Το 2022 ήταν χρονιά οικονομικής ανάκαμψης της Seat

Το 2022 ήταν χρονιά οικονομικής ανάκαμψης της Seat

Η Seat S.A. παρουσίασε τα αποτελέσματα του 2022 και τα επόμενα βήματα στη στρατηγική της. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 14% από 9,256 εκατ. ευρώ σε 10,513 εκατ. Ευρώ. Αυτός είναι ο δεύτερος υψηλότερος κύκλος εργασιών στην 73χρονη ιστορία της εταιρείας, πίσω από το ρεκόρ του 2019 με 11,157 εκατομμύρια ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 550 εκατ. ευρώ στα 179 εκατ. ευρώ (2021: -371 εκατ. ευρώ), πριν από την πρόβλεψη εφάπαξ κόστους αναδιάρθρωσης 293 εκατ. ευρώ. Αυτό αντιπροσωπεύει μία βελτίωση της απόδοσης των πωλήσεων κατά 5,7 ποσοστιαίες μονάδες, από αρνητικό 4% σε θετικό 1,7%. Τα κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 324 εκατ. ευρώ στα 68 εκατ. ευρώ (2021: -256 εκατ. ευρώ). Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι το 2022 ήταν η χρονιά της οικονομικής ανάκαμψης της εταιρείας.

«Μέσα σε έναν καταιγισμό προκλήσεων, το 2022 η SEAT S.A. πήρε ιστορικές αποφάσεις που θα καθορίσουν την ιστορία της τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Wayne Griffiths, Διευθύνων Σύμβουλος της Seat S.A.

Η εταιρία ξεκίνησε ήδη δυναμικά το 2023 με 71.500 παραδόσεις το πρώτο δίμηνο του έτους. Πρόκειται για αύξηση 27% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022 και παρέχει τη βάση για αύξηση των πωλήσεων το 2023. Οι παραδόσεις της μάρκας Seat αυξήθηκαν κατά 12%, ενώ η Cupra συνεχίζει να σημειώνει εκθετική ανάπτυξη με αύξηση 75%.

 2022: Μία νέα εποχή για τη SEAT S.A.

Το 2022, η αυτοκινητοβιομηχανία συνέχισε να αντιμετωπίζει προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης ημιαγωγών. Αυτοί οι παράγοντες περιόρισαν την παγκόσμια παραγωγική ικανότητα της, η οποία παρέμεινε σε παρόμοια επίπεδα με το 2021, με σχεδόν 480.000 αυτοκίνητα, αλλά πολύ κάτω από τα στοιχεία πριν από την πανδημία. Ωστόσο, η εταιρεία πέτυχε σημαντική οικονομική ανάκαμψη παρά αυτές τις εξωτερικές επιρροές.

«Η επιχειρηματική δομή της SEAT S.A. είναι πιο εύρωστη σήμερα και συνεχίζουμε να χτίζουμε μια ακόμη πιο σταθερή οικονομική δομή με την πάροδο του χρόνου. Παρόλο που ο όγκος των αυτοκινήτων που πουλήσαμε το 2022 ήταν 4% χαμηλότερος από το 2021 λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, ο κύκλος εργασιών μας αυξήθηκε κατά 14% έναντι του 2021 και τα έσοδα ανά όχημα αυξήθηκαν κατά 18%. Η ανάκαμψη της εταιρείας επιτεύχθηκε χάρη στην αύξηση του ποσοστού των μοντέλων CUPRA που πουλήθηκαν, σε μια επιθετική στρατηγική διαχείρισης εσόδων, σε μειώσεις γενικού κόστους και σε βελτιώσεις απόδοσης», δήλωσε ο David Powels, Αντιπρόεδρος Οικονομικών και Πληροφορικής της Seat S.A.

2023: Επιτάχυνση του μετασχηματισμού της

Ο μετασχηματισμός της Seat S.A. από την εσωτερική καύση στην ηλεκτροκίνηση προχωράει με γρήγορους  ρυθμούς, ανοίγοντας το δρόμο για ένα νέο κεφάλαιο ανάπτυξης στην ιστορία της εταιρείας. Στην ετήσια συνέντευξη τύπου, η εταιρεία ανακοίνωσε μια επιτάχυνση βασικών έργων το 2023, συμπεριλαμβανομένης της δικής της ηλεκτροκίνησης και του οργανωτικού μετασχηματισμού, καθώς και αυξημένη εστίαση στην ώθηση της ανάπτυξης της Cupra.

Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί την 30ή επέτειο του Martorell και η Seat S.A. επενδύει συνολικά τρία δισεκατομμύρια ευρώ για τον εξηλεκτρισμό του. Το Martorell θα γίνει ένας από τους κόμβους παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων του Ομίλου Volkswagen και κρίσιμο μέρος της αλυσίδας των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ισπανία. Επιπλέον, η Seat S.A θα ηγηθεί στον Όμιλο Volkswagen για την ανάπτυξη του Small BEV, της οικογένειας των αυτοκινήτων που θα εκδημοκρατίσει τη βιώσιμη αστική μετακίνηση. Μέχρι το 2025, το Martorell θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα για διαφορετικές μάρκες του Ομίλου.

Η φιλοδοξία του Ομίλου είναι να παράξει τρία εκατομμύρια BEV συνολικά σε Martorell και Pamplona μεταξύ 2025 και 2030. Η Seat S.A. εργάζεται επίσης σκληρά για ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης μπαταριών και μια δεύτερη πλατφόρμα οχημάτων για το Martorell, με στόχο να αυξήσει το μερίδιό της στην αλυσίδα και να παραμείνει ανταγωνιστική μακροπρόθεσμα.

Στρατηγική ανάπτυξης της Cupra έως το 2030

Η Cupra φιλοδοξεί να είναι μία από τις 100 καλύτερες παγκόσμιες μάρκες έως το 2030. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, θα υποστηριχθεί από τους έξι μοχλούς της για μελλοντική ανάπτυξη. Αυτοί οι μοχλοί περιλαμβάνουν την παγκοσμιοποίηση της μάρκας. Μόνο φέτος, η Cupra σχεδιάζει να ανοίξει νέα City Garages στο Βερολίνο, τη Μαδρίτη, το Μάντσεστερ και το Παρίσι. Ως μέρος της φιλοδοξίας της να γίνει μια πραγματικά παγκόσμια μάρκα, η Cupra αναλύει αυτήν τη στιγμή την είσοδο της στη Βόρεια Αμερική.