Ford Puma 1.0EcoBoost 125Ps DCT

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Ford
Μοντέλο Puma
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
Αντιπρόσωπος Ford Motor Ελλάς / 210 4805 620 / www.ford.gr
Ford Puma 1.0EcoBoost 125Ps DCT

Το νέο Ford Puma είναι ένα αυτοκίνητο που έχουμε αγαπήσει πολύ εδώ στο CarTest. Το έχουμε δοκιμάσει στις εκδόσεις Titanium με τα 125Ps και ST-Line με 155Ps, ενώ με αυτό ταξιδέψαμε το καλοκαίρι μέχρι τη Ζάκυνθο γράφοντας 1.300km. Είναι κατά γενική ομολογία ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχήματα της κατηγορίας B-SUV (μαζί με τα Renault Captur και Nissan Juke), διαθέτει αποδοτικά κινητήρια σύνολα που με την βοήθεια του ήπιου υβριδικού συστήματος έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα οικονομικά και κάθεται στο θρόνο του κορυφαίου οδηγικά μικρού SUV. Το μόνο που του έλειπε ήταν ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο για ακόμα πιο άνετες καθημερινές μετακινήσεις. Μαζί με την πρόσφατη ανανέωση της γκάμας του μοντέλου στην οποία καταργήθηκε η Titanium και πλέον διατίθενται οι ST-Line, ST-Line X και ST-Line Vignale, ήρθε και το αυτόματο κιβώτιο.

Ford Puma 1.0EcoBoost 125Ps DCT

Auto Future

Τα αυτόματα κιβώτια τα τελευταία χρόνια συνεχώς ανεβαίνουν σε ζήτηση, αφού εξασφαλίζουν στο χρήστη σημαντική ευκολία και άνεση στη μετακίνηση, μειωμένο θόρυβο από τον κινητήρα (με εξαίρεση μόνο τα κιβώτια CVT...) και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες τις Ford, η ζήτηση στα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα είναι συνεχώς αυξανόμενη, με τις πωλήσεις των μοντέλων της Ford με αυτόματο κιβώτιο το 2020 να υπερβαίνουν σε ποσοστό το 30% σε σύγκριση με μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο, όταν πριν 4 χρόνια οι ταξινομήσεις των αυτόματων μοντέλων δεν έφταναν διψήφιο ποσοστό σε σχέση με τις manual εκδόσεις.

Ως εκ τούτου, η Ford, δεν μπορούσε να αφήσει τα πιο δημοφιλή παιδιά της Puma όπως και Fiesta χωρίς αυτόματο κιβώτιο. Εξέλιξε σε συνεργασία με την Getrag, ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τον 1.0EcoBoost κινητήρα απόδοσης 125Ps, χάνοντας όμως το υβριδικό σύστημα των υπολοίπων εκδόσεων. Διαθέτει όμως αυξημένη ροπή στα 21,4kgm μόλις από τις 1.750rpm και υπολείπεται σε επιτάχυνση έναντι της χειροκίνητης έκδοσης των 125Ps κατά 0,4sec μέχρι τα 100km/h (10,2sec έναντι 9,8sec). Στον κύκλο WLTP παρουσιάζει κατανάλωση μεικτού κύκλου 6lt/100km και εκπομπές ρύπων CO2 138gr/km. Φαίνεται ότι το πρωτόκολλο WLTP δεν απέχει και πολύ από τις πραγματικές μετρήσεις αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε κατανάλωση γύρω στα 7,1-7,3lt/100km. Η τιμή αυτή ισοφαρίζει στην ουσία την τιμή μέσης κατανάλωσης που είχαμε στην δοκιμή του Puma 155Ps, με τη διαφορά ότι το τελευταίο επωφελείται και με την extra ροπή που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας που φτάνει μέχρι τα 5,5kgm.  

Ford Puma 1.0EcoBoost 125Ps DCT 

Στο δρόμο

Το εσωτερικό του Puma είναι αυτό που γνωρίζουμε φυσικά από το Fiesta και παρότι δεν είναι τόσο ευφάνταστο σχεδιαστικά όσο το αμάξωμα του πανέμορφου μικρού Crossover, παραμένει ωστόσο σύγχρονο, αρκετά ποιοτικό και εξαιρετικά εξοπλισμένο. Ο έλεγχος όλων των συστημάτων γίνεται από την μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών μέσω του εύχρηστου συστήματος SYNC 3 της Ford. Παράλληλα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3in είναι πανέμορφος, μοντέρνος, με πολύ ευανάγνωστες ενδείξεις και διαφορετικό layout ανάλογα με ποιο προφίλ οδήγησης έχει επιλέξει ο οδηγός. Ο εξοπλισμός της έκδοσης ST-Line είναι εξαιρετικός, αφού το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (με τιμή €23.757) διέθετε σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κλιματισμό, επαγωγική φόρτιση smartphones, Adaptive Cruise Control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, Lane Keeping Assist και σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος Active Park Assist.

Ford Puma 1.0EcoBoost 125Ps DCT

Τα καθίσματα τιμούν το λογότυπο ST-Line παρέχοντας επαρκή πλευρική στήριξη χωρίς να μειώνουν την άνεση, ενώ οι κόκκινες ραφές στο εσωτερικό προσφέρουν την απαραίτητη σπορ διάθεση. Το αυτόματο κιβώτιο παρέχει πολύ ομαλές αλλαγές και ενισχύει το αίσθημα άνεσης των επιβατών, ιδιαίτερα του οδηγού. Και αν το αυτόματο με τις 7 σχέσεις του, είναι μικρό προτέρημα σε αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας, αυτό πολλαπλασιάζεται κατά την καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη. Ο τρικύλινδρος αλουμινένιος κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό, δεν έχει το ίδιο τράβηγμα χαμηλά όσο τα υβριδικά αδερφάκια του, μόλις όμως περάσει τις 1.800rpm επιταχύνει αβίαστα με τις πυκνές σχέσεις του κιβωτίου να μην τον αφήνουν να πέφτει σχεδόν ποτέ σε μη αποδοτικό φάσμα λειτουργίας. Το αυτόματο διπλού συμπλέκτη αλλάζει γλυκά και χωρίς δισταγμούς και συντελεί στην σβέλτη και ευχάριστη διάθεση κίνησης του Puma.  

Ακόμα και στο πρόγραμμα Sport που θα ζητήσεις το πιο δυναμικό προφίλ του Puma, το αυτόματο κιβώτιο δεν υποβαθμίζει την εμπειρία, παρότι δεν έχεις φυσικά την ίδια «σύνδεση» σε επίπεδο αίσθησης. Αυτό είναι φυσικά κάτι που διαφοροποιεί το Puma από όλα τα μικρά SUV, αφού καταφέρνει να επιτεθεί σε στριφτερές διαδρομές σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό όσο ένα σβέλτο hatch-back, σε σημείο να ξεχνάς ότι οδηγάς ένα υπερυψωμένο όχημα με απόσταση από το έδαφος 16,6cm. Όσο γρήγορα και να του ζητήσεις να στρίψει, θα ανταποκριθεί πιστά, με το άμεσο και ακριβές τιμόνι του να σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση και το ESP να παραμονεύει για την υπερβολή, όπου θα σε επαναφέρει στην τάξη χωρίς να σου κόψει εντελώς το ρυθμό. Για τους πιο petrolhead υπάρχει πάντα το Fiesta ST και προσεχώς το Puma ST!

Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, χωρίς ποτέ να κουράζει τους επιβάτες, ενώ πολύ σοφά η Ελληνική αντιπροσωπεία επέλεξε να φέρει τις εκδόσεις ST-Line με ζάντες 17in και ελαστικά 215/55 «αφήνοντας» τις 18άρες στις εκδόσεις ST-Line X και ST-Line Vignale. Οι 17άρες είναι η χρυσή τομή για τους Ελληνικούς δρόμους που είναι γνωστοί για την ταλαιπωρία που δείχνουν στα αμαξώματα και τους τροχούς των αυτοκινήτων.

Mε την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου ολοκληρώνεται η εξαιρετική γκάμα του Ford Puma, προσθέτοντας άνεση και ευκολία στην καθημερινότητα και διατηρώντας τον δυναμικό χαρακτήρα για τον οποίο είναι γνωστό το μικρό SUV.

Τιμή βασικής έκδοσης Puma 125Ps mHEV ST-Line: €21.150

Τιμή έκδοσης δοκιμής Puma 125Ps DCT ST-Line: 23.757

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
DesignΣημαντική διαφορά τιμής (σε σχέση με χειροκίνητες εκδόσεις)
Οδική συμπεριφοράΑπουσία ρεζέρβας
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Εξοπλισμός
Χώρος αποσκευών
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός999cc
Διάμετρος x Διαδρομή71,9mm x 82mm
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 278x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 271x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx17in
Ελαστικά215/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.186
Ύψος (mm)1.537
Πλάτος (mm)1.805
Μεταξόνιο (mm)2.588
Βάρος (kg)1.326
Χώρος Αποσκευών (lt)401
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)125/ 6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)21,4/1.750
0-100km/h (sec)10,2sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)191
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km) κατά WLTP138
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική Κατά WLTP (lt/100km)6,0
Δοκιμής (lt/100km)7,1