Test: Hyundai Kona 1.0T 120Ps VS Peugeot 2008 1.2 PureTech 100Ps

Test: Hyundai Kona 1.0T 120Ps VS Peugeot 2008 1.2 PureTech 100Ps

Το νερό έχει μπει στο αυλάκι εδώ και πολύ καιρό για το Peugeot 2008, το οποίο συνεχίζει και μετά την πρόσφατη ανανέωσή του να ορίζει ουσιαστικά την κατηγορία ως πρώτο και με διαφορά στις πωλήσεις. Οι επίδοξοι ανταγωνιστές του πολλοί και καθολικά ικανοί, ανάμεσά τους όμως ξεχωρίζουμε τη νεότερη γενιά του Kona της Hyundai.

Τo Κορεάτικο μοντέλο που αναβαθμίστηκε και βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς στη δεύτερη γενιά του δεν έχει καταφέρει να διευρύνει το success story της Hyundai με τα i10, i20 και i30, δείχνει όμως αποφασιστικότητα σε αυτή του τη γενιά να το καταφέρει. Ανεξάρτητα με το αν και πότε θα γίνει αυτό, το Kona επί της παρούσης συνιστά ένα ιδιαίτερα αξιόλογο μοντέλο της B-SUV κατηγορίας, έχοντας πολλά ηγετικά χαρακτηριστικά, αντίστοιχα με αυτά που έχει προφανώς και ο ηγέτης αυτή τη στιγμή στην κατηγορία, το Peugeot 2008.

Test: Hyundai Kona 1.0T 120Ps VS Peugeot 2008 1.2 PureTech 100Ps

Σχεδιαστική ταυτότητα

Το σχεδιαστικό προφίλ των δύο αυτοκινήτων διαφέρει σημαντικά ως προς το τελικό αποτέλεσμα, όμως κοινό στοιχείο και των δύο είναι πως ξεφεύγουν πολύ από τα «συμβατικά» πλαίσια και ακολουθούν μία πιο προχωρημένη αισθητική, μια τάση που τείνει να γίνει ο κανόνας στην κατηγορία. Το κοινό της B-SUV κατηγορίας, άλλωστε, έχει αγκαλιάσει τα ευφάνταστα και προχωρημένα σχέδια, οπότε η σχεδιαστική τόλμη είναι ένα στοιχείο που αναζητά κανείς από τα αυτοκίνητα σε αυτό το segment. Και λογικό βέβαια, αφού μιλάμε συνήθως για αυτοκίνητα που προορίζονται -κυρίως- για νεανικό κοινό. Το οποίο κοινό στη συγκεκριμένη περίπτωση η Peugeot το ικανοποιεί μέσω του υπέρμετρου δυναμισμού του 2008, με την Hyundai για το Kona να ακολουθεί ένα πιο ισορροπημένο προφίλ μεταξύ δυναμισμού και εκλεπτυσμένου χαρακτήρα.

Το Kona κατασκευάστηκε εξαρχής με βάση την ηλεκτρική του έκδοση και αυτό αποτυπώνεται σε σχεδιαστικό επίπεδο σε όλη τη σειρά. Η λογική EV First που ακολουθεί σκιαγραφείται από ένα τολμηρό σχεδιαστικό περιβάλλον, όπου κυριαρχούν οι LED φωτιζόμενες μπάρες με την ονομασία Seamless Horizon Lamps. Το Kona στηρίζει την προχωρημένη του αισθητική στις έντονες ακμές που σπάνε το γενικότερα καμπύλο σχήμα του, κάτι που παραπέμπει στο αισθητικό προφίλ του μεγαλύτερου Tucson. Μιας και αναφερθήκαμε σε μεγέθη, αυτό που εύκολα γίνεται αντιληπτό κοιτάζοντας το νέο Kona είναι ότι έχει μεγαλώσει σημαντικά. Για την ακρίβεια, το Kona «πήρε» 17,5cm σε μήκος, φτάνοντας τα 4,35m συνολικά, που το τοποθετούν στο άνω άκρο της B-SUV κατηγορίας. Κρατήστε το αυτό και προχωράμε. Το Peugeot 2008, όπως είπαμε, προτάσσει ένα άκρως δυναμικό σχήμα που προκύπτει από τις έντονες γωνίες και ακμές, αλλά και το μυώδες γενικότερα προφίλ του που ενισχύθηκε περεταίρω μετά την ανανέωσή του. Το υπερυψωμένο καπό, οι χαρακτηριστικές LED «νυχιές» στον νέο προφυλακτήρα και η μεγάλη μάσκα μαζί με τα νέα κύρια φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, χαρίζουν στο σύνολο ένα επιβλητικό χαρακτήρα, που το καθιστούν ιδιαίτερα ξεχωριστό και -το σημαντικότερο- απόλυτα αναγνωρίσιμο ανάμεσα στις προτάσεις της κατηγορίας.

Αντι-συμβατικά

Ελαφρώς διαφορετική είναι η προσέγγιση και στο εσωτερικό των δύο μοντέλων, εκεί όπου εκ πρώτης το Kona χωρίς να είναι συμβατικό, πατάει σε πιο κλασικά μοτίβα σχεδίασης. Ίσως γιατί και εδώ το 2008 ξεφεύγει αρκετά από τα συνηθισμένα, υιοθετώντας την λογική i-cockpit της Peugeot. Το σίγουρο είναι πως και τα δύο έχουν πολλά να πουν στον οδηγό-επιβάτες τους σε όλα τα επίπεδα, αποτελώντας επί της ουσίας δύο ιδιαίτερα σύγχρονα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Αυτό που κάνει τη διαφορά από πλευράς Kona είναι το «πανοραμικό» digital ταμπλό, με κυρτή σχεδίαση και δύο οθόνες σε σειρά: μία οθόνη αφής 12,3in του συστήματος πολυμέσων και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων -επίσης- 12,3in, στοιχεία που προέρχονται από την οικογένεια Ioniq της Hyundai και που δεν συναντώνται σε κανένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας (διαθέσιμα από την 2η εξοπλιστικά έκδοση).

Test: Hyundai Kona 1.0T 120Ps VS Peugeot 2008 1.2 PureTech 100Ps

Από την πλευρά του όμως το 2008 κερδίζει τις εντυπώσεις με τον premium αέρα που αναδύει η καμπίνα του, διαθέτοντας και αυτό σύγχρονη αισθητική, προβάλλοντας όμως καλύτερη ποιότητα κατασκευής και πιο προσεγμένο φινίρισμα. Το μαλακό, αφρώδες υλικό του ταμπλό και τα πάνελ των διακοπτών περιφερειακά της καμπίνας δείχνουν και είναι καλύτερης ποιότητας στο Peugeot, σε σχέση με τα αντίστοιχα τμήματα του Kona. Το οποίο Kona πάντως -και παρά τα σκληρά πλαστικά που χρησιμοποιεί στην καμπίνα του- είναι καλό ποιοτικά, με κορυφαία συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Την πιο high-tech προσέγγιση του Kona ενισχύει ο πλουσιότερος εξοπλισμός και ειδικότερα αυτός που αφορά τα συστήματα ADAS, με την ομπρέλα SmartSense να περιλαμβάνει περισσότερα από 20 τέτοια συστήματα από τις βασικές του κιόλας εκδόσεις.

Test: Hyundai Kona 1.0T 120Ps VS Peugeot 2008 1.2 PureTech 100Ps

Άλλο ένα σημείο υπεροχής του Kona και πολύ βασικό για τους καταναλωτές της κατηγορίας είναι η ευρυχωρία του και η open space λογική του. Σε αυτό δεν νιώθεις την κλειστοφοβική αίσθηση του 2008, καθώς βρίσκεσαι σε ένα πιο άνετο και φιλικό περιβάλλον. Το οποίο σχετίζεται άμεσα και με τους διαθέσιμους χώρους.

Test: Hyundai Kona 1.0T 120Ps VS Peugeot 2008 1.2 PureTech 100Ps

Αν και τα δύο μοντέλα θα μεταφέρουν 4 επιβάτες με άνεση, το Kona εξαργυρώνει με τον καλύτερο τρόπο τις αυξημένες εξωτερικές του διαστάσεις, προσφέροντας ακόμα πιο πλούσιους χώρους, παραπλήσιους των C-SUV μοντέλων. Ο χώρος αποσκευών του με τη σειρά του είναι και ο μεγαλύτερος στην κατηγορία, με 466lt, υπερτερώντας του επίσης μεγάλου χώρου του 2008 (434lt).   

Test: Hyundai Kona 1.0T 120Ps VS Peugeot 2008 1.2 PureTech 100Ps

Οι βασικοί κάνουν θαύματα

Για τη σύγκριση των δύο αυτοκινήτων επιλέξαμε τις εκδόσεις με τους βασικούς κινητήρες και τα κιβώτια που προσφέρονται. Για το μεν Peugeot 2008 αυτός είναι ο τρικύλινδρος PureTech κινητήρας των 1,2lt με τους 100 ίππους και το 6τάχυτο κιβώτιο, ενώ για το Kona είναι ο επίσης τρικύλινδρος 1.000άρης T-GDi των 120 ίππων με το 6τάχυτο κιβώτιο και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Και το συμπέρασμα οδηγώντας και τα δύο αυτοκίνητα είναι πως και τα δύο μοτέρ τα καταφέρνουν περίφημα, συνδυάζοντας ικανοποιητικές επιδόσεις με χαμηλές καταναλώσεις. To μοτέρ του 2008 διακρίνεται για την ελαστικότητά του και το θετικό του τράβηγμα από χαμηλά, συνθέτοντας ένα σύνολο που είναι ιδιαίτερα ευχάριστο ως προς την αίσθηση που προσφέρει, ειδικότερα στις αστικές μετακινήσεις και στην καθημερινότητα. Το μοτέρ του Kona από την άλλη είναι πιο ισχυρό, κάτι που φαίνεται όμως στις μεσαίες στροφές, αφού κάτω από τις 2.200rpm δεν είναι ιδιαίτερα ζωντανός.

Oι επιδόσεις από στάση είναι παραπλήσιες, με ένα ελαφρύ προβάδισμα του Kona που αυξάνει όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, αφού το μοτέρ του 2008 «ξεφουσκώνει» αισθητά μετά τις 5.000rpm. Το ίδιο συμβαίνει βεβαίως και στις ρεπρίζ, με το Kona να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό εκεί, αν και τα 400m καλύπτονται ουσιαστικά σε παραπλήσιο χρόνο (17,43sec για το Kona και 17,78sec για το 2008), με το Peugeot να βγαίνει από το 400άρι με ελαφρώς μεγαλύτερη ταχύτητα (131,77km/h έναντι 130,44km/h του Kona).

Όσον αφορά στην μέση κατανάλωση των δύο αυτοκινήτων, το 2008 παίρνει τη ρεβάνς σε αυτό το πεδίο άμεσης σύγκρισης, καταναλώνοντας κατά μέσο όρο 0,4-0,5lt λιγότερα για κάθε 100km (7,2lt/100km έναντι των 7,6lt/100km του Kona).

Μεγάλη «μάχη»

Δεδομένο, σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, είναι το γεγονός πως έχουμε δύο πολύ ασφαλή και ικανά, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, crossover, τα οποία ευχαριστούν και σε όλα τα υπόλοιπα πεδία. Το 2008 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις για την οδική του συμπεριφορά, συνδυάζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την άνεση με τον δυναμικό χαρακτήρα, κάτι που ισχύει ακόμα και στη βασική έκδοση κινητήρα του, αυτή των 100 ίππων. Σε αυτή πάντως, αν και είναι εμφανώς πια διακριτά τα στοιχεία της άνεσης, δεν χάνει το ενδιαφέρον του στην πίεση. Σε αυτή την έκδοση του 2008 απουσιάζει από το μενού των προφίλ οδήγησης το Sport πρόγραμμα οδήγησης, αυτό δεν του στερεί όμως το δικαίωμα να μεταφέρει και πάλι πιο σπορ αίσθηση στον οδηγό του έναντι του Kona. Η έκπληξη έρχεται όμως στο επίπεδο της άνεσης, εκεί όπου θα περίμενες πως το 2008 δεν θα αφήσει πολλά περιθώρια στο Kona να ξεχωρίσει. Κι όμως το κορεατικό μοντέλο παρουσιάζει και σε αυτό το επίπεδο την γενικότερη νοοτροπία προσέγγισης ενός αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ποιότητα κύλισης λοιπόν είναι εξαιρετική, όπως και η άνεση, ενώ παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω και τις προαιρετικές 18in ζάντες του, το Kona κάνει τη δουλειά του πολύ αποτελεσματικά, απορροφώντας εντυπωσιακά τις όποιες κακοτεχνίες βρει στο δρόμο του. Και πάλι όμως το 2008 συνολικά δεν παίζεται στον τρόπο που συνδυάζει την άνεση με την δυναμική οδική συμπεριφορά, προσφέροντας επιπλέον και την απαιτούμενη αίσθηση από το τιμόνι του για να ικανοποιήσει τον οδηγό του. Εν ολίγοις, το 2008 είναι αρκετά πιο πολυδιάστατο σε αυτό το κομμάτι της σύγκρισης και απόρροια αυτού αλλά και με δεδομένο πως δεν είναι πολλά τα αυτοκίνητα που εκφράζουν και το οδηγικό συναίσθημα, έχει για κάποιους σαν κι εμάς ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. 

Test: Hyundai Kona 1.0T 120Ps VS Peugeot 2008 1.2 PureTech 100Ps

Συμπέρασμα

Το Kona καταφέρνει να «στριμώξει» αισθητά το best seller 2008 στους περισσότερους τομείς, με τα βασικά συστατικά του να είναι αναμφίβολα ικανά να το εντάξουν μέσα στις δημοφιλέστερες προτάσεις, αφού διαμορφώνουν ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, αντάξιο των μοντέλων της C-SUV κατηγορίας, που προσφέρεται όμως σε χαμηλότερη τιμή. Με αυτά ως δεδομένα, τα 25.290 ευρώ ή τα 1.190 ευρώ που κοστίζει επιπλέον του 2008 το καθιστούν καλύτερη επιλογή, υπερτερώντας σε σημαντικούς τομείς, όπως είναι οι χώροι, η άνεση συνολικά, οι επιδόσεις και ο εξοπλισμός. 

Τιμή βασικής έκδοσης Kona 1.0T 120Ps 48V Premium: 25.290 ευρώ

Τιμή έκδοσης δοκιμής Kona 1.0T 120Ps 48V Distinctive: 26.990 ευρώ

Τιμή βασικής έκδοσης 2008 1.2PureTech 100Ps Active: 24.100 ευρώ

Τιμή έκδοσης δοκιμής 2008 1.2PureTech 100Ps Allure: 25.900 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
HYUNDAI KONA 1.0T 120PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 3 βαλβίδες ανά κύλινδρο, turbo
Κυβισμός998 cc
Διάμετρος x Διαδρομή71mm x 84mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.350
Πλάτος (mm)1.825
Ύψος (mm)1.585
Μεταξόνιο (mm)2.660
Βάρος (kg)1.395
Χώρος αποσκευών (lt)466
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx18in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)120/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,4/2.000-3.500
0-100km/h (sec)11,7
Τελική ταχύτητα (km/h)180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)125-134
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,5-5,9
Δοκιμής (lt/100km)7,6
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-604,69
0-807,45
0-10010,53
0-12014,66
0-14020,17
0-16028,39
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ
ΚΜ/ΗSEC
50-80 με 3η3,27
80-110 με 3η3,95
80-110 με 4η6,34
100-140 με 4η12,72
PEUGEOT 2008 1,2 PureTech 100Ps
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 3 βαλβίδες ανά κύλινδρο, turbo
Κυβισμός1.199 cc
Διάμετρος x Διαδρομή75mm x 90,5mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.304
Πλάτος (mm)1.775
Ύψος (mm)1.550
Μεταξόνιο (mm)2.605
Βάρος (kg)1.263
Χώρος αποσκευών (lt)434
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5Jx17in
Ελαστικά215/60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)100/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,9/1.750
0-100km/h (sec)10,8
Τελική ταχύτητα (km/h)183
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)123
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,9
Δοκιμής (lt/100km)7,2
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-605,22
0-807,39
0-10010,88
0-12014,59
0-14020,22
0-16025,91
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ
ΚΜ/ΗSEC
50-80 με 3η3,92
80-110 με 3η4,84
80-110 με 4η7,07
100-140 με 4η15,38