Citroen C5 Aircross PHEV e-EAT8 225Ps

Με την αυτοκίνηση να κινείται με ταχύτατους ρυθμούς προς τον εξηλεκτρισμό, οι εταιρείες σπεύδουν με τον έναν (αμιγώς ηλεκτρικά) ή με τον άλλον τρόπο (Plug-in υβριδικά) να ενσωματώσουν ηλεκτροκίνητα σύνολα στα μοντέλα τους. Η Citroen ακολουθώντας και αυτή την τάση των καιρών, παρουσίασε την plug-in hybrid έκδοση του πετυχημένου της μοντέλου C5 Aircross.

Plug me!

Η πλατφόρμα που χρησιμοποιεί το C5 Aircross PHEV είναι η ΕΜΡ2 του Group PSA, που μπορεί να προσφέρει κάτι παραπάνω από επαρκείς χώρους, με το χορταστικό μεταξόνιο των 2.730mm, με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 4.500mm και το πλάτος τα 1.654mm.

Οι εξωτερικές λεπτομέρειες είναι αρκετά διακριτικές και ένας παρατηρητικός θεατής θα τις ανακαλύψει εύκολα. Στα χαρακτηριστικά προστατευτικά Airbumps και στο ένθετο του μπροστινού προφυλακτήρα υπάρχει ένα πλαίσιο σε απόχρωση μπλε ανοδιωμένου μετάλλου, στα μπροστά φτερά το γράμμα H καθώς και στο πίσω μέρος το λογότυπο Hybrid προσδίδουν τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, υπάρχει τόσο στο αριστερό όσο και στο δεξί πίσω μέρος μια θύρα, η μία για τον ανεφοδιασμό βενζίνης και η άλλη για την υποδοχή του φορτιστή ρεύματος. Από εκεί και πέρα, το C5 Aircross PHEV είναι ίδιο εμφανισιακά με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η ουσία κρύβεται στα μηχανικά του μέρη. Κάτω από το καπό θα συναντήσουμε τον γνώριμο 1.6PureTech που αποδίδει 180Ps και 25,5kgm ροπής στις 1.650rpm, ο οποίος συνεργάζεται με το e-EAT8 αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, το οποίο είναι η εξέλιξη του συμβατικού ΕΑΤ8, με την διαφορά πως έχει εξελιχθεί εκ νέου για να βελτιωθεί ο τρόπος που γίνονται οι αλλαγές, διαθέτει επιπλέον και την λειτουργία Brake, αλλά και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 109Ps και 32,6kgm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου είναι στα 225Ps και η ροπή αγγίζει τα 36,7kgm.

Citroen C5 Aircross PHEV e-EAT8 225Ps

Ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιεί μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, η οποία έχει χωρητικότητα  13,2kWh. Ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί από τα 580lt στα 460lt, αλλά αν συρθούν προς τα εμπρός τα πίσω καθίσματα, μπορεί να φτάσει τα 600lt και αν τα διπλώσουμε, στα 1.510lt, τη στιγμή που στις συμβατικές εκδόσεις ο μέγιστος χώρος είναι στα 720lt και στα 1.630lt αντίστοιχα.

Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, το C5 Aircross μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 50km απόσταση, με την μέγιστη ταχύτητά του να περιορίζεται στα 135km/h. Από τη στιγμή που θα μειωθεί η αποθηκευμένη ενέργεια στη μπαταρία, ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας και το αυτοκίνητο λειτουργεί ως ένα κοινό υβριδικό, με τον ηλεκτροκινητήρα να βοηθάει όποτε υπάρχει ανάγκη για επιπλέον ισχύ. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει μέσα σε επτά ώρες με την χρήση απλής οικιακής παροχής, ενώ ο χρόνος μπορεί να κατέβει με την χρήση wallbox στις δύο ώρες. Επιπλέον, η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση οκτώ ετών ή  160.000km.

Citroen C5 Aircross PHEV e-EAT8 225Ps 

Οδηγώντας ηλεκτρικά

Το C5 Aircross έχει όλα τα καλά στοιχεία των υπόλοιπων εκδόσεων. Δηλαδή την εντυπωσιακά άνετη ανάρτηση με τα Hydraulic Progressive Cushions, τα εξαιρετικά Advance Comfort καθίσματα, την γνωστή καλή ποιότητα και design, αλλά και τους γενναιόδωρους χώρους. Η ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα κάνει ακόμα πιο αθόρυβο και άνετο το ταξίδι για όσο διαρκεί η μπαταρία, ενώ όταν επέμβει ο θερμικός κινητήρας γίνεται ελάχιστα αντιληπτός. Η μόνη περίπτωση που θα τον ακούσετε παραπάνω, είναι αν πατήσετε βαθιά το πετάλι του γκαζιού και εκμεταλλευτείτε τα 225Ps της συνδυαζόμενης ισχύος του.

Παρά το αρκετά μεγαλύτερο βάρος του, που στην συγκεκριμένη έκδοση φτάνει τα 1.750kg, έναντι των 1.430kg που ζυγίζει το συμβατικό C5 Aircross 1.6PureTech με τα 180Ps, είναι και αρκετά γρήγορο, αν και μένει πίσω σε σχέση με το συμβατικό. Για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100km/h χρειάζεται 8,9sec, τη στιγμή που το «απλό» θέλει 8,2sec, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 225km/h. Βέβαια οι επιδόσεις δεν είναι το ζητούμενο απαραίτητα από ένα plug-in hybrid μοντέλο, όσο είναι η κατανάλωση. Αν το φορτίζει κανείς σε καθημερινή βάση, θα δει όντως εξαιρετικά χαμηλά νούμερα αν γίνεται συνδυασμός του ηλεκτρικού κινητήρα και του θερμικού. Τα 1,4lt/100km που δηλώνει η Citroen κατά τα πρότυπα του WLTP δεν απέχουν και πολύ από την πραγματικότητα. Από τη στιγμή βέβαια που θα «αδειάσει» η μπαταρία, η κατανάλωση θα ανέβει στα 6,5 με 7lt/100km, ανάλογα με το πόσο θαρραλέος θα είναι ο οδηγός στο πάτημα του γκαζιού ή από το αν θα χρησιμοποιεί τον θερμικό κινητήρα για να φορτίσει την μπαταρία.

Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης έχει ως αποτέλεσμα την εμφάνιση κλίσεων στο αμάξωμα σε απότομες αλλαγές πορείας, ενώ το τιμόνι έχοντας αρκετά ελαφριά αίσθηση, δεν εμπνέει για γρήγορη οδήγηση σε τέτοιους ρυθμούς. Τα 230mm απόσταση από το έδαφος, επιτρέπουν την άνετη κίνηση σε χωματόδρομους και ήπια off-road τμήματα, ακόμα και χωρίς την ύπαρξη τετρακίνησης. 

Τα modes οδήγησης του C5 Aircross PHEV είναι τα εξής τρία: το Electric, όπου η κίνηση γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, το Hybrid όπου λειτουργούν και ο θερμικός και ο ηλεκτρικός και το Sport, στο οποίο οι δύο κινητήρες παρέχουν την μέγιστη ισχύ τους προς όφελός των επιδόσεων. Μέσω του menu της κεντρικής οθόνης των 8in υπάρχει η δυνατότητα να επιλεχθεί το mode e-Save, κατά το οποίο φυλάσσεται το απόθεμα της μπαταρίας για χρήση όποτε το επιθυμεί ο οδηγός.

 Citroen C5 Aircross PHEV e-EAT8 225Ps

Με τον φορτιστή στο χέρι

Η βασική έκδοση Feel Pack ξεκινάει από τα €43.500, ενώ η καλά εξοπλισμένη έκδοση Shine Pack που είχαμε στη διάθεσή μας ξεκινάει από τα €45.800 και περιλαμβάνει 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Highway Driver Assist, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας και πολλά ακόμα. Επιπλέον τα επίπεδα άνεσης περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων διζωνικό κλιματισμό, ασύρματη φόρτιση smartphone, ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3in.

Συνοψίζοντας, το C5 Aircross Plug-in hybrid είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην C-SUV κατηγορία των εξηλεκτρισμένων μοντέλων, αφού διαθέτει άνεση, χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και σύγχρονη σχεδίαση, σε συνδυασμό με ένα ικανό κινητήριο σύνολο για χαμηλή κατανάλωση.

Τιμή βασικής έκδοσης Feel Pack: €43.500

Τιμή έκδοσης δοκιμής Shine Pack : €45.800

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Άνεση ανάρτησηςΚλίσεις αμαξώματος
ΚατανάλωσηΑίσθηση τιμονιού
Λειτουργία κιβωτίου
Design
Ποιότητα κύλισης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή77mm x 85,8mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, με μετατροπέα ροπής e-EAT8
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.500
Ύψος (mm)1.969
Πλάτος (mm)1.654
Μεταξόνιο (mm)2.730
Βάρος (kg)1.750
Χώρος αποσκευών (lt)460/600/1.510
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7.5J x 19in
Ελαστικά205/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)180/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,5/1.650
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps)109
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm)32,6
0-100km/h (sec)8,9
Τελική ταχύτητα (km/h)235
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)32
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,4
Δοκιμής (lt/100km)6,6