Το 2022 ήταν χρονιά ορόσημο για την Alfa Romeo

Το 2022 ήταν χρονιά ορόσημο για την Alfa Romeo

To 2022 αποτέλεσε την αφετηρία της στρατηγικής «from zero to zero», που θα κάνει την Alfa Romeo την ταχύτερη μάρκα ως προς τη μετάβαση από την απουσία εξηλεκτρισμένης πρότασης στην αποκλειστική πώληση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2027. Οι ταξινομήσεις της Alfa Romeo στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 22% το 2022 σε σχέση με το 2021, σε μια αγορά που παρουσίασε πτώση 11%.

Ποιες αγορές ήταν οι καλύτερες

Ανάμεσα στις αγορές με την μεγαλύτερη ανάπτυξη της μάρκας ήταν και η Ελληνική, χάρη και στην άφιξη της νέας Tonale. Σημαντική ήταν η ανάπτυξη της μάρκας και στις αγορές της Ασίας και της Μέσης Ανατολής με αιχμή του δόρατος τη Stelvio. Η Tonale ήταν η πρωταγωνίστρια του 2022 σε επίπεδο πωλήσεων και μείωσης του μέσου όρου εκπομπών CO2 της μάρκας κατά 40%. Η 1η θέση στην έρευνα ικανοποίησης πελατών της JD POWER στις Η.Π.Α. αποτέλεσε την επισφράγιση της συνολικής εστίασης της μάρκας στον τομέα της ποιότητας.

Συγκεκριμένα οι ταξινομήσεις της Ιταλικής μάρκας στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 22% σε μια αγορά που συρρικνώθηκε κατά 11%. Σε επίπεδο πωλήσεων η Alfa Romeo σημείωσε σημαντική πρόοδο σε όλες τις Ευρωπαϊκές αγορές, ενώ ξεχωρίζουν οι επιδόσεις της Πορτογαλίας (+174%), Ελλάδας (+164%), Γαλλίας (+101%), Αυστρίας (+85%), Ολλανδίας (+84%), Ισπανίας (+28%), ενώ στις αγορές της Ιταλίας και της Γερμανίας η αύξηση έφτασε το 22%.

Η χρονιά της Tonale

Το 2022 θα μείνει στην ιστορία της Alfa Romeo ως η χρονιά της Tonale, του πρώτου εξηλεκτρισμένου C-SUV της μάρκας που παράλληλα σηματοδοτεί και τη μεταμόρφωσή της στο πλαίσιο του πλάνου «from zero to zero», το οποίο κάνει την Alfa Romeo την ταχύτερη μάρκα ως προς τη μετάβαση από την απουσία εξηλεκτρισμένης πρότασης στην αποκλειστική πώληση ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2027. Την ίδια στιγμή, οι Giulia και Stelvio που αποτελούν πυλώνες και για το μέλλον της μάρκας, ανανεώθηκαν εφαρμόζοντας μια σειρά τεχνολογιών αιχμής, διατηρώντας όμως παράλληλα τον μοναδικό τους χαρακτήρα. Ειδικότερα η Stelvio αποτέλεσε ισχυρό μοχλό ανάπτυξης για τη μάρκα στις αγορές της Ασίας όπου το μοντέλο σημείωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 25%.

Με βασικό άξονα της νέας εποχής της μάρκας να αποτελεί η εστίαση στην ποιότητα, η Alfa Romeo σημείωσε εξαιρετική πρόοδο και σε αυτό τον τομέα, με την 1η θέση στη σχετική έρευνα ικανοποίησης πελατών της JD Power στις Η.Π.Α. ανάμεσα σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, να επισφραγίζει με τον καλύτερο τρόπο αυτή την πορεία. 

Η Formula 1

Τέλος και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, με την κατάκτηση της 6ης θέσης στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η Alfa Romeo το 2022 πέτυχε την καλύτερη επίδοση της ομάδας την τελευταία δεκαετία.

Με στόχο να συνεχίσει εξίσου δυναμικά και το 2023, η Alfa Romeo θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της νέας χρονιάς με την ίδια τόλμη που ξεχωρίζει διαχρονικά τη μάρκα από το 1910 και την έχει καταστήσει σύμβολο του Ιταλικού σπορ χαρακτήρα.