Βραβείο Wards 10 Best Engines & Propulsion Systems 2022 για τη Nissan

Βραβείο Wards 10 Best Engines & Propulsion Systems 2022 για τη Nissan

Ο κινητήρας VC-Turbo υψηλής τεχνολογίας του νέου X-Trail  προσφέρει εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου και καλύτερη απόδοση και τώρα βραβεύεται. Η Nissan έλαβε το 19ο τρόπαιό της από τον θεσμό των βραβείων Wards, που αναγνωρίζει, κάθε χρόνο, τους κορυφαίους κινητήρες αυτοκινήτων ετησίως, από το 1995. Φέτος, ο κινητήρας Variable Compression Turbo 1,5 λίτρων του Nissan X-Trail (ή Rogue για την αγορά των ΗΠΑ),  προστέθηκε στη λίστα Wards  με τους 10 Καλύτερους Κινητήρες  & Συστήματα Κίνησης.

Για το 2022, η κριτική επιτροπή του Wards δοκίμασε μια ομάδα 29 ολοκαίνουργιων ή εξαιρετικά βελτιωμένων κινητήρων,βάζοντάς τους στους ρυθμούς της καθημερινής ζωής, συμπεριλαμβανομένων των μετακινήσεων και των  απαιτητικών ταξιδιών. Τα κριτήρια αξιολόγησης περιελάμβαναν ιπποδύναμη, ροπή, θόρυβο, οικονομία καυσίμου, συγκριτικές προδιαγραφές και εφαρμογές νέας τεχνολογίας.

Οι κριτές επαίνεσαν τον κινητήρα VC-Turbo του X-Trail/Rogue. «Αυτός ο κινητήρας εμπνέει λέξεις που δεν έχουν ειπωθεί ποτέ στην ίδια πρόταση όπως: 3-κύλινδρος κινητήρας : πολύ ομαλή, εξαιρετικά αθόρυβη κύλιση στο ρελαντί, ευχάριστος στην οδήγηση, στην κίνηση, ή στον αυτοκινητόδρομο», δήλωσε ο κριτής  Drew Winter.

Αποδεχόμενος το βραβείο εκ μέρους της Nissan, ο Yorihisa Tsuchiya, Επικεφαλής Μηχανικός της αυτοκινητοβιομηχανίας, είπε: «Αυτός ο κινητήρας είναι το επιστέγασμα πολλών δεκαετιών δουλειάς στη Nissan και είμαι πολύ περήφανος που λαμβάνω αυτό το βραβείο από το Wards. Ελπίζουμε ότι ο κινητήρας VC-Turbo θα κάνει την οδήγηση ακόμα καλύτερη για τους πελάτες μας,  σε πολλές αγορές, σε όλο τον κόσμο

Ο κινητήρας VC-Turbo εξοπλίζει επίσης το X-Trail στην Κίνα, όπου κέρδισε το βραβείο «China Heart Top 10 Best Engines», το 2021.

Εκτός από την έκδοση e-Power, το  X-Trail είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά με τον προαναφερόμενο βραβευμένο υπερτροφοδοτούμενο, μεταβλητού λόγου συμπίεσης κινητήρα των 1,5 λίτρων. Με ισχύ 163 Ps και 300 Nm ροπής, η έκδοση αυτή προσφέρεται μόνο σε κίνηση στους δύο τροχούς, με την ισχύ να μεταδίδεται μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων Xtronic.

Σε σενάρια οδήγησης με χαλαρή οδήγηση και ελαφριά επιτάχυνση, ο κινητήρας μεταβαίνει σε υψηλή αναλογία συμπίεσης για βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, ενώ σε περιπτώσεις όπου χρειάζονται περισσότερες επιδόσεις, ο λόγος συμπίεσης προσαρμόζεται σε χαμηλό επίπεδο.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι επίσης εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία 12v. Το σύστημα παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένο σταμάτημα στο ρελαντί, γρήγορη επανεκκίνηση και διακοπή κίνησης, με οφέλη τόσο για την οικονομία καυσίμου όσο και για την παραγωγή CO2.

Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω της αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Στη συνέχεια, αυτή η ανακτηθείσα ενέργεια χρησιμοποιείται για τη λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου ενόσω ο κινητήρας είναι σταματημένος (για παράδειγμα στον κόκκινο σηματοδότη). Επιπλέον, μια ώθηση ροπής περίπου 6 Nm μπορεί να δημιουργηθεί κατά την επιτάχυνση.