Test: Mercedes-Benz CLE 200 204Ps

Test: Mercedes-Benz CLE 200 204Ps

Αριστεία

Πολύ λίγα κουπέ αυτοκίνητα έχουν μείνει πλέον στην αγορά και από αυτά τα περισσότερα προέρχονται από τις μεγάλες κατηγορίες, με απλησίαστες τιμές. Η Mercedes-Benz συνεχίζει να τιμά την πλούσια κληρονομιά της σε αυτόν τον τομέα, έστω και με ένα πια μοντέλο, το οποίο αντικαθιστά τις προγενέστερες C-Class coupe και Ε-Class coupe, για να δημιουργήσει ένα νέο, αυτόνομο κουπέ μοντέλο. Ένα μοντέλο που συνδυάζει πολυτέλεια και τεχνολογία αιχμής σε ένα πανέμορφο αμάξωμα, χωρίς μάλιστα να είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με μεγάλα κινητήρια σύνολα, κάτι δηλαδή που ίσχυε παλιότερα.

Test: Mercedes-Benz CLE 200 204Ps

Με ένα δίθυρο αμάξωμα, άψογες αναλογίες, συνδυασμό κλασσικών και δυναμικών γραμμών και όλα τα χαρακτηριστικά των Mercedes-Benz τελευταίας γενιάς, αυτό το μοντέλο θα καλύψει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς πελάτες της γερμανικής φίρμας. Έχει διαστάσεις 4.850mm σε μήκος, 1.860mm σε πλάτος και 1.428mm σε ύψος, αισθητά μεγαλύτερο από την C-Class coupe και 15mm πιο μακρύ ακόμα και από την E-Class coupe. Η εντυπωσιακή του εμφάνιση ενισχύεται από το μεγάλο μεταξόνιο των 2.865mm, καθώς και τους μικρούς προβόλους.

Το μπροστινό μέρος ξεχωρίζει με την σχεδίαση τύπου «ρύγχος καρχαρία», το μακρύ και δυναμικό καπό με τα έντονα νεύρα, το κεκλιμένο παρμπρίζ και τη κυρτή οροφή. Αν και η αισθητική είναι σε μεγάλο βαθμό υποκειμενική, υπάρχουν συγκεκριμένα αντικειμενικά κριτήρια που καθορίζουν τον σχεδιαστικό χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου. Μια χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα με ρέουσες γραμμές, ειδικά στις μέρες μας -όπου έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε παντού γύρω μας SUV- είναι κάτι που ξεχωρίζει. Η συγκεκριμένη με το λευκό χρώμα της σε συνδυασμό με τις μαύρες λεπτομέρειες και τις πολυάκτινες ζάντες δεν περνούσε από πουθενά απαρατήρητη. Έχω να τραβήξω τόσα βλέμματα πάνω μου από τις μέρες που είχαμε για δοκιμή το VW ID. Buzz, το οποίο όμως το κοιτούσαν για εντελώς διαφορετικό λόγο.

 Test: Mercedes-Benz CLE 200 204Ps

Super Tech

Το εσωτερικό της είναι το ίδιο με αυτό της νέας C-class, ένα από τα καλύτερα και πιο όμορφα «σαλόνια» στην αγορά σήμερα, ανεξαρτήτως κατηγορίας, πιο όμορφο ακόμα και από μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα της Mercedes-Benz, άρα σωστά επέλεξε να κρατήσει αυτό για την coupe η φίρμα, πέρα από το γεγονός πως η πλατφόρμα της -MRA2- είναι ίδια με της νέας C-Class, όπως υποδηλώνει και το ακριβώς ίδιο μεταξόνιο των 2 μοντέλων.

Το ταμπλό είναι εξοπλισμένο με δύο χορταστικές οθόνες: μία για τον πίνακα οργάνων, η οποία διαθέτει ένα εντυπωσιακό night mode που προβάλλει μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες και έχει διαγώνιο 12,3in και μία μεγάλη οθόνη αφής 11,9in στο κέντρο του ταμπλό, με ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό. Μέσω αυτής είναι δυνατός ο έλεγχος όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου, αν και η χρήση της αφής δεν είναι πάντα απαραίτητη, καθώς το εξελιγμένο σύστημα MBUX προσφέρει μια απολαυστική εμπειρία χρήσης με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης και φωνητικών εντολών, ένα σύστημα που συναντάται και στη νέα E-Class. Αρκεί να πεις “Hey Mercedes” και θα λάβεις την απάντηση “How can I help you”? Δεν χρειάζεται καν να διατυπώσεις συγκεκριμένες φράσεις, για παράδειγμα, αντί να ζητήσεις ρητά την αύξηση της θερμοκρασίας, αρκεί να πεις ότι κρυώνεις και το σύστημα θα αυξήσει την θερμοκρασία του κλιματισμού κατά έναν βαθμό. Μπορεί να αλλάξει σταθμούς στο ραδιόφωνο, να ανοίξει ή να κλείσει την οροφή, να ενεργοποιήσει τα θερμαινόμενα καθίσματα και να εκτελέσει πολλές ακόμη λειτουργίες με ακρίβεια.

Test: Mercedes-Benz CLE 200 204Ps

Το ανανεωμένο λογισμικό προσφέρει ταχύτερη απόκριση και μεγαλύτερα εικονίδια, κάνοντας την πλοήγηση πιο άνετη και εύκολη κατά την οδήγηση. Επιπλέον, η ενσωμάτωση εφαρμογών βασισμένων στο λειτουργικό σύστημα Android επιτρέπει στους λάτρεις της ψηφιακής επικοινωνίας να απολαμβάνουν δημοφιλείς πλατφόρμες, όπως εφαρμογές social media, ζωντανές συνομιλίες, ενώ οδηγείς και πολλά άλλα. H ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετικά προσεγμένη, με ωραία μαλακά υλικά να καλύπτουν τις περισσότερες επιφάνειες και γερή συναρμογή, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο τέτοιας τιμής.

Test: Mercedes-Benz CLE 200 204Ps

Η θέση οδήγησης μπορεί εύκολα να γίνει «ιδανική», τοποθετώντας το σώμα του οδηγού ακριβώς όπως αρμόζει σε ένα σπορ κουπέ, χαμηλά, με τα πόδια σε έκταση προς τα εμπρός και το τιμόνι να έρχεται στο ιδανικό σημείο μπροστά στα χέρια σου. Η διαμόρφωση 2+2 είναι πρακτική, επιτρέποντας σε δύο ενήλικες να καθίσουν στο πίσω κάθισμα υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Πρώτον, το ύψος τους δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 1,75 μέτρα, καθώς ο διαθέσιμος χώρος για το κεφάλι είναι περιορισμένος. Δεύτερον, απαιτείται κάποια ευελιξία κατά την είσοδο, καθώς η χαμηλή οροφή και η ηλεκτρική αναδίπλωση των εμπρός καθισμάτων δεν ευνοούν την γρήγορη και εύκολη είσοδο στις πίσω θέσεις. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει χωρητικότητα 420lt, με σχετικά μικρό άνοιγμα, το οποίο φυσικά δεν αποτελεί πρόβλημα για βαλίτσες και αποσκευές, αλλά για μεγαλύτερου όγκου φορτία τα οποία εδώ που τα λέμε, δεν έχουν καμία δουλειά μέσα σε τέτοιο αυτοκίνητο…

Test: Mercedes-Benz CLE 200 204Ps

Η βάση δεν την κάνει «βασική»

Η CLE 200 σε αντίθεση με την C 200 δεν εξοπλίζεται με τον 1,5lt, αλλά με τον τετρακύλινδρο δίλιτρο Μ254 (όπως η Ε 200) που αποδίδει 204Ps και 32,6kgm ροπής. Επιπλέον, ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic, προσφέρει επιπλέον 23Ps και 20,8kgm ροπής, φτάνοντας συνδυαστικά τα 227Ps. Ο δίλιτρος κινητήρας ενσωματώνει μια σειρά από τεχνολογίες, όπως η επικάλυψη Nanoslide, που μειώνει την τριβή μεταξύ των ελατηρίων του εμβόλου και των κυλίνδρων, αλλά και τα έμβολα είναι τεχνολογίας Conichape και έχουν ένα ελαφρώς κωνικό σχήμα, μειώνοντας την τριβή και τις απώλειες, συνεπώς και την κατανάλωση. Μαζί με το υβριδικό σύστημα που αποσυνδέει τον κινητήρα από τη μετάδοση και τον απενεργοποιεί (λειτουργία coasting) για εξοικονόμηση καυσίμου, η μέση κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί κάτω από τα 9lt/100km, όπως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας που ήταν 8,8lt/100km.

 Test: Mercedes-Benz CLE 200 204Ps

Οι επιδόσεις της, σύμφωνα με την Mercedes-Benz, είναι 7,4sec για τα πρώτα 100km/h από στάση, όπου εμείς την μετρήσαμε στα 7,33sec (με ένα άτομο), με την τελική της να φτάνει τα 240km/h. Στον αυτοκινητόδρομο, το αεροδυναμικό σχήμα της, το χαμηλό ύψος και η χαρακτηριστική ευκολία με την οποία “καταπίνουν” τα χιλιόμετρα τα μοντέλα της Mercedes-Benz με το κινητήρα στον διαμήκη άξονα, σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 66lt, χαρίζουν αυτονομία που ξεπερνά τα 600km, κάνοντας την CLE 200 ιδανική για μεγάλα ταξίδια, κάτι που είναι το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό, με το που θα την οδηγήσεις για ένα πεντάλεπτο. «Πού να πάω με αυτήν την αμαξάρα το Σαββατοκύριακο;».

Στον αυτοκινητόδρομο είναι εντυπωσιακά σταθερή, με ακλόνητο πάτημα που δίνει σιγουριά στον οδηγό χωρίς να τον νοιάζει να κοιτάει το ταχύμετρο σε ανοιχτές καμπές, καθώς η CLE μπορεί να στρίψει με την ίδια ευκολία με 120km/h είτε με 180km/h και η συμπεριφορά της παραμένει πάντα ιδανική. Βέβαια εδώ ρόλο παίζουν και οι μεγάλοι τροχοί 19in (με ελαστικά 245/40 εμπρός και 275/35 πίσω) του πακέτου AMG που εξοπλιζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής, δίνοντας υπερ-πλεόνασμα πρόσφυσης. Σε καλή άσφαλτο η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική, όμως σε ανάγλυφο, όταν κινείται σε χαμηλές ταχύτητες, δυσκολεύεται λίγο στο φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Μία ευχάριστη έκπληξη είναι το τιμόνι της που είναι ακριβές και πολύ καλό σε αίσθηση, το οποίο σε συνδυασμό με την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση (με τέσσερις συνδέσμους εμπρός και πέντε πίσω), εξασφαλίζει απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος σε κάθε περίπτωση.

Test: Mercedes-Benz CLE 200 204Ps

Για την παθητική ασφάλεια, θα ήθελα να κάνω μια παρένθεση, γιατί πλέον τα 5 αστέρια στις δοκιμές εξαρτώνται από πάρα πολλά πράγματα και δεν αντικατοπτρίζουν το πόσο «γερό» είναι ένα αυτοκίνητο, αν και τα τελευταία χρόνια οι δοκιμές που γίνονται είναι σαφώς πιο σωστές από το να ρίχνεις ένα αμάξι στον τοίχο που είχαμε για δεκαετίες. Αν ανοίξεις το καπό της CLE και είσαι λίγο παρατηρητικός, δεν χρειάζεται να είσαι και μηχανικός για να καταλάβεις πως αν αυτό το αυτοκίνητο πέσει πάνω σε δέντρο θα το κόψει. Τα δεσίματα, οι θόλοι με τα κάθετα νεύρα και οι ενισχύσεις που έχει.... το κοιτάς και λες, “εντάξει... αγόρασα αμάξι”. 5 αστέρια μπορεί να έχουν και αυτοκίνητα του Β-Segment, δεν λέει κάτι. Εδώ μιλάμε για «άρμα».

Το τίμημα φυσικά για αυτό είναι το βάρος των 1.790kg, το οποίο «φαίνεται» σε πιο κλειστά κομμάτια, όπου όταν πιεστεί, θα σου δείξει την προτίμησή της σε διαφορετικό και όχι επιθετικό στυλ οδήγησης. Παρά το γεγονός ότι η μετάδοση της κίνησης γίνεται από τον πίσω άξονα, η ουρά παραμένει πεισματικά ουδέτερη και μόνο στην υπερβολή θα ανοίξει λίγο την τροχιά της.

Test: Mercedes-Benz CLE 200 204Ps

Στον ανοιχτό δρόμο, η ισχύς είναι επαρκής, αλλά σε «τέτοιες» συνθήκες δείχνει πως τα 204 άλογα είναι λίγα για το κάτι παραπάνω σε επίπεδο σπορ οδήγησης. Φυσικά υπάρχουν εκδόσεις με περισσότερα άλογα, με κορυφαία προς το παρόν την CLE 53 AMG των 449Ps. Για το ταξίδι όμως, όπως είπαμε και πριν, η 9η σχέση του αυτόματου κιβωτίου επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, κάτι που μειώνει σημαντικά τον θόρυβο στην καμπίνα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες ταξιδιού, ενώ την νύχτα οι προβολείς Digital Light, προσφέρουν εντυπωσιακή απόδοση φωτισμού με κορυφαία Matrix τεχνολογία, που εντοπίζει τα προπορευόμενα και αντίθετα διερχόμενα οχήματα και προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη φωτός, ώστε να μην ενοχλεί άλλους οδηγούς, ενώ ταυτόχρονα φωτίζει ιδανικά τον δρόμο.

Η τιμή της ξεκινά από €65.800 ή €71.623 με το κοστούμι της AMG και κρίνεται φυσιολογική για τα σημερινά δεδομένα, αν αναλογιστούμε πως μιλάμε για δίπορτη coupe Mercedes-Benz σχεδόν 5m, με κορυφαία ποιότητα και τεχνολογία, η οποία είναι από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα, αν όχι ΤΟ πιο όμορφο μέχρι υπερδιπλάσιας αξίας μοντέλα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Τιμή βασικής έκδοσης CLE 200 204Ps: €65.800

Τιμή έκδοσης δοκιμής CLE 200 204Ps AMG Pack: €71.623

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Αυξημένο βάρος
Ποιότητα κατασκευής Εργονομία χειριστηρίων αφής
Αίσθηση πολυτέλειας Πρόσβαση στις πίσω θέσεις
Άνεση ανάρτησης
Εξοπλισμός
Υψηλή τεχνολογία
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο,
Κυβισμός1.999cc
Διάμετρος x Διαδρομή83mm x 92,4mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους πίσω τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο εννέα σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.850
Ύψος (mm)1.428
Πλάτος (mm)1.860
Μεταξόνιο (mm)2.865
Βάρος (kg)1.790
Χώρος αποσκευών (lt)420
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8,5J x 19in εμπρός 9J x 19in
Ελαστικά245/40 εμπρός, 275/35 πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)204/5.800 (+23 EQ Boost)
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)32,6/1.600-4.000 (+20,8 EQ Boost)
0-100km/h (sec)7,4
Τελική ταχύτητα (km/h)240
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)145
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,4
Δοκιμής (lt/100km)8,8
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-603,38
0-805,08
0-1007,33
0-12010,10
0-14013,89
0-16018,38
0-18024,05
0-20029,85
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,4347,97
604,8477,49
1006,5393,07
2009,90118,66
40015,30146,68