Toyota C-HR 1.8 HSD 122Ps

Toyota C-HR 1.8 HSD 122Ps

Το Toyota C-HR βρέθηκε την προηγούμενη γενιά στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας C-SUV, διαθέτοντας μοντέρνα σχεδίαση και ένα δοκιμασμένο και αποδοτικό υβριδικό σύστημα. Πρόσφατα πέρασε από ένα ήπιο facelift και η αλήθεια είναι πως για να το προσέξει κανείς θα πρέπει να είναι αρκετά παρατηρητικός.

Για τους πολύ παρατηρητικούς!

Ένας ελαφρά ανασχεδιασμένος μπροστά προφυλακτήρας, με την γρίλια να φτάνει λίγο πιο ψηλά από την πινακίδα και ελάχιστα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα είναι οι αλλαγές που μπορούμε να εντοπίσουμε στο μπροστινό μέρος. Οι αλλαγές πίσω είναι ακόμα πιο περιορισμένες και εντοπίζονται κατά κύριο λόγο σε μια μαύρη μπάρα που ενώνει τα δύο πίσω φώτα -που πλέον είναι τεχνολογίας LED- και παράλληλα παίζει τον ρόλο της αεροτομής. Από εκεί και πέρα, εκτός από τις νέες αλουμινένιες ζάντες των 18in και την προσθήκη τριών νέων αποχρώσεων στο χρωματολόγιο, το C-HR παραμένει ίδιο, με το εσωτερικό του να έχει πλέον νέες επενδύσεις στις πόρτες, ενώ η οθόνη αφής 8in διαθέτει στο τελείωμα της κουμπιά για πιο εύκολο έλεγχο. Αναβάθμιση εντοπίζουμε και στην ποιότητα υλικών-συναρμολόγησης, καθώς επίσης έχει βελτιωθεί και η ηχομόνωση σε ένδεκα σημεία σύμφωνα με την Toyota.

Η μοναδική αλλαγή που έχει γίνει στο υβριδικό σύστημα, είναι η αλλαγή της συστοιχίας των μπαταριών, που πλέον είναι ιόντων λιθίου, βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα και παρέχει περισσότερο ρεύμα με αποτέλεσμα την πιο συχνή εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση του αυτοκινήτου. Το C-HR χρησιμοποιεί τον ίδιο θερμικό κινητήρα φυσικής πνοής των 1.8lt, που αποδίδει 98Ps και 14,5kgm ροπής και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 72Ps (53kW) και 16,6kgm ροπής, με την συνδυαστική ισχύ του συνόλου να φτάνει τα 122Ps. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστά τροχούς μέσω του κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT.

Toyota C-HR 1.8 HSD 122Ps 

Γνώριμη εμπειρία

Από εκεί και πέρα, δεν θα συναντήσουμε κάτι καινούργιο στο ανανεωμένο C-HR. Οι εξωτερικές του διαστάσεις παραμένουν οι ίδιες, ενώ το βάρος του αγγίζει τα 1.460kg. Οι εσωτερικοί του χώροι είναι απλά επαρκείς, χωρίς να διεκδικούν την κορυφή της κατηγορίας, με τους πίσω επιβάτες να νιώθουν λίγο κλειστοφοβικά λόγο της έντονης κλίσης της οροφής, αλλά και των μικρών παραθύρων. Ο δε χώρος αποσκευών των 377lt είναι πλέον μικρός για τα δεδομένα των μοντέλων του C-SUV segment. Το εσωτερικό πάντως απαρτίζεται από καλής ποιότητας υλικά, που αποτελείται από έναν συνδυασμό μαλακών και σκληρών στην υφή πλαστικών, διαθέτει μια σωστά σχεδιασμένη θέση οδήγησης, αλλά αυτό που απουσιάζει είναι οι διάφορες μικρές θήκες. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και ένας μεγάλος σε μέγεθος επιλογέας σχέσεων, ο οποίος καταλαμβάνει πολύτιμο χώρο.

Toyota C-HR 1.8 HSD 122Ps

Τα χειριστήρια πάντως βρίσκονται σωστά τοποθετημένα και αρκετά σύντομα ο οδηγός θα εξοικειωθεί μαζί τους απόλυτα. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από αναλογικά όργανα για το ταχύμετρο στα δεξιά και το οικονομόμετρο στα αριστερά, χωρίς να υπάρχει στροφόμετρο, όπως στο Corolla Hybrid, ενώ στο κέντρο έχει μια οθόνη των 4,4in που προβάλλονται διάφορες ενδείξεις όπως η αυτονομία και η κατανάλωση. Από εκεί και πέρα, το C-HR ξεχωρίζει με τον ιδιαίτερα μοντέρνο σχεδιασμό του και το επιθετικό look που έχει, χάρη στην κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, αλλά και στα φουσκωμένα πίσω φτερά.

Γεννημένο για οικονομία

Το μεγάλο ατού του C-HR με τον 1.8lt κινητήρα δεν είναι οι επιδόσεις, αφού τα 11sec που χρειάζεται για το 0-100km/h είναι μια απλά αποδεκτή τιμή, όπως και τα 170km/h της τελικής του ταχύτητας. Εκεί που κερδίζει πόντους λοιπόν, είναι η χαμηλή του κατανάλωση που μπορεί να μην φτάνει στα 3,8lt/100km που ισχυρίζεται η Toyota, αλλά τα 5,6lt που επιτύχαμε με συνεχόμενη χρήση του κλιματισμού, είναι αν μη τι άλλο μια εντυπωσιακή τιμή για την κατηγορία του. Και η αλήθεια είναι πως αν ο οδηγός το επιδιώξει, η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 5lt/100km.

Μέσα στην πόλη το C-HR αποδεικνύεται πως είναι ένα αρκετά ευέλικτο και πρακτικό αυτοκίνητο, που μπορεί να χωρέσει σχεδόν παντού και να μεταφέρει με άνεση και ησυχία τους επιβάτες του. Βλέπετε μέχρι τα 40km/h και χαμηλή απαίτηση ισχύος ο θερμικός κινητήρας παραμένει ανενεργός και την κίνηση αναλαμβάνει ο ηλεκτρικός κινητήρας, αρκεί φυσικά να υπάρχει το απαραίτητο απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία. Η νέα συστοιχία μπαταριών δίνει τη δυνατότητα για πιο «ενεργή» συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα κάτι που περιορίζει κάπως το βουητό του e-CVT κιβωτίου. Στο ταξίδι το ανανεωμένο C-HR μπορεί μεν να ταξιδέψει με άνεση, αλλά όχι με ιδιαίτερη ησυχία, αφού το e-CVT κιβώτιο κάνει τον κινητήρα να έχει αισθητή ηχητική παρουσία, στις υψηλές ταχύτητες.

Toyota C-HR 1.8 HSD 122Ps

Αν και δεν είναι σπορ, έχει αρκετά καλή συμπεριφορά αν πιεστεί σε δύσκολη διαδρομή με στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και το στήσιμο αρκετά καλό, με το αυτοκίνητο να διατηρεί την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός του. Το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως επεμβαίνει όταν ο οδηγός γίνει υπερβολικός και επαναφέρει άμεσα την τάξη. Το τιμόνι έχει καλή αμεσότητα αν και δεν έχει τόσο καλή αίσθηση, αλλά όχι σε σημείο που θα προβληματίσει. Η πρόσφατη ανανέωση βελτίωσε την ήδη πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ο συνδυασμός άνεσης-κρατήματος βρίσκεται πολύ κοντά στη χρυσή τομή, με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και ταυτόχρονα να προσφέρει και επαρκή ακρίβεια στη πιο σπορ οδήγηση. Στην λειτουργία Sport ο κινητήρας έχει λίγο καλύτερη απόκριση στις εντολές του δεξιού πεταλιού, όμως απουσιάζει μια «εικονική» χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου, η οποία θα περιόριζε επιπλέον το κλασικό «πατινάρισμα» των κιβωτίων συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

Στην κορυφή

Η βασική έκδοση του C-HR, η C-Enter κοστίζει €24.540 και διαθέτει ένα αρκετά καλό πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, adaptive cruise control,το πακέτο ασφαλείας Toyota Safety Sense, κάμερα οπισθοπορείας και οθόνη των 8in για το infotainment, ενώ η έκδοση C-ULT της δοκιμής με την διχρωμία του αμαξώματος ανεβαίνει μεν στα €27.560, αλλά περιλαμβάνει ζάντες των 18in, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, έξι ηχεία, επαγωγική φόρτιση smartphone, το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect, εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό και αρκετά ακόμα. Η ιδιαίτερα μοντέρνα του σχεδίαση, το καλό πακέτο του εξοπλισμού και κατά βάση η ιδιαίτερα χαμηλή του κατανάλωση, είναι τα κύρια στοιχεία που έχουν οδηγήσει το Toyota C-HR στην κορυφή της κατηγορίας όμως πλέον έχει πολύ δύσκολους αντιπάλους στην κατηγορία όπως τα νέα ΚΙΑ Sportage, Honda HR-V e:HEV, Nissan Qashqai και Hyundai Tucson.

Τιμή βασικής έκδοσης C-HR 1.8 122Ps C-Enter: €24.540

Τιμή έκδοσης δοκιμής C-HR 1.8 122Ps C-ULT: €27.560

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Απόδοση κινητήρα Μέτριες επιδόσεις
Ποιότητα κύλισης Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Κατανάλωση Μικρές θήκες στο εσωτερικό
Άνεση ανάρτησης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.798cc
Διάμετρος x Διαδρομή80,5mm x 88,3mm
Σχέση Συμπίεσης13
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
Κιβώτιοe-CVT Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.390
Ύψος (mm)1.555
Πλάτος (mm)1.795
Μεταξόνιο (mm)2.640
Βάρος (kg)1.460
Χώρος αποσκευών (lt)377
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 282mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι 274mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5J x 18in
Ελαστικά225/50
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)98/5.200
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)14,5/3.600
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps)72
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm)16,6
0-100km/h (sec)11,0
Τελική ταχύτητα (km/h)170
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)111
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)3,8
Δοκιμής (lt/100km)5,6