Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | Tucson |
Segment | C-SUV |
Power Train | Diesel |

Bare minimum
Τα facelift είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τους κατασκευαστές να φρεσκάρουν και να αναβαθμίσουν τα μοντέλα που έχουν «μείνει πίσω» σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά τι κάνεις όταν το εν λόγω όχημα έχει ήδη καταξιωθεί ως μία από τις κατ’ εξοχήν αξιόλογες και πετυχημένες προτάσεις στην κατηγορία; Αυτό σίγουρα θα ήταν ένα ερώτημα που θα αντιμετώπισαν τα στελέχη της Hyundai όταν είδαν το 2024 ως μία χρονιά που πολλοί κατασκευαστές «κατέβασαν» καινούρια ή ανανεωμένα μοντέλα στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία C-SUV; Ford Kuga, Peugeot 3008, Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Cupra Formentor και Opel Grandland, όλα αυτά άλλαξαν ή ανανεώθηκαν τους τελευταίους 6 μήνες.
Έπειτα από 4 χρόνια λοιπόν στην αγορά και με τον ανταγωνισμό να μην επιτρέπει αλληγορίες, το Tucson υπέστη μία ανανέωση με τους σχεδιαστές να πράττουν το γνωστό: «αν δεν έχει χαλάσει, μην το φτιάξεις». Και πολύ καλά έκαναν. Το Tucson στην 4η γενιά του άλλαξε εντελώς σελίδα, ξεκινώντας από λευκό χαρτί και κατάφερε να ξεχωρίσει σχεδιαστικά από όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του και όχι μόνο.
Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο Tucson διατηρεί το προηγμένο και φουτουριστικό του design, με τα Parametric Jewels (τα φώτα ημέρας που κρύβονται ανάμεσα στα σκουρόχρωμα γεωμετρικά μοτίβα) να έχουν ανασχεδιαστεί χρησιμοποιώντας μία νέα τεχνολογία κοπής με λέιζερ. Ο δυναμισμός ενισχύεται από τους νέους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα πληθωρικά νεύρα στα πλαϊνά του αμαξώματος, το ανασχεδιασμένο diffuser και τα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου διάστασης 17, 18 ή ακόμα και 19 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση.
Εμπλουτισμός
Στο εσωτερικό έχουν γίνει οι περισσότερες και πιο σημαντικές αλλαγές. Η κεντρική κονσόλα σε σχήμα Τ του απερχόμενου μοντέλου είναι παρελθόν, με την σχεδίαση του ταμπλό να είναι πιο συμβατική και να αφήνει περισσότερο χώρο για τα πόδια οδηγού και συνοδηγού. Ένα ενιαίο πάνελ 2 οθονών, 12,3in η κάθε μία (παρόμοια διάταξη με τα Ioniq 5/Ioniq 6), εμφανίζουν τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και του συστήματος πολυμέσων. Αμφότερες διαθέτουν νέα γραφικά, χρωματικά μοτίβα, ενώ το infotainment διαθέτει νέο μενού, το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC), με ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto και σημαντικά περισσότερες επιλογές-ρυθμίσεις, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να είναι λίγο πιο πολύπλοκο με αρκετά υπομενού.
Όμως η Hyundai έχει αποδείξει ότι είναι fan των φυσικών διακοπτών (όπως φυσικά είμαστε και εμείς) και διαθέτει ορισμένα πλήκτρα που χρησιμεύουν ως συντομεύσεις για γρήγορη πρόσβαση. Τα θερμαινόμενα καθίσματα και ο κλιματισμός (2ζωνικός στις εκδόσεις Premium και Distinctive και 3ζωνικός στις Limited και N Line) ρυθμίζονται από ένα ανεξάρτητο panel αφής με οθόνη 6,6in κάτι που βοηθάει να μην ψάχνεις το μενού για βασικές λειτουργίες.
Η μετακίνηση του επιλογέα ταχυτήτων στην κολώνα του τιμονιού (έδωσε χώρο για μία μεγάλη θέση ασύρματης φόρτισης και 2 γενναίες ποτηροθήκες) και το νέας σχεδίασης τριάκτινο τιμόνι έρχονται αυτούσια από τις ηλεκτρικές Ioniq προτάσεις της εταιρείας αν και δεν μας χάλαγαν καθόλου τα τρία κουμπιά που είχαν τα προηγούμενα Tucson με αυτόματο κιβώτιο. Για την ποιότητα κατασκευής δεν πρόκειται να παραπονεθεί κανένας. Η πλειοψηφία των πλαστικών είναι μαλακά και αφρώδη σε υφή, ενώ η προσεγμένη συναρμογή δεν επιτρέπει κανέναν τριγμό.
Χωροταξικά δεν υπάρχουν αλλαγές, με το Tucson να διακρίνεται για την ευρυχωρία της καμπίνας του, που φιλοξενεί άνετα 5 ενήλικες, ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι απολύτως επαρκής στα 546lt στις τετρακίνητες εκδόσεις (όπως της δοκιμής μας) και στα 577lt στις δικίνητες. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι πλέον πιο πλούσια με το Tucson να προσφέρει από την βασική έκδοση (Premium) τις υπηρεσίες Bluelink Connected Car Services για σύνδεση σε πραγματικό χρόνο με την εφαρμογή Bluelink και υποστηρίζονται από ενημερώσεις Over-the-Air.
Balance
Η Hyundai υπερηφανεύεται ότι το Tucson διαθέτει «μία ευρεία γκάμα κινητήρων όλοι εκ των οποίων διαθέτουν λύσεις εξηλεκτρισμού». Αυτό δεν είναι καθόλου υπερβολή, όπως δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το Κορεάτικο SUV διαθέτει την πιο πλήρη γκάμα κινητήρων στην κατηγορία. Οι επιλογές αφορούν mild hybrid 48V σύνολα 160 ίππων, full-hybrid 215Ps και plug-in hybrid 252Ps. Όλα βασίζονται στον τετρακύλινδρο 1.6Τ-GDi, όμως υπάρχει επιλογή και για τους «εναλλακτικούς». Αυτούς που δεν θέλουν ποτέ να δουν νούμερο κατανάλωσης πάνω από 8lt/100km και που σιχαίνονται τις πρίζες και τους φορτιστές. Ναι, το Tucson συνεχίζει και διατίθεται ως πετρελαιοκίνητο, με τον Smartstream D1.6 να αποδίδει 136 ίππους και 32,6kgm ροπής στις 2.000rpm. Η ισχύς μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (υπάρχει και manual επιλογή) χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας ισχύος 16Ps εκκινεί άμεσα τον κινητήρα και εμπλουτίζει την καμπύλη ροπής στις χαμηλομεσαίες rpm, αντλώντας ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 0,44kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών.
Η επιλογή του κινητήρα diesel προσφέρει μία πολύ καλή ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας. Φυσικά δεν περιμένει κανείς εκρηκτικές επιδόσεις όταν μιλάμε για ένα SUV 1.571kg, κάτι που υποδηλώνεται και από το χρόνο του 0-100km/h στα 11,4sec, όμως η ροπή που κορυφώνεται χαμηλά δεν σε αφήνει ποτέ «ξεκρέμαστο», χάρη και στην πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου. Η κατανάλωση τις ημέρες της δοκιμής μας σταθεροποιήθηκε στα 6,8-6,9lt/100km με αρκετή χρήση εντός πόλεως, ενώ σε ανοιχτό δρόμο πέφτει εύκολα στα χαμηλά 6άρια.
Μιλώντας για ισορροπία πρέπει να αναφερθούμε σε μία ακόμα σημαντική αλλαγή του ανανεωμένου Tucson: την ανάρτηση. Φυσικά δεν αναφερόμαστε στην αρχιτεκτονική (αυτή παραμένει ίδια με γόνατα McPherson και πολλαπλούς συνδέσμους), αλλά στη ρύθμισή της, που έχει ως αποτέλεσμα την αισθητά καλύτερη ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με το αρκετό προφίλ των τροχών 235/55R18. Το φιλτράρισμα των κραδασμών είναι βελτιωμένο, όπως και η διαχείριση των εγκάρσιων ανωμαλιών. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι υπαρκτές, αλλά απόλυτα λογικές και το μόνο που θα ήθελε ο οδηγός για να διατηρήσει έναν σβέλτο ρυθμό ακόμα και σε σφιχτά κομμάτια με στροφές είναι καλύτερη αίσθηση από το αρκετά ελαφρύ τιμόνι και ταχύτερη απόκριση από το κιβώτιο.
Μπορείς να επιλέξεις το πρόγραμμα Sport για να βελτιώσεις την απόκριση του κιβωτίου, αλλά αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κρατάει τις rpm πολλές φορές αχρείαστα ψηλά, κάτι που τελικά δεν ταιριάζει με τον τρόπο οδήγησης που θέλει το κορεάτικο SUV. Η δυναμική συμπεριφορά δεν είναι η προτεραιότητα του ανανεωμένου Tucson. Η άνεση είναι. Ακόμα και η τετρακίνηση HTRAC δεν κάνει αισθητή την παρουσία της, εκτός από τις περιπτώσεις της υπερβολής, με περισσότερη κατανομή στον πίσω άξονα και αν θέλεις να κινηθείς σε λίγο πιο σκληρά off-road τερέν με τις επιλογές κλειδώματος και διατήρησης σταθερής ταχύτητας σε κατωφέρειες. Με απόσταση πάντως 170mm από το έδαφος, σίγουρα δεν θα ψάχνετε να ανακαλύψετε απάτητα εκτός δρόμου μονοπάτια…
Τιμή βασικής έκδοσης Tucson 1.6D 48V 2WD 6MT 136Ps Premium: €33.990
Τιμή έκδοσης δοκιμής Tucson 1.6D 48V 4WD 7DCT 136Ps Limited: €42.590
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιότητα κατασκευής | Απόκριση κιβωτίου |
Αναβάθμιση εσωτερικού | |
Ποιότητα κύλισης | |
Εξοπλισμός | |
Χώροι | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρέλαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 77mm x 85,8mm | |
Σχέση συμπίεσης | 15,9 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο επτά σχέσεων, διπλού συμπλέκτη | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με λειτουργία κλειδώματος 50-50 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 320mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 235/55 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.510 | |
Πλάτος (mm) | 1.865 | |
Ύψος (mm) | 1.650 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.680 | |
Βάρος (kg) | 1.571 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 546-1.725 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 136/4.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 32,6/2.000-2.250 | |
0-100km/h (sec) | 11,4 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 157 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,0-6,4 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,9 |