Subaru XV 1.6i-S ES AWD 114Ps

Subaru XV 1.6i-S ES AWD 114Ps

Παρόλο που πολλά C-SUV μοιάζουν ικανά για εκτός δρόμου κίνηση, ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό θα δυσκολευόταν να βγεί από ένα λασπωμένο parking. Γιατί; Επειδή τα περισσότερα είτε είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητα είτε τα συστήματα τετρακίνησης δεν λειτουργούν πραγματικά σαν τετρακίνητα. Το Subaru XV είναι μία διαφορετική περίπτωση. Βασίζεται στην τελευταία γενιά του Impreza και μπορεί να αποτελεί το μικρό SUV της Ιαπωνικής εταιρείας κάτω από τα Forester και Outback, αλλά από κάτω κρύβεται το διάσημο σύστημα συμμετρικής τετρακίνησης που κάνει το XV εξαιρετικά ευέλικτο σε συνθήκες που θα σταματούσαν οι περισσότεροι C-SUV αντίπαλοι του.

 

Hard to spot

Το ανανεωμένο XV δύσκολα ξεχωρίζεται σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Έχουν την ίδια γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος στα 220mm και πρακτικά τις ίδιες γραμμές. Οι διαστάσεις του είναι ελαφρώς μεγαλύτερες κυρίως λόγω της διαφορετικής σχεδίασης των προφυλακτήρων με μήκος 4.465mm, πλάτος 1.800mm και ύψος 1.595mm, με τις κύριες διαφορές να εντοπίζονται στο πιο κεκλιμένο παρμπρίζ, στα μπροστινά φωτιστικά σώματα και στην αεροτομή σε μαύρο χρώμα που δίνουν ένα πιο μοντέρνο και επιθετικό look, και δένουν ιδανικά με τον off-road χαρακτήρα που προσδίδουν τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά και οι ραγές οροφής. Η μεγαλύτερη διαφορά όμως κρύβεται από κάτω από το αμάξωμα και είναι η νέα πλατφόρμα Subaru Global Platform που χρησιμοποιείται πλέον από όλα τα μοντέλα της Subaru. Διαθέτει αυξημένη ακαμψία σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70%, χαμηλότερο κέντρο βάρους, διαφορετικές αρθρώσεις ανάρτησης και πιο ευρύχωρη καμπίνα.

Subaru XV 1.6i-S ES AWD 114Ps

Στο εσωτερικό έχουν γίνει αρκετές αλλαγές όχι τόσο στον βασικό σχεδιασμό του ταμπλό όσο στην βελτίωση της ποιότητας και τον εμπλουτισμό του ψηφιακού χαρακτήρα. Τα υλικά είναι μαλακά ικανοποιώντας τόσο την υφή όσο και την εμφάνιση, με τη συναρμογή να βρίσκεται σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο και στο κέντρο του ταμπλό θα συναντήσουμε δύο οθόνες: μία αφής 8 ιντσών για το σύστημα infotainment που η Subaru ονομάζει Starlink και πιο πάνω βρίσκεται η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών 6,3in, η οποία παρέχει πολλές χρήσιμες πληροφορίες (για την κατανάλωση, την κλίση του δρόμου και επιλογές του συστήματος πλοήγησης όπου αυτό είναι διαθέσιμο..). Το μενού και οι ενδείξεις είναι σχετικά απλά σε γραφικά και απεικόνιση με τις εφαρμογές σύνδεσης Android Auto και Apple CarPlay να είναι διαθέσιμα στον βασικό εξοπλισμό, Μία ακόμη οθόνη 4,2in βρίσκεται στον -κατά τα άλλα αναλογικό- πίνακα οργάνων, ολοκληρώνοντας το ψηφιακό προφίλ.

Οι χώροι είναι ιδιαίτερα άνετοι για 4 ενήλικες, όμως ο χώρος αποσκευών βρίσκεται λίγο κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας με χωρητικότητα 385lt, τα οποία μπορούν να φτάσουν τα 1.310lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

 

Old School

Το ανανεωμένο XV χρησιμοποιεί τον ίδιο τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα επίπεδης διάταξης με ελαφρώς υψηλότερη σχέση συμπίεσης (11:1 έναντι 10,5:1) προς όφελος της ροπής. Εξακολουθεί να αποδίδει 114Ps και 15,3kgm ροπής που στην εποχή που σχεδόν όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού έχουν turbo, είναι νούμερα ιδιαίτερα μειονεκτικά. Οι επιδόσεις του XV είναι κάτω του μετρίου με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 13,9sec. Αν για παράδειγμα συγκρίνουμε τα νούμερα των επιδόσεων με το τετρακίνητο Suzuki Vitara 1.4BoosterJet με τους 129 ίππους, το τελευταίο φτάνει τα 100km/h σε 3,7sec ταχύτερα! Την κατάσταση βοηθάει κάπως το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, Lineatronic, που επιπρόσθετα διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας. Η ισχύς μεταδίδεται και στους 4 τροχούς μέσω του φημισμένου συστήματος τετρακίνησης Symetrical All Wheel Drive (SAWD) με κατανομή της ροπής σε ποσοστό 60-40 ανάμεσα σε μπροστά και πίσω άξονα.

 Subaru XV 1.6i-S ES AWD 114Ps

Εκεί που σταματάει ο δρόμος...

Η χρήση της νέας πλατφόρμας έφερε μείωση του βάρους κατά 10kg, όμως ακόμα και έτσι τα 114Ps τα βρίσκουν σκούρα με τα 1.408kg. Σε καθημερινές συνθήκες το κιβώτιο Lineartronic ανταποκρίνεται πολύ καλά και ομαλά για CVT, όμως όταν θες να επιταχύνεις οι στροφές ανεβαίνουν σε υπερβολικό βαθμό, με την καμπίνα να γεμίζει θόρυβο από το μοτέρ. Η δύναμη σου λείπει πάντα στις φάσεις της επιτάχυνσης, με αποτέλεσμα να πιέζεις περισσότερο τον κινητήρα, αυξάνοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση του. Σε αστικό περιβάλλον πολύ δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 9lt/100km (μέση τιμή 9,5lt κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας..), με την τιμή να πέφτει σε ανοικτό δρόμο σχετικά εύκολα στα 8lt/100km.

Άρα οι επιδόσεις και η οικονομία δεν συγκαταλέγονται στα προτερήματα του XV, όμως η οδηγική του συμπεριφορά γυρνάει την ζυγαριά από την άλλη μεριά. Οι αναρτήσεις έχουν σχετικά μαλακή ρύθμιση και μεγάλη διαδρομή, παρέχοντας εξαιρετική άνεση τόσο στην κίνηση εντός πόλεως όσο και στους αυτοκινητόδρομους. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ, υπολείπεται σε αίσθηση όχι όμως και σε αμεσότητα, ενώ η πρόσφυση είναι σε υψηλό επίπεδο και παρά το γεγονός ότι το setup είναι αρκετά υποστροφικό, το σύστημα VDC επεμβαίνει πάντα άμεσα (ίσως και υπερβολικά νωρίς), εμπνέοντας στον οδηγό σιγουριά και ασφάλεια.

Subaru XV 1.6i-S ES AWD 114Ps

Όσο για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του, το XV εντυπωσιάζει. Τα 220mm απόστασης από το έδαφος, το χαμηλό κέντρο βάρους που προσφέρει ο επίπεδος κινητήρας, η μόνιμη -και όχι «γιαλαντζί»- τετρακίνηση και η εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης, του δίνουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα έναντι άλλων προτάσεων του ανταγωνισμού. Η λειτουργία X-Mode κλειδώνει την κατανομή της ροπής στο 50:50, με το VDC να χρησιμοποιεί επιλεκτικό torque vectoring φρενάρισμα, προσομοιώνοντας έτσι τη λειτουργία των μπλοκέ διαφορικών. Φυσικά και όταν μιλάμε για πραγματικό εκτός δρόμου όχημα υπάρχει και λειτουργία L στο κιβώτιο που «κονταίνει» τις σχέσεις για τα ακόμα πιο δύσκολα μονοπάτια. Με λίγα λόγια είναι πρακτικά πολύ δύσκολο να «κολλήσεις» με το XV κάτι που φυσικά δεν ισχύει με τα πιο designάτα μικρομεσαία SUV με FWD κίνηση.

Το Subaru XV 1,6lt ξεκινάει από τα 26.885 για το βασικό 1.6i ES Pure με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, με το πακέτο ασφαλείας EyeSight και με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο. Η έκδοση Style -της δοκιμής μας- παρέχει το καλύτερο Value for money με τιμή στα €29.990 καθώς οι επόμενες Style Navi και Premium φτάνουν τα €33.610 και €35.990 αντίστοιχα.

Ο συνδυασμός του ατμοσφαιρικού 1,6lt και του CVT κιβωτίου θα απογοητεύσει όσους επιζητούν καλές επιδόσεις, κάνοντας το θελκτικό σε όσους θέλουν εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, άνεση και ποιότητα κατασκευής, με τη γνωστή αξιοπιστία της Ιαπωνικής φίρμας.

Τιμή βασικής έκδοσης XV 1.6i ES AWD CVT 114Ps (Pure): €26.885

Τιμή έκδοσης δοκιμής XV 1.6i-S ES AWD CVT 114Ps (Style): €29.990

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Δυνατότητες εκτός δρόμουΙσχύς κινητήρα
Άνεση ανάρτησηςΕπιδόσεις
Ποιότητα κατασκευήςΑυξημένη κατανάλωση
Χώροι καμπίναςΛειτουργία κιβωτίου CVT
Εξοπλισμός άνεσης-ασφάλειας
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε επίπεδη διάταξη, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο,4ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.599cc
Διάμετρος x Διαδρομή78,8mm x 82mm
Σχέση συμπίεσης11
ΤροφοδοσίαΨεκασμός καυσίμου πολλαπλών σημείων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς (Symmetrical AWD)
Κιβώτιοe-CVT
ΔιαφορικάΗλεκτρονικά ελεγχόμενα με τελική σχέση μετάδοσης 4,111
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.465
Ύψος (mm)1.595
Πλάτος (mm)1.800
Μεταξόνιο (mm)2.665
Βάρος (kg)1.408
Χώρος αποσκευών (lt)385-1.310
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιπλά ψαλίδα, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά225/60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)114 /6.200
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)15,3 /3.600
0-100km/h (sec)13,9
Τελική ταχύτητα (km/h)175
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)180
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)8,0
Δοκιμής (lt/100km)9,5