Honda CR-V 2.0 AWD e:HEV 184Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Honda
Μοντέλο CRV
Segment D-SUV
Power Train Hybrid
Honda CR-V 2.0 AWD e:HEV 184Ps

Το γνώριμο υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda το είδαμε για πρώτη φορά στο Jazz e:HEV και μας άφησε τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις. Αυτή τη φορά, εξοπλίζει το CR-V και συνεχίζει να μας εντυπωσιάζει με τον ομαλό τρόπο λειτουργίας, αλλά και την χαμηλή κατανάλωση που επιτυγχάνει κανείς με αυτό.

Υψηλή τεχνολογία

Το κινητήριο σύνολο του Honda CR-V e:HEV αποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, έναν ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας και έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα που αναλαμβάνει την κίνηση του οχήματος. Ο θερμικός κινητήρας άμεσου ψεκασμού των 2.0lt, i-VTEC που αποδίδει 145Ps και 17,8kgm ροπής στις 4.000rpm, είναι συνδεδεμένος με έναν ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας, ο οποίος αναλαμβάνει την φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 1,3kWh. Η αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 184Ps και 32,12kgm ροπής, ο οποίος με την σειρά του, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, καθώς και μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη, στο πίσω διαφορικό. Ο θερμικός κινητήρας εμπλέκεται στην κίνηση του οχήματος μόνο όταν υπάρχει απαίτηση σε ισχύ, κατά τις έντονες επιταχύνσεις δηλαδή και σε ένα περιορισμένο φάσμα χιλιομέτρων ανά ώρα.

Κατά βάση η κίνηση γίνεται από τον ηλεκτροκινητήρα, αρκεί φυσικά η μπαταρία να έχει απόθεμα ενέργειας. Σε αντίθετη περίπτωση, επεμβαίνει ο θερμικός κινητήρας και αναλαμβάνει την φόρτιση μέσω της γεννήτριας. Η εναλλαγή ανάμεσα στις λειτουργίες δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή, εκτός αν υπάρχει έντονη απαίτηση σε ισχύ, σημείο στο οποίο εμπλέκεται ο θερμικός κινητήρας με κάπως «έντονο» τρόπο. Στην διατήρηση όμως της ηρεμίας της καλά μονωμένης καμπίνας συντελεί και το σύστημα Active Sound Control, το οποίο χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα -τοποθετημένα στο εσωτερικό- και εκπέμπει μέσω του ηχοσυστήματος αντίθετης συχνότητας ηχητικά κύματα.

Honda CR-V 2.0 AWD e:HEV 184Ps

Και πως λειτουργεί στην πράξη;

Κατά βάση αποδοτικά και κυρίως, οικονομικά. Η Honda ανακοινώνει την μέση τιμή της κατανάλωσης κατά τον WLTP στα 7,1lt/100km, ενώ εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε την τιμή να κατεβαίνει ακόμα και στα 6,8lt/100km χωρίς απαραίτητα να πιεστούμε να το οδηγήσουμε όσο πιο οικονομικά γινόταν. Το CR-V χρησιμοποιεί το i-MMD ή αλλιώς intelligent Multi Mode Drive, το οποίο έχει τρεις λειτουργίες. Η πρώτη ονομάζεται EV-Drive και η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, εφόσον η μπαταρία έχει απόθεμα ενέργειας. Η αυτονομία αρκεί για μόλις 2km, όμως στην πράξη η μπαταρία φορτίζει αρκετά γρήγορα με την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, με αποτέλεσμα η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα να μην είναι τόσο συχνή όσο θα περιμένατε. Στην λειτουργία Hybrid, ο θερμικός κινητήρας κινεί την γεννήτρια που με την σειρά της φορτίζει παράλληλα την μπαταρία, ενώ επιπλέον στέλνει και ισχύ στον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιείται για την κίνηση του αυτοκινήτου. Τέλος, στην λειτουργία Energy, ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση, μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη, ενώ αν είναι ενεργοποιημένο και το Sport mode, ο ηλεκτροκινητήρας στέλνει επιπλέον ισχύ στο σύνολο.

Με ενεργοποιημένο το Sport  mode, θα χρειαστούμε 8,9sec για το 0-100km/h, την ώρα που το δικίνητο, θέλει για την ίδια διαδικασία 8,6sec, ενώ η τελική ταχύτητα και στα δύο μοντέλα είναι στα 180km/h. Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται κατά την επιβράδυνση, ενώ μέσω των paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι, μπορούμε να ρυθμίσουμε τον ρυθμό της ταυτόχρνονα με την ανάκτηση ενέργειας. Στην ουσία, αν αφήσεις το i-MMD στην αυτόματη λειτουργία, εναλλάσσονται τα προφίλ EV και Hybrid συνδυάζοντας την μέγιστη δυνατή οικονομία. Το δε σύστημα τετρακίνησης στέλνει την κίνηση σε όλους τους τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες, όπως για παράδειγμα στις εκκινήσεις ή όταν υπάρχει μειωμένη πρόσφυση. Επίσης, κατά τις υψηλές ταχύτητες, αλλά και όταν δεν υπάρχει κάποιος λόγος για «βελτιστοποίηση» της πρόσφυσης, η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους μπροστά τροχούς για μείωση των απωλειών τριβής και φυσικά της κατανάλωσης καυσίμου.

Honda CR-V 2.0 AWD e:HEV 184Ps

Μεγάλο και σίγουρο!

Το CR-V ανήκει στην κατηγορία των D-SUV με το συνολικό του μήκος να είναι στα 4.600mm, το πλάτος στα 1.855mm, ενώ το ύψος στα 1.689mm για την τετρακίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε και στα 1.679mm για το δικίνητο. Εξωτερικά ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στα σήματα e:HEV, αλλά και στο μπλε πλαίσιο που έχει το λογότυπο της Honda στην μάσκα και στο πίσω μέρος, καθώς και στις νέας σχεδίασης ζάντες των 18in που έχουν πιο αεροδυναμικό σχήμα. Μια μικρή διαφορά υπάρχει μεταξύ δικίνητου και τετρακίνητου στο μεταξόνιο, με το πρώτο να είναι στα 2.663mm και στα 2.662mm για το δεύτερο και αυτό οφείλεται στην τοποθέτηση του πίσω διαφορικού στον πίσω άξονα. Αντίστοιχη διαφορά υπάρχει και στο βάρος, με το τετρακίνητο να ζυγίζει 1.743kg και το δικίνητο 1.685kg.

Ο χώρος αποσκευών στο CR-V e:HEV είναι μειωμένος κατά 64lt, ξεκινώντας από τα 467lt, ενώ αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα φτάνει τα 1.638lt αν υπάρχει γυάλινη οροφή, αλλιώς τα 1.692lt. Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος για το δικίνητο μοντέλο είναι στα 190mm, ενώ για το τετρακίνητο στα 200mm, επιτρέποντάς του να έχει εξιοπρεπείς εκτός δρόμου δυνατότητες. Το CR-V έχει και έναν αρκετά καλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd για όχημα τέτοιου σχήματος και μεγέθους, στο 0,31.

Αντίστοιχα μεγάλο με τις εξωτερικές διαστάσεις είναι και το εσωτερικό του, που μπορεί να φιλοξενήσει εξαιρετικά άνετα πέντε ενήλικες επιβάτες, ακόμα και μεγάλου ύψους, αφού έχουν άφθονους χώρους σε όλες τις θέσεις για τα πόδια, αλλά και για τα κεφάλια τους. Η καμπίνα απαρτίζεται από ποιοτικά υλικά, μαλακά στην υφή, είναι γεμάτο πρακτικές θήκες, με την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα να προσθέτει μερικές ακόμα κάτω από αυτήν. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και εκεί προβάλλονται όλες οι απαραίτητες ευανάγνωστες ενδείξεις για τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, τον υπολογιστή ταξιδίου, το ηχοσύστημα κ.λπ. Στο κέντρο του ταμπλό είναι -ένθετα- τοποθετημένη μια οθόνη αφής των 7in, με βελτιωμένα γραφικά και μάλιστα όταν χρησιμοποιούμε το σύστημα πλοήγησης εμφανίζεται φωτογραφία της επόμενης διασταύρωσης που καλούμαστε να ακολουθήσουμε. Η εργονομία είναι σωστή, όπως και η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το CR-V στην πλούσια έκδοση Lifestyle της δοκιμής, έχει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, που αποτελείται από διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, το πλήρες πακέτο ασφαλείας Honda Sensing, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, παροχή ρεύματος 12V στον χώρο αποσκευών, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ambient εσωτερικό φωτισμό, σύστημα infotainment με πλοήγηση Honda Connect, εννέα ηχεία με subwoofer, φώτα τεχνολογίας LED και αρκετά πράγματα ακόμα που δικαιολογούν την τιμή του σε μεγάλο βαθμό.

Honda CR-V 2.0 AWD e:HEV 184Ps

Πως πάει στον δρόμο;

Το CR-V το χαίρεσαι σε κάθε συνθήκη, αφού βλέπεις εξαιρετικά χαμηλές τιμές στην κατανάλωση (για το μέγεθος και το βάρος του), έχει μια άνετη ρύθμιση στην ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αλλά και για την υψηλή τεχνολογία που κουβαλάει. Έχει ένα ακριβές σε αίσθηση τιμόνι, που είναι λίγο ελαφρύ, όμως βοηθάει στον σωστό έλεγχο του αυτοκινήτου, παρέχοντας καλή πληροφόρηση για το που βρίσκονται οι τροχοί. Παρά τον όγκο του, μπορεί να κινηθεί με σχετική άνεση μέσα στην πόλη, αλλά και να διανύσει μεγάλες αποστάσεις, με την αυτονομία του να ξεπερνάει τα 700km. Στο ταξίδι είναι εξαιρετικά άνετο και ήσυχο, αρκεί να μην πιεστεί ο θερμικός κινητήρας του. Αν αποφασίσετε να το πιέσετε σε στροφές, είναι υποστροφικό και προβλέψιμο και με τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει να είναι πάντα σε επιφυλακή. Θετικές είναι και οι εντυπώσεις από τα φρένα του, που δύσκολα θα δείξουν σημάδια κόπωσης. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι αρκετά καλές, αρκεί κανείς να σεβαστεί τα ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί για κίνηση σε άσφαλτο.

Κορυφαία τεχνολογία

Το CR-V e:HEV είναι ακόμα μία επίδειξη δύναμης για την τεχνολογία που ακολουθεί το όνομα της Honda. Διαθέτει ένα από τα καλύτερα και πιο αποδοτικά υβριδικά συστήματα της αγοράς, καθώς και ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού που δικαιολογούν τα €48.500 που καλείται να δώσει κάποιος για να αποκτήσει την έκδοση Lifestyle της δοκιμής. Πληροφοριακά, η δικίνητη έκδοση Comfort ξεκινάει από τα €37.700, η οποία μάλιστα είναι σχεδόν κατά €10.000 φτηνότερη από την προηγούμενη υβριδική έκδοση του CR-V.

Τιμή βασικής έκδοσης CR-V e:HEV 2WD 184Ps (Comfort): €37.700

Τιμή έκδοσης δοκιμής CR-V e:HEV AWD 184Ps(Lifestyle): €48.500

 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Απόδοση υβριδικού συστήματοςΘόρυβος κινητήρα κατά την επιτάχυνση
Χαμηλή κατανάλωση
Ποιότητα κατασκευής
Χώροι-πρακτικότητα
Ποιότητα κύλισης
Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.993cc
Διάμετρος x Διαδρομή81mm x 96,7mm
Σχέση Συμπίεσης13
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο μίας σχέσης
ΔιαφορικάΕλεύθερα
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.600
Ύψος (mm)1.689
Πλάτος (mm)1.855
Μεταξόνιο (mm)2.662
Βάρος (kg)1.743
Χώρος αποσκευών (lt)497/1.638
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7.5J x 18in
Ελαστικά235/60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς θερμικού κινητήρα (Ps/rpm)145/6.200
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm/rpm)17,8/4.000
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps)184
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm)32,12
0-100km/h (sec)8,9
Τελική ταχύτητα (km/h)180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)129
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)7,1
Δοκιμής (lt/100km)6,8