διαδρομή75 x 90,5mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx19in
Ελαστικά205/55
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)131/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)23/1.750-2.250
0-100km/h (sec)11,5
Τελική ταχύτητα (km/h)210
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)135 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)7,2