Οδηγούμε το νέο Volvo C40 Recharge

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Volvo
Μοντέλο C40 Recharge
Segment C-SUV
Power Train Electric
Οδηγούμε το νέο Volvo C40 Recharge

Queens gambit

H Volvo προσέχει επιμελώς τις κινήσεις που κάνει στην αυτοκινητιστική σκακιέρα. Δεν φωνάζει για τις κινήσεις της, προσέχει όμως αυτές να καταλήγουν στο σκοπό τους. Και ποιος είναι αυτός ο σκοπός; Το πλήρως ουδέτερο οικολογικό αποτύπωμα μέχρι το 2040. Για να φτάσει αυτό το "Zero Emissions Future", σκοπεύει από το έτος 2030 και έπειτα να διαθέτει στη γκάμα της αποκλειστικά και μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Και η «ουσιαστική» αρχή γίνεται με αυτό εδώ το αυτοκίνητο. Το νέο C40 Recharge. Το πρώτο μοντέλο της Volvo που σχεδιάστηκε για να κινείται μόνο από ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα.

Προηγήθηκε φυσικά το XC40 P8 Recharge, όμως αυτό ήταν ήδη διαθέσιμο στην αγορά από τα τέλη του 2017 με θερμικούς κινητήρες βενζίνης και diesel και έπειτα «εξηλεκτρίστηκε» στα μέσα του 2021 προκειμένου να εξυπηρετήσει τους στόχους της εταιρείας για μείωση των συνολικών ρύπων της γκάμας της. Μέσα στην πανδημία και το αναστατωμένο αυτοκινητιστικό στερέωμα, η Ελληνική εισαγωγική της Volvo παρουσίασε αύξηση των ταξινομήσεων σε ποσοστό 16,5% σε σχέση με το 2020, με το 50% των νέων μοντέλων που διέθετε στην αγορά να προέρχεται από τη σειρά Recharge (αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in hybrids).

Το νέο Volvo C40 Recharge αποτελεί ορόσημο για την σύγχρονη εμπορική πολιτική της Volvo Car Hellas, καθώς είναι διαθέσιμο online μέσω του volvocars.com. Οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να κλείσουν την παραγγελία ενός αυτοκινήτου από την άνεση του σπιτιού τους ή να προχωρήσουν τη διαδικασία της παραγγελίας μαζί έναν επίσημο διανομέα που θα επιλέξουν.

Coupe Crossover

Το νέο Crossover C40 βασίζεται στην πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), σε αντίθεση όμως με το XC40 Recharge που τροποποιήθηκε για να δεχθεί την συστοιχία των μπαταριών (και φυσικά τους ηλεκτροκινητήρες..), το νέο crossover της Volvo σχεδιάστηκε αποκλειστικά για χρήση ηλεκτρικών κινητήριων συνόλων και δεν θα είναι διαθέσιμο με θερμικά μοτέρ. Από άποψη διαστάσεων κυμαίνεται στη μέση του C-SUV segment με το μήκος να φτάνει τα 4,431mm (σχεδόν ίδιο με του XC40 -4.425mm), η διαφορετική σχεδίαση της οροφής όμως χωρίζουν τα δύο μοντέλα κατά 65mm με το C40 να υιοθετεί Coupe λογική και το συνολικό ύψος να φτάνει τα 1.582mm. Η πιο σπορτίφ σιλουέτα είναι άμεσα αντιληπτή και κατατάσσει το C40 ως το πιο όμορφο σχήμα που διαθέτει αυτή τη στιγμή η Volvo στην crossover γκάμα της. Το νέο SUV της Volvo ταυτοποιείται από την κλειστή μπροστινή μάσκα στο μπροστινό μέρος -πρακτικά ίδια με το XC40 Recharge, με τα νέα φωτιστικά σώματα να υιοθετούν τεχνολογία Pixel LED, που χρησιμοποιούν μία κάμερα στο παρμπρίζ και προσαρμόζουν την φωτεινότητα ανάλογα με τις συνθήκες, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να φωτίσουν ή να σκιάσουν ταυτόχρονα μέχρι και 5 προπορευόμενα οχήματα. Το πίσω μέρος είναι πιο εντυπωσιακό με τα φωτιστικά σώματα να εκτείνονται ψηλά και προς τις άκρες, ενώ οι δύο αεροτομές βελτιώνουν την αυτονομία έως και 4%.

Οι χώροι είναι αντίστοιχα καλοί με το XC40 με μία μικρή παραχώρηση στην απόσταση μεταξύ οροφής και τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει για την κατηγορία, με όγκο 413lt, όμως υπάρχει και ένας επιπλέον μικρός χώρος 31lt στο μπροστινό καπό.

Η σχεδίαση του εσωτερικού θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την αντίστοιχη του XC40, με την minimal αισθητική να έχει τον πρώτο λόγο και την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 9in να χρησιμοποιεί λογισμικό της Google για μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση και στη συνδεσιμότητα. Όπως και στις άλλες εκδόσεις του XC40 όμως τα εικονίδια είναι μικρά, και όχι ιδιαίτερα όμορφα στην «τακτοποίηση» της οθόνης αφήνοντας μεγάλο μέρος σε μαύρο φόντο. Φυσικά και διαθέτει ψηφιακό βοηθό Google Assistant, που ενεργοποιείται λέγοντας “Hey Google”, κάτι που βοηθάει να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Επιπλέον έχει τη δυνατότητα για over-the-air αναβαθμίσεις. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων χρησιμοποιεί οθόνη 12,3in και έχει μόνο δύο διαφορετικά layouts, ένα απολύτως minimal που εμφανίζει μονάχα την ταχύτητα του οχήματος και το επίπεδο φόρτισης και μια που εμφανίζει τους χάρτες του Google Maps στο κέντρο.

Η ποιότητα κατασκευής είναι στα γνωστά υψηλά standards της εταιρείας με μαλακά στην υφή πλαστικά μέρη, προσεγμένο φινίρισμα και πλήρη απουσία φυσικού δέρματος στα καθίσματα το ταμπλό και το τιμόνι. Το C40 είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που χρησιμοποιεί πλήρως τεχνητό δέρμα από συνθετικό υλικό στα πλαίσια της γενικότερης περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης της Volvo.

Twin-Engine Beast

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν η έκδοση P8 Twin AWD που χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες σε κάθε άξονα και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η συνολική ισχύς όπως και στο XC40 P8 Recharge είναι 408Ps με 67kgm ροπής, χαρίζοντας εκπληκτικές επιδόσεις στο βαρύ SUV των 2,2 τόνων. Τα 4,7sec που χρειάζεται για να αγγίξει τα 100km/h από στάση είναι εξαιρετικός χρόνος, με την επιτάχυνση με τέρμα γκάζι να σε κάνει να γουρλώνεις τα μάτια, αφού ο ρυθμός επιτάχυνσης δεν πέφτει ποτέ κάτι που συμβαίνει στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως π.χ. τo VW ID.4, το Hyundai Kona Electric αλλά και η Ford Mustang Mach E. Αυτός είναι όμως πιθανότατα και ο λόγος που είναι αρκετά αυξημένη και η κατανάλωση ενέργειας σε σύγκριση με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα που έχουμε δοκιμάσει, καθώς το C40 P8 Recharge πετυχαίνει κατανάλωση 25-26kWh/100km. Η χωρητικότητα 78kWh (75kWh ωφέλιμα..) της συστοιχίας των μπαταριών ιόντων λιθίου υπόσχεται αυτονομία 444km που αν χρησιμοποιείς την εκπληκτική ισχύ είναι πολύ δύσκολο να πετύχεις. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει μέσα σε οκτώ ώρες με την χρήση wallbox 11kW ή να ανακτήσει το 80% της ενέργειάς της μέσα σε 37 λεπτά, με την χρήση ταχυφορτιστή 150kW. Η Volvo καλύπτει την μπαταρία με εγγύηση 8 ετών, για το 70% της απόδοσής της.

Κάτι που θα ήταν χρήσιμο είναι διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης ενέργειας που συναντάμε σε πολλά μοντέλα, καθώς εδώ υπάρχουν μονάχα δύο επιλογές, η θέση D στον επιλογέα και το One  pedal drive που πρέπει να ενεργοποιηθεί από την κεντρική οθόνη. Μία επίσης σχετικά σημαντική έλλειψη είναι και η απουσία επιλογής προφίλ οδήγησης. Οι μόνες αλλαγές που μπορούν να γίνουν στην διαδικασία της οδήγησης είναι η ενεργοποίηση του Off-road mode και η επιλογή για πιο βαρύ τιμόνι. Σίγουρα μία επιλογή ECO με μειωμένη ισχύ θα βοηθούσε την κατανάλωση ενέργειας.

Κατά τη σύντομη οδήγηση μας από την Κηφισιά έως το Διόνυσο στο αγρόκτημα Farmamoo (που αξίζει να επισκεφτείτε..), αυτό που σε κερδίζει από το πρώτο κιόλας λεπτό είναι η εκρηκτική παροχή δύναμης. Οι βροχερές συνθήκες έδειξαν στην πράξη το πόσο καλά ρυθμισμένο είναι το σύστημα τετρακίνησης και τα ηλεκτρονικά συστήματα που τιθασεύουν την αστείρευτη ροπή που έρχεται ακαριαία χωρίς όμως δράματα και απρόβλεπτη συμπεριφορά. Η διαχείριση και η κατανομή της ισχύος είναι εκπληκτική, καλύτερη ακόμα και από του XC40 P8 Recharge, με τους μηχανικούς της Volvo να έχουν βρει την ιδανική ισορροπία της ανάρτησης ανάμεσα σε άνεση και έλεγχο του βάρους. Ακόμα και παρά τους υπερβολικούς τροχούς των 20in της έκδοσης Launch Edition, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική.

Τον Ιούλιο θα υποδεχθούμε και την FWD έκδοση P6 Recharge με ισχύ 231Ps, μπαταρία 69kWh και αυτονομία 434km, με μία πλήρη φόρτιση. Η έκδοση αυτή είναι πλέον διαθέσιμη και στο ανανεωμένο XC40 και παρουσιάζει ακόμα μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον για την Ελληνική αγορά. Το C40 διατίθεται προς στιγμή αποκλειστικά στην έκδοση P8 Recharge με το πακέτο εξοπλισμού Launch Edition (διαθέσιμη μέχρι τον Ιούλιο) να είναι υπερπλήρες (διχρωμία αμαξώματος, ζάντες 20in, πανοραμική γυάλινη οροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, park assist με κάμερα 360o, διζωνικό κλιματισμό και 26 βοηθήματα οδήγησης) και να κοστολογείται στις €61.988. Από το καλοκαίρι θα είναι διαθέσιμες και οι εκδόσεις P8 Plus και Ultimate, αλλά και οι FWD P6 Recharge που θα ξεκινούν από τις €51.026. Σε αυτές τις τιμές δεν υπολογίζεται και το όφελος της κρατικής επιδότησης που όταν τεθεί σε ισχύ θα φτάνει τις €8.000.