H Toyota προσέφερε «χείρα βοηθείας» στην Nissan

H Toyota προσέφερε «χείρα βοηθείας» στην Nissan

Τον Δεκέμβριο του 2024, η Nissan και η Honda υπέγραψαν ένα Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) για την εξερεύνηση μιας πιθανής συγχώνευσης, με στόχο τη δημιουργία της τρίτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως. Ωστόσο, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025, οι συνομιλίες κατέρρευσαν, κυρίως λόγω διαφωνιών σχετικά με τη δομή της συγχώνευσης. Η Honda πρότεινε τη μετατροπή της Nissan σε θυγατρική της, πρόταση που η Nissan απέρριψε, ανησυχώντας για την απώλεια της αυτονομίας της. Παρά την αποτυχία των συνομιλιών, οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να συνεχίσουν τη συνεργασία τους σε στρατηγικούς τομείς, όπως η ηλεκτροκίνηση και η ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής.

Μετά την αποτυχία των συνομιλιών συγχώνευσης μεταξύ Nissan και Honda, η Toyota φέρεται να προσέγγισε τη Nissan, προσφέροντας βοήθεια. Αν και δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις για το είδος της βοήθειας ή τη μορφή που θα μπορούσε να πάρει μια τέτοια συνεργασία, η κίνηση αυτή υποδηλώνει την πρόθεση της Toyota να διαδραματίσει πιο ενεργό ρόλο στο μέλλον της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, οι μεταξύ τους συνομιλίες απέτυχαν.

Η Nissan αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, με ζημίες που ανέρχονται σε 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο. Ως απάντηση, η εταιρεία ανακοίνωσε την περικοπή περίπου 20.000 θέσεων εργασίας και το κλείσιμο επτά εργοστασίων παγκοσμίως. Ο νέος CEO, Ivan Espinosa, έχει δεσμευτεί να επαναφέρει την εταιρεία στην κερδοφορία έως το 2026, μέσω αναδιάρθρωσης και επενδύσεων σε νέα μοντέλα, όπως η επερχόμενη νέα γενιά του Nissan Leaf.