Το τέλος των θερμικών κινητήρων

Το τέλος των θερμικών κινητήρων

Οι νομοθέτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκριναν επίσημα έναν νόμο που θα απαγορεύει την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ έως το 2035. Ο νόμος θα εισαγάγει επίσης σκληρότερους στόχους στην πορεία προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά αφήνει λίγο περιθώριο στους κατασκευαστές μικρής κλίμακας.

Ο νόμος απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν το 100% των εκπομπών CO2 από τα νέα οχήματά τους έως το 2035. Αυτό, στην πραγματικότητα, θα καταστήσει αδύνατη για τους κατασκευαστές μεγάλης κλίμακας να πουλήσουν νέα οχήματα που λειτουργούν με βενζίνη ή ντίζελ.

Απαιτεί επίσης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 55% σε σύγκριση με το 2021 έως το 2030. Πριν από την έγκριση του νόμου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 37,5% μέχρι την ίδια ημερομηνία. Τα φορτηγά θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές τους μόνο κατά 50% το 2030, αλλά θα πρέπει επίσης να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 100% έως το 2035.

«Αυτοί οι στόχοι δημιουργούν σαφήνεια για την αυτοκινητοβιομηχανία και τονώνουν την καινοτομία και τις επενδύσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων», δήλωσε ο Jan Huitema, επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με αυτούς τους κανόνες. «Η αγορά και η οδήγηση αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων θα γίνει φθηνότερη για τους καταναλωτές και μια αγορά μεταχειρισμένων θα αναδυθεί πιο γρήγορα. Κάνει τη βιώσιμη οδήγηση προσβάσιμη σε όλους».

Ωστόσο, ο νόμος περιλαμβάνει ορισμένες εξαιρέσεις. Μετά την αντίσταση των αυτοκινητοβιομηχανιών μικρής κλίμακας και, ειδικότερα, της Ιταλίας, θα δοθεί κάποιο περιθώριο στους κατασκευαστές που κατασκευάζουν λιγότερα από 10.000 οχήματα ετησίως. Θα μπορούν να διαπραγματεύονται χαμηλότερες μειώσεις εκπομπών έως το 2036.

Αυτοί οι περιορισμοί εκπομπών προτάθηκαν για πρώτη φορά το 2021 και συμφωνήθηκε μια συμφωνία τον Οκτώβριο του 2022. Τώρα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε επίσημα τον νόμο, αλλά θα πρέπει να σφραγιστεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο πριν δημοσιευτεί στην ΕΕ Επίσημη Εφημερίδα. Αυτή η τελική έγκριση αναμένεται να έρθει τον Μάρτιο.