Η Mazda αποκαλύπτει το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV στην Ευρώπη

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Mazda
Μοντέλο MX-30
Power Train Electric
Η Mazda αποκαλύπτει το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV στην Ευρώπη

Περίπου μια δεκαετία από τότε που ολοκληρώθηκε η παραγωγή του RX-8 με την ειδική έκδοση Spirit R, η Mazda επαναφέρει επίσημα τον περιστροφικό κινητήρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών 2023. Δυστυχώς, (για όσους περίμεναν ένα RX-7) το MX-30 e-Skyactiv R-EV απέχει πολύ από το να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο και ο περιστροφικός κινητήρας του αναπτύχθηκε με γνώμονα την… ηλεκτροκίνηση. Λειτουργεί ως επέκταση αυτονομίας για να κάνει το crossover να ταξιδεύει πολύ πιο μακριά από την κανονική ηλεκτρική έκδοση.

Ο βενζινοκινητήρας 830 κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό έχει υψηλή αναλογία συμπίεσης 11,9:1. Αποδίδει 75 ίππους στις 4.700 σ.α.λ. και ροπή 116 Nm στις 4.000 σ.α.λ., αλλά δεν κινεί τους τροχούς. Ο ρόλος του περιστροφικού κινητήρα είναι να τροφοδοτεί μια γεννήτρια που δημιουργεί ενέργεια για να επεκτείνει την εμβέλεια του MX-30 σε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα. Το μοτέρ εσωτερικής καύσης παίρνει βενζίνη από ένα ρεζερβουάρ 50 λίτρων τοποθετημένο ακριβώς μπροστά από τον πίσω άξονα, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου 17,8 kWh είναι εγκατεστημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Η Mazda πιστεύει ότι οι ιδιοκτήτες θα χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο το όχημα καθαρά ως ηελεκτρικό, καθώς υπολογίζει ότι η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία WLTP των 85 χλμ στον μικτό κύκλο θα αρκεί για μια ημέρα. Μιλώντας για την μπαταρία, θα χρειαστεί 1 ώρα και 40 λεπτά για να επαναφορτιστεί πλήρως από ένα wallbox 11 kW.

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV χρειάζεται 9,1 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα και έχει ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα στα 140 χλμ/ώρα. Αυτή η plug-in υβριδική έκδοση με περιστροφικό κινητήρα είναι βαρύτερη για ένα μικρό crossover, φτάνοντας τη ζυγαριά στα 1.703 κιλά. Ωστόσο, η Mazda διαφημίζει μια αξιοσημείωτα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου μόλις 1 λίτρο / 100 χιλιόμετρα στον συνδυασμένο κύκλο WLTP, με το αντίστοιχο CO2εκπομπές ρύπων μόλις 21 γρ/χλμ.