Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Honda
Μοντέλο Civic
Segment D-Segment
Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV

Το Honda Civic έχει μια φήμη που βασίζεται σε 50 χρόνια αποδοτικότητας, καινοτομίας και αξιοπιστίας και το μοντέλο της 11ης γενιάς δείχνει να διατηρεί όλα αυτά τα προτερήματα, ενώ ανανεώνεται πλήρως σε αμάξωμα και εσωτερικό με νέες και προηγμένες τεχνολογίες. Για πρώτη φορά εξοπλίζεται -αποκλειστικά- με υβριδικό σύστημα κίνησης, ολοκληρώνοντας την γκάμα ηλεκτροκίνητων mainstream μοντέλων (Jazz, e, HR-V, και CR-V) της Ιαπωνικής εταιρείας, όπως είχε θέσει ως στόχο πριν από τρία χρόνια.

Bigger not bolder

Οι σχεδιαστές της Honda εφάρμοσαν μία λιγότερο ριζοσπαστική και αιχμηρή γλώσσα για το αμάξωμα του νέου Civic, με την φιλοσοφία “Exhilarating Civic” να φέρνει μία πιο κομψή και ώριμη σιλουέτα με πιο καθαρές γραμμές. Η διαφορετική σχεδίαση της οροφής δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για liftback αμάξωμα παρέχοντας μία πιο premium coupe αίσθηση. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος αυξήθηκε κατά 31mm αγγίζοντας τα 4.551mm, το πλάτος έφτασε τα 1.802mm (+2mm) και το ύψος τα 1.408mm (-27mm). Το μήκος που «πάτησε» τα 4,5m, εισάγει το Civic στο D-Segment όπου θα έρθει αντιμέτωπο με πολύ πιο «δύσκολο» και premium ανταγωνισμό. 

Η αύξηση του μεταξονίου κατά 35mm (2.734mm) αποσκοπούσε σε δύο σημεία: την ενσωμάτωση της μπαταρίας -και του υβριδικού συστήματος- χωρίς να περιοριστούν οι χώροι στο εσωτερικό και την πιο δυναμική και σπορ εικόνα χάρη και στον πιο κοντό -κατά 20mm- πίσω πρόβολο και το μειωμένο συνολικό ύψος. Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED είναι λιγότερο επιθετικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά όμως η σπορ σχεδίαση του προφυλακτήρα με την κυψελοειδή μάσκα στο κέντρο διατηρούν την «αιχμηρή υπόσταση» του ιαπωνικού μοντέλου. Στο πίσω τμήμα τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα έχουν ενσωματωθεί στην πόρτα με την διακριτική αεροτομή να βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση, μειώνοντας τους στροβιλισμούς αέρα στο πίσω μέρος.

Η πλατφόρμα είναι νέα, κάνει χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής, διαθέτει επιπλέον πόντες συγκόλλησης με την στρεπτική ακαμψία να αυξάνεται σε ποσοστό 22% (φτάνοντας τις τιμές του προηγούμενου Civic Type R FK8). Το υβριδικό σύστημα ήταν δεδομένο ότι θα πρόσθετε επιπλέον βάρος γιαυτό και οι μηχανικοί της Honda επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν καπό από αλουμίνιο (43% ελαφρύτερο από το ατσάλινο του Civic FK7), ενώ η θύρα του χώρου αποσκευών είναι κατασκευασμένη από ενισχυμένη πολυεστερική ρητίνη (20% ελαφρύτερη από το προηγούμενο μοντέλο). Από αλουμίνιο είναι κατασκευασμένο και το μπροστινό υποπλαίσιο βελτιώνοντας την αίσθηση του μπροστινού συστήματος. Παρά τις προσπάθειες των μηχανικών το βάρος αγγίζει τα 1.517kg.

Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV

Do it Electric

Η 11η γενιά του Civic είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με ένα κινητήριο σύνολο. Το υβριδικό σύστημα e:HEV, συνδυάζει έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, δύο ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. O τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 143Ps, λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και διαθέτει κορυφαίο θερμοδυναμικό βαθμό απόδοσης που φτάνει το 41%. Διαθέτει βελτιστοποιημένο σύστημα άμεσου ψεκασμού για πιο αποδοτική καύση του μείγματος, ειδικό σχεδιασμό των αυλών εισαγωγής και υψηλή σχέση συμπίεσης που φτάνει το 13,9:1. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί επίσης στρόφαλο υψηλής ακαμψίας, αλλά και έναν επιπλέον αντικραδασμικό άξονα για την μείωση των κραδασμών που φτάνουν στην καμπίνα. Σε αυτό συντελεί επιπλέον και το ειδικά σχεδιασμένο κάλυμμα του κινητήρα και το σύστημα Active Noise Control.

Η συνολική απόδοση των 184 ίππων και των 32,1kgm ροπής, ορίζεται από την ισχύ του μεγάλου ηλεκτροκινητήρα, καθώς στο πλήρες φορτίο ο θερμικός κινητήρας παράγει ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί το αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα τα νούμερα μέγιστης ισχύος του συστήματος e:HEV είναι αντίστοιχα με τον προηγούμενο 1.5 VTEC Turbo, ενώ έχει υψηλότερη ροπή από τον diesel 1.6 i-DTEC. Ο δεύτερος μικρότερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως μίζα-γεννήτρια για να φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου, που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και έχει χωρητικότητα 1,05kWh. Η ενεργειακή της πυκνότητα είναι βελτιωμένη σε ποσοστό 46%, διαθέτει 72 κελιά και το βάρος της ανέρχεται σε 36,4kg.

Το e:HEV σύστημα δεν χρησιμοποιεί συμβατικό κιβώτιο με γρανάζια-συγχρονιζέ για μείωση των απωλειών. Ένας συμπλέκτης που βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα από τους δύο ηλεκτροκινητήρες εμπλέκει τον κάθε έναν, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και τις απαιτήσεις σε ισχύ. H μονάδα ελέγχου ισχύος του συστήματος επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive) με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Στόχος του όλου συστήματος είναι η ελάχιστη δυνατή εμπλοκή του θερμικού μοτέρ για την επίτευξη της ιδιαίτερα χαμηλής κατανάλωσης που στον τυποποιημένο μεικτό κύκλο WLTP φτάνει τα 4,7lt/100km με εκπομπές 108gr CO2.

Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV

Inside world

Η είσοδος στο εσωτερικό ξεκινάει με θετική αίσθηση καθώς τα καθίσματα είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά. Το ταμπλό δεν αγκαλιάζει τον οδηγό όπως στην προηγούμενη γενιά, αλλά διαθέτει μία πιο “open space” σχεδίαση, με τα υλικά να είναι στην πλειοψηφία τους πολύ καλής ποιότητας. Δεν είμαι fan της σχεδίασης των αεραγωγών που έχουν ενσωματωθεί σε μία κυψελοειδή φάσα που τρέχει σε όλο το ταμπλό, όμως ο σκοπός της σχεδίασης ήταν να διαχέεται πιο φυσικά η ροή του αέρα στην καμπίνα. Η κεντρική οθόνη αφής 9in του infotainment, είναι νέα, προέρχεται από το τελευταίο HR-V και παρέχει αρκετά φιλικό μενού στο χρήστη για να ρυθμίσει όλες τις παραμέτρους του οχήματος. Το σύστημα κλιματισμού όμως διαθέτει -ευτυχώς- φυσικούς διακόπτες, με την Honda να αρνείται στα trend και να παραμένει πιστή στην ανθρωποκεντρική σχεδίαση. Για πρώτη φορά εξοπλίζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2in σε όλες τις εκδόσεις πέραν της βασικής που διαθέτει αναλογικά όργανα και οθόνη 7in ανάμεσα τους.

Οι χώροι της καμπίνας συνεχίζουν να αποτελούν ένα από τα κύρια προτερήματα του Civic με μοναδικό ψεγάδι τον διαθέσιμο χώρα για τα κεφάλια των ψηλότερων πίσω επιβατών (άνω του 1,90m) που είναι μειωμένος λόγω της πιο κεκλιμένη οροφής. Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 410lt (404lt στην έκδοση Advance λόγω του επιπλέον ηχείου του συστήματος της Bose..) νούμερο που ικανοποιεί τις ανάγκες μίας οικογένειας, όμως υπολείπεται από την πλειοψηφία των μοντέλων του D-Segment.

Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV

Στη Μαδρίτη

Οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε επαρχιακές διαδρομές στα πέριξ της Μαδρίτης, το νέο Civic μας εντυπωσίασε. Όχι μόνο συνεχίζει την οδηγοκεντρική παράδοση του ιαπωνικού μοντέλου, αλλά πλέον αποτελεί ένα από τα καλύτερα σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα FWD μοντέλα της κατηγορίας. Μάλιστα οι υπεύθυνοι της Honda ήταν τόσο σίγουροι για το προϊόν τους που τα δύο οδηγικά κομμάτια που μας είχαν ετοιμάσει περιλάμβαναν αρκετά σφιχτά κομμάτια που μπορούσες να πιέσεις αρκετά το αυτοκίνητο σε συνδυασμό με την υψηλή πρόσφυση του τυπικά καλού οδοστρώματος της Ισπανίας.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ανασχεδιασμένο με την κρεμαγιέρα μεταβλητού λόγου να εντυπωσιάσει σε ακρίβεια και αίσθηση. Το μπροστινό του νέου Civic είναι ζωντανό, άμεσο και επικοινωνιακό με τα δρώμενα του δρόμου με βέβαιο και σταθερό πάτημα ακόμα και αν επιτεθείς σε μία στροφή με αρκετά παραπάνω χιλιόμετρα. Βοηθούν βέβαια και τα εξαιρετικά ελαστικά Michelin Pilot Sport 4, αλλά και τα ανασχεδιασμένα αμορτισέρ και οι νέοι σύνδεσμοι της ανάρτησης που περιορίζουν κατά 28% τις τριβές του συστήματος διεύθυνσης. Όταν το αυτοκίνητο κινείται σχετικά γρήγορα σε στροφές, ενεργοποιείται το νέο σύστημα “Winding Road Detection” που εξασφαλίζει ότι το Civic βρίσκεται πάντα στο πιο αποδοτικό πρόγραμμα οδήγησης για βελτίωση της απόκρισης από το υβριδικό σύστημα. Αλλαγές όμως έχουμε και στο πίσω μέρος με διαφορετική γεωμετρία του άξονα πολλαπλών συνδέσμων κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μετατροχίου κατά 18mm. Αισθάνεσαι θόρυβο από το οδόστρωμα, αλλά ακόμα και έτσι η κύλιση είναι σε υψηλό επίπεδο. Θετική είναι και η αποτίμηση από το σύστημα Linear Shift Control που προσομοιώνει τις αλλαγές σχέσεων ενός αρκετά κλειστού σε κλιμάκωση κιβωτίου που στο πρόγραμμα Sport ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τον τεχνητό ήχο του Active Sound Control. Οδηγήσαμε και τις δύο εκδόσεις Advance και Sport, με την δεύτερη να διαθέτει αισθητά σκληρότερο damping rate στην ανάρτηση, επιτρέποντας απειροελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος, όμως η άνεση ήταν αισθητά καλύτερη στην έκδοση Advance. Περισσότερα όμως για την οδηγική εμπειρία θα μπορούμε να σχολιάσουμε σε δοκιμή επι ελληνικού εδάφους. 

Το υβριδικό σύνολο είναι εντυπωσιακό σε λειτουργία, είναι αισθητά πιο ισχυρό από το αντίστοιχο του HRV e:HEV, παρέχοντας πολύ καλές επιδόσεις από στάση. Το 0-100Km/h ολοκληρώνεται σε 7,8sec, ενώ σε διαδρομή περίπου 300km που διανύσαμε είδαμε μία μέση κατανάλωση 5,7lt/100km.

Συνοψίζοντας, το νέο Honda Civic e:HEV αναμένεται να κυκλοφορήσει στη χώρα μας στις αρχές Σεπτεμβρίου, με τις τιμές να μην έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Γνωρίζουμε ωστόσο ότι θα παρέχεται σε τρία πακέτα εξοπλισμού, τα Elegance, Advance και Sport.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων i-VTEC
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.993cc
Διάμετρος x Διαδρομή81mm x 96,7mm
Σχέση Συμπίεσης13,9
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
ΜπαταρίαΙόντων Λιθίου (li-on), 72 κελιών, χωρητικότητας 1,05kWh
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιοe-CVT μίας σχέσης με προσημείωση αλλαγών Linear Shift Control
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5J x 18in
Ελαστικά235/40
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.551
Πλάτος (mm)1.802
Ύψος (mm)1.408
Μεταξόνιο (mm)2.734
Βάρος (kg)1.517
Χώρος Αποσκευών (lt)404-410
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm)184
Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm)32,1
0-100km/h (sec)7,8
Τελική Ταχύτητα (km/h)180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)108
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,7
Δοκιμής (lt/100km)5,7